logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

24. října 2022
Rozhovory 0
637
Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

Při přechodu k řízenému skladu nejde jen o to, odstranit ve skladu zbytečné „papírování“, ale jedná se zpravidla o náročný projekt, jehož jádrem je nasazení kvalitního WMS. S Miroslavem Králíkem, delivery managerem Lokia WMS ve společnosti Grit, jsme hovořili mimo jiné na téma, které kroky jsou při transformaci na řízené skladování zásadní.

Na co je zapotřebí se při přechodu na řízený sklad zejména soustředit? Například z pohledu hardwaru, softwaru, procesů, pracovníků ve skladu a podobně?

Důležité je soustředit se na přesné definování cílových procesů. Zákazník by měl vědět, co za cíl si od transformace na WMS slibuje – tedy jaký je aktuální a cílový stav. My se pak pomocí našeho know-how snažíme jeho přání korigovat a pomáháme mu dostat se tam, kam si přeje. V horším případě se může stát, že chce zákazník aktuální stav ve skladu pouze převést do softwaru. V takové chvíli tam ale kromě toho, že se skladníci zbaví papíru, žádný přínos z hlediska řízeného skladování není.

Milan Kovařík: Firmy se více soustředí na kvalitu palet a efektivitu paletového hospodářství

Z pohledu hardwaru pak většinou přinášíme zákazníkům první nahlédnutí do digitalizace. Zákazník často přechází od jednoduššího systému k jedinečné konfiguraci WMS, která je schopná navádět zaměstnance po skladu a přesně popisovat všechny procesy. Je však potřeba připravit se na to, že fungování tohoto systému je závislé na WiFi či mobilním signálu. Co se týče samotného skladu, je potom důležité zaměřit se na uložení zboží a jeho expedici. Každý sklad je pro nás jedinečný, a je proto třeba věnovat pozornost rozsahu sortimentu, jeho lokalitě či vybavení skladu. Například zda jsou v něm vysoké regály, nízké regály či pouze palety.

V neposlední řadě se zákazník musí připravit také na to, že implementace WMS ovlivní chod celé firmy. Důležitou součástí je totiž jeho integrace na ERP, které má mnohdy přesah i do ostatních oblastí, jakými jsou například nákupní, obchodní či finanční oddělení. Ještě před zahájením implementace je proto důležité se zákazníkem detailně probrat, na jaké ERP bude WMS napojeno a jak ovlivní ostatní procesy ve společnosti. WMS je totiž vůči ERP v podřízeném stavu a je třeba zajistit, aby mezi nimi přenos informací fungoval stoprocentně.

Petr Passinger: I v intralogistice platí, že co se nedá změřit, nedá se ani zlepšit

V čem firmy při přechodu na řízený sklad obvykle dělají chyby a jak se jich případně mohou vyvarovat?

Největší chybou při implementacích WMS je nedostatečná identifikace cíle, kterého chce zákazník dosáhnout. Často se setkáváme s tím, že se firma potýká s mnoha problémy, které chce nějakým způsobem vyřešit – co nám ale chybí, je přesná definice toho, co zákazník od WMS čeká. Je proto důležité naplánovat, kterých oddělení se celá implementace dotkne, abychom je na to mohli připravit. Zajistíme, že tato oddělení pojedou na online datech a už nebudou muset přenášet papíry mezi kancelářemi. V reálném čase také uvidí, co mají ve skladu, a tím ušetří spoustu času. Je však důležité zmínit, že v backoffice se konkrétně s Lokia WMS nikdo nemusí učit pracovat – všechny informace získává pouze pomocí přenosu dat mezi Lokia WMS a ERP.

Mezi chybami můžeme zmínit například snahu ušetřit na hardwaru. Zákazníci mnohdy nakupují zastaralejší modely, které ale brzy mohou být nedostačující – taková investice se pak stává reinvesticí a stojí zákazníka dvakrát více peněz. Další věcí je pak také samotné vybavení skladů. Jednotliví skladníci jsou totiž pomocí WMS naváděni nejkratší možnou trasou ke konkrétním položkám. Pokud však u jednotlivých regálů musí ještě odsunovat palety či další zboží, dochází ke zdržení a celý proces se tak stává neefektivním.

Jakým způsobem je možné měřit, zda přechod na řízený sklad proběhl nebo probíhá úspěšně?

V rámci implementace Lokia WMS vytváříme se zákazníkem vždy implementační plán, který pak zároveň slouží i k průběžnému ověření toho, zda jde vše podle plánu. Vedoucí projektu z řad Gritu, který má na starosti celý projekt včetně komunikace s třetími stranami (např. poskytovateli ERP), pak posílá zákazníkovi pravidelnou zpětnou vazbu. Ta probíhá formou takzvaných checkpointů a může probíhat jak s majiteli firmy, tak třeba i s provozními řediteli či vrchními skladníky.

Dalším způsobem, jak ověřit úspěšnost implementace, je také sběr dat, který nám umožňuje vyhodnocovat KPI. Data sbíráme už od prvního spuštění WMS a jsme díky nim zákazníkovi schopni sdělit, jak se nám daří jednotlivé cíle plnit. Zákazník se tedy nemusí bát, že by náš kontakt implementací WMS skončil. Jsme v neustálém spojení, a pokud firma třeba změní sortiment, jsme připraveni na tyto změny reagovat.


Připravil: David Čapek

 

Související články:

Milan Kovařík: Firmy se více soustředí na kvalitu palet a efektivitu paletového hospodářství Petr Passinger: I v intralogistice platí, že co se nedá změřit, nedá se ani zlepšit Pavel Motan: Digitalizace logistických procesů je pro řadu firem prioritou, úroveň jednotlivých řešení je ale různorodá David Sedlák: Oddalováním automatizace firmy ztrácejí konkurenceschopnost

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required