
Kamion českého biatlonu opět vyráží na zimní silnice
Biatlonový kamion s tahačem společnosti DB Schenker i letos vyrazil na dlouhou cestu po Evropě s českým biatlonem. V listopadu zamířil do norského Trysilu, kde se naši reprezentanti připravovali na zahájení Světového poháru. Kamion sportovce doprovází na každém kroku a návěs jim slouží jako zázemí i servisní centrum.
Až do půlky března pojede biatlonový kamion v národních barvách ve stopě Světového poháru a bude doprovázet české biatlonisty. Již tradičně za volat usedli Martin Žák a Veronika Vébrová, kteří za necelé čtyři měsíce urazí přibližně 10.000 kilometrů. Celý návěs byl pro biatlonový tým navržen na míru, v posledních třech letech prošel několika úpravami, aby skladování, manipulace nebo mazání lyží bylo rychlé a pohodlné.
„Logistika a sport mají spoustu společného. Rychlost, přesnost i preciznost jsou kvality nejen našich biatlonistů, ale také našich řidičů, kteří je doprovází na celém tour. Těší nás, že tím, co děláme můžeme přispět úspěchům českého týmu,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker, který již tradičně fandí českým sportovcům na tratích i řidičskému doprovodu na cestách.
Kamion veze tuny materiálu leckdy i těžko přístupnými horskými cestami. Souprava je vybavena nemrznoucí směsí do nafty i ostřikovačů, sněhovými řetězy a teplou výbavou pro řidiče. „Při každém přesunu se musíme sladit také s příjezdem českého týmu, aby měli všechno vybavení k dispozici pro trénink. Nejnáročnější částí je vždy přesun ze severu na jih, kdy je potřeba si vhodně naplánovat trasu. Největší relax je pro mě samotná jízda, každý rok se těším až dorazím na první destinaci a společně projedeme téměř celou Evropu,“ dodává Martin Žák, který v biatlonovém kamionu DB Schenker český tým již po několikáté doprovází. Logistická společnost navíc biatlonistům nabízí i služby celního řízení a další související administrativní pomoc.
Závody Světového poháru začínají v tomto týdnu ve finském Kontiolahti, dále závodníci pokračují do rakouského Hochfilzenu, francouzského Annecy, Pokljuky ve Slovinsku. Začátkem ledna se bude závodit v Německu, a to v Ruhpoldingu, pak italská Anterselva a znovu do Německa. Koncem února se naši sportovci vrátí do Česka, konkrétně do Nového Města na Moravě, odkud pojedou do švédského Östersundu a sérii závodů zakončí v Norsku.