logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

Dachser zajistil přepravu nadrozměrného nákladu pro vesmírnou misi

29. listopadu 2022
Doprava 0
248
Dachser zajistil přepravu nadrozměrného nákladu pro vesmírnou misi

Dachser zajistil přepravu nadrozměrného nákladu pro vesmírnou misi

Letošní přepravu obřího jeřábu začaly týmy Dachser Air & Sea Logistics v Bostonu a Kolíně nad Rýnem pečlivě plánovat již v září loňského roku. V plánu bylo nalodit jeřáb včetně podvozku z Německa do USA tak, aby pak mohl absolvovat poslední část cesty po silnici. Účel jeřábu nebyl nic menšího než výstavba vesmírné rakety v Houstonu.

Dachser rozšiřuje nákladní charterové lety

„Všechno se muselo realizovat velmi rychle,“ říká Hans-Ulrich Brüggemann, který je jako projektový manažer DACHSER Air & Sea Logistics na pobočce v Kolíně nad Rýnem zodpovědný za všechny složitosti spojené s organizací tohoto náročného projektu. „Ale někdy je prostě ďábel ukryt v detailech. Plány byly do velké míry dokončené – od naložení přes 16 metrů dlouhého jeřábového dílu včetně podvozku v Krefeldu a přepravy do Bremerhavenu až po odeslání lodí do USA s následnou přepravou kamionem do Houstonu. Poté měl být prázdný podvozek přepraven zpět do Německa,“ vysvětluje Hans-Ulrich Brüggemann. Ovšem pak se plány rozplynuly kvůli jednomu rozhodujícímu dílku celé skládačky projektového plánování: Agentura pro ochranu životního prostředí USA (US Environmental Protection Agency – EPA) neudělila povolení podvozku nákladního automobilu, který byl nezbytný pro pozemní přepravu v rámci USA.

Flexibilita je základ

Obrat skupiny Dachser loni poprvé překonal hranici sedmi miliard eur

Hans-Ulrich Brüggemann a tým v Bostonu tedy museli vypracovat zcela nové plány. „Velká část naší práce spočívá ve flexibilitě. Neustále hledáme pro naše zákazníky ta nejlepší řešení, a tak často musíme promyslet mnoho možností a zvážit různé varianty. Jednou za čas se stane, že plán, který na začátku vypadá realizovatelně, nakonec zkrátka nevyjde,“ doplňuje zkušený manažer. Ale Hans-Ulrich Brüggemann se rozhodl považovat to za jednu z výzev, díky kterým je jeho práce vzrušující a zajímavá, a poznamenává k tomu, „někdy to vede dokonce k ještě lepším řešením, o kterých jste původně neuvažovali.“

Jeřáb pro výstavbu vesmírné rakety byl právě tento případ: obrovský díl nakonec putoval z německého Löbau v Sasku do Bremerhavenu na podvalníku místo na podvozku. Tam byl potom přeložen na návěs MAFI (návěs pro těžké náklady), který je zvláště vhodný pro přepravy takových dlouhých nákladů. Poté byl naložen na RoRo loď do Galvestonu v Texasu a pak konečně doputoval do své cílové destinace v Houstonu. A to vše v plánovaném termínu. Zaměstnanci soukromé vesmírné společnosti nyní pracují z koše tohoto jeřábu ve výšce okolo 70 metrů. „Na takové projekty jsme vždy velmi hrdí,“ říká Hans-Ulrich Brüggemann, a dodává, „je opravdu skvělé vědět, že k projektům této velikosti můžeme přispět naší logistikou.“

 

Související články:

Dachser rozšiřuje nákladní charterové lety Obrat skupiny Dachser loni poprvé překonal hranici sedmi miliard eur Provoz nákladních charterových letů mezi Asií a Evropou pokračuje

Doporučujeme

Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required