logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

Dekarbonizace, robotika, big data nebo diverzifikace dodavatelských řetězců: DHL vydává další Logistics Trend Radar

7. listopadu 2022
Logistické systémy 0
533
Dekarbonizace, robotika, big data nebo diverzifikace dodavatelských řetězců: DHL vydává další Logistics Trend Radar

Dekarbonizace, robotika, big data nebo diverzifikace dodavatelských řetězců: DHL vydává další Logistics Trend Radar

V nové studii DHL Logistics Trend Radar popisuje společnost DHL celkem 40 trendů, které budou mít v příštích deseti letech zásadní vliv na vývoj firem a technologií pro globální logistiku. Z uvedených trendů logistiku nejvíce změní dekarbonizace, roboti, big data, diverzifikace dodavatelských řetězců a řešení využívající alternativní zdroje energie. Aktuální report je výsledkem rozsáhlé analýzy makro- i mikrotrendů a poznatků z intenzivní komunikace se zákazníky a rozsáhlou sítí partnerů, která zahrnuje výzkumné instituty, technologické společnosti nebo start-upy.

„Události uplynulých dvou let nám jasně ukázaly, jak důležité jsou robustní dodavatelské řetězce a fungující logistika. Inovativní společnosti proto vytvářejí z logistiky, která dříve působila tiše v pozadí, strategické aktivum a zdroj pro tvorbu hodnoty,“ říká Katja Buschová, obchodní ředitelka společnosti DHL a vedoucí divize zákaznických řešení a inovací DHL, a doplňuje: „Jsme přesvědčeni o tom, že pro úspěch v budoucnosti je nepostradatelná inspirace spolu s inovacemi, otevřenou výměnou znalostí a zkušeností a intenzivní spoluprací. Zveřejněním šestého vydání publikace DHL Logistics Trend Radar znovu naše zákazníky a partnery vyzýváme k tomu, aby společně s námi utvářeli tuto éru logistiky.“

Práci v logistice ovlivní v příštích letech augmentace a automatizace, upozorňuje studie DHL

Publikace DHL Logistics Trend Radar, vydávaná každé dva roky, představuje společenské, ekonomické a technologické trendy, které jsou pro odvětví logistiky nejdůležitější, a sleduje jejich vývoj. Od roku 2015 debatovalo s odborníky DHL o nových trendech a nápadech více než 70.000 návštěvníků inovačních center DHL – zčásti i v rámci úspěšných virtuálních akcí v průběhu pandemie. Výsledky těchto rozhovorů jsou shrnuty v publikaci DHL Logistics Trend Radar, která je pro globální logistické společnosti jedinečným strategickým nástrojem pro budoucí směřování podnikového a technologického vývoje.

Klaus Dohrmann, viceprezident odpovědný v rámci divize DHL Customer Solutions & Innovation za inovace v Evropě, nejnovější studii komentuje: „Do letošního vydání jsme zařadili nové trendy, které získávají pro odvětví logistiky na významu, například počítačové vidění, interaktivní umělou inteligenci, chytré etikety a DEIB (Diversity, Equity, Inclusion & Belonging – diverzita, rovnost, inkluze a sounáležitost), zatímco mnoho ostatních trendů z předchozích vydání vysvětlujeme v ještě větších podrobnostech. Například trvale udržitelná logistika, největší trend z pátého vydání, je dále rozdělena na cirkulární ekonomiku, dekarbonizaci, řešení využívající alternativní zdroje energie a ostatní trendy. Naši zákazníci přikládají tématu trvalé udržitelnosti i nadále nejvyšší prioritu, ale v transformaci logistiky se hlavní pozornost začíná upínat k zajišťování odolnosti dodavatelských řetězců.“ Při řízení dodavatelských řetězců přitom podle něj již nejde jen o efektivitu a provozní dokonalost, ale stále více se prosazuje poznatek, že dodavatelské řetězce jsou zásadním generátorem měřitelných hodnot.

Větší přehlednost a diverzifikace dodavatelských řetězců pro jejich vyšší odolnost

Vzhledem ke stále častějšímu výskytu katastrof souvisejících s klimatem a geopolitických konfliktů se společnosti snaží diverzifikovat své dodavatelské řetězce, aby stabilizovaly své provozní procesy. Možnou strategií pro společnosti je tzv. multisourcing, tedy spolupráce s různými, vzájemně si konkurujícími dodavateli, nebo tzv. multishoring, při němž jsou využíváni poskytovatelé z různých zemí nebo regionů. Rozšiřováním dodavatelské základny a výrobních i prodejních sítí lze zlepšovat odolnost, agilitu, schopnost reagovat i konkurenceschopnost. Ze společností dotazovaných při přípravě publikace DHL Logistics Trend Radar 76 % plánuje, že v příštích dvou letech významně přizpůsobí svou dodavatelskou základnu s cílem zvýšit odolnost svých dodavatelských řetězců. Rozhodujícím faktorem pro zajišťování odolnosti dodavatelského řetězce je transparentnost. Analýzami velkých množství dat lze identifikovat dosavadní modely, rozpoznávat změny status quo v reálném čase a sestavovat prognózy pro budoucnost. Organizace, které dokážou nepřetržitě analyzovat velká množství nestrukturovaných dat, budou mít velkou výhodu, zatímco společnosti, které sledují jen nejdůležitější data o transakcích, nechávají bez využití enormní potenciál. Digitální dvojčata, další nový trend, který pomáhá zviditelňovat podnikové procesy, zjednodušují předvídanou údržbu, jejímž prostřednictvím lze snížit výpadky výroby o 70 % a udržovat funkční dodavatelské řetězce, zatímco počítačové vidění umožňuje efektivnější procesy a bezpečnější provoz.

Hlavní téma pro všechny: udržitelnost

Téma ekologické trvalé udržitelnosti získává na celém světě na významu. Letošní publikace DHL Logistics Trend Radar se v rámci detailního rozboru určitých trendů v oblasti trvalé udržitelnosti zabývá nejen technologiemi, ale také systémy a procesy. Novými trendy, u nichž lze předpokládat, že budou mít mimořádně velký vliv, jsou dekarbonizace, řešení využívající energie z alternativních zdrojů, cirkulární ekonomika a povědomí o ochraně životního prostředí.

Co se týká dekarbonizace, Světové ekonomické fórum nedávno zjistilo, že by dosažení klimatické neutrality v dodavatelských řetězcích zvýšilo ceny v průměru maximálně o 4 %. Vzhledem k tomu, že je mnoho zákazníků již ochotno platit více za trvale udržitelnější alternativy, zkoumají společnosti aktuálně dostupná řešení pro dekarbonizaci svých dodavatelských řetězců. V uplynulých pěti letech se nákupní chování 85 % spotřebitelů stalo ekologicky uvědomělejším a 65 % zásadně nebo alespoň v určité míře změnilo své životní zvyklosti. Společnosti proto zvažují různé možnosti, jak zajistit, aby byly jejich produkty „zelenější“. Důležitým faktorem jsou přitom dodavatelské řetězce.

Co se týká řešení používajících alternativní zdroje energie, zkoumají společnosti přechod na flotily elektromobilů. Ze 755 miliard amerických dolarů investovaných v roce 2021 do energetické transformace směřovalo 36 % do elektromobility.

Trendem, který by mohl vyžadovat nové obchodní modely, je cirkulární ekonomika. V současnosti je zrecyklováno nebo znovu využito pouze 8,5 % materiálů, které spotřebováváme. Logistickým společnostem se nabízejí ve všech segmentech dodavatelského řetězce enormní možnosti, jak na principech cirkulární ekonomiky zvyšovat svou trvalou udržitelnost, a uspokojovat tak požadavky svých zákazníků.

Automatizace nabízí ohromný potenciál pro zvyšování produktivity

Společnosti se musejí zabývat automatizačními a hospodárnými technologiemi, které vedou ke zvyšování produktivity, aby držely krok s rostoucí spotřebitelskou poptávkou. V této oblasti důležitými trendy jsou mobilní roboti pro vnitřní prostory a stacionární roboti, kteří podporují kvalifikované zaměstnance. Vývoj mobilních robotů pro vnitřní prostory tuto techniku v uplynulých letech výrazně diferencoval a vyznačuje se nepřetržitým technickým pokrokem. Mobilní roboti pro vnitřní prostory dokážou již přepravovat zboží z jednoho místa na druhé, pomáhají při nakládce a vykládce kontejnerů nebo nákladních vozidel, a dokonce je lze používat pro čištění a zabezpečování budov. Naproti tomu stacionární roboti mohou být strategicky rozmístěni ve skladech nebo logistických centrech, aby optimalizovali procesy. V budoucnosti se stanou automatizované procesy se spolupracujícími roboty neodmyslitelnou součástí logistiky.

 

Související články:

Práci v logistice ovlivní v příštích letech augmentace a automatizace, upozorňuje studie DHL

Doporučujeme

Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required