logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

24. října 2022
Rozhovory 0
1753
Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

Miroslav Králík: Implementační plán pomůže k úspěšnému nasazení řízeného skladu

Při přechodu k řízenému skladu nejde jen o to, odstranit ve skladu zbytečné „papírování“, ale jedná se zpravidla o náročný projekt, jehož jádrem je nasazení kvalitního WMS. S Miroslavem Králíkem, delivery managerem Lokia WMS ve společnosti Grit, jsme hovořili mimo jiné na téma, které kroky jsou při transformaci na řízené skladování zásadní.

Na co je zapotřebí se při přechodu na řízený sklad zejména soustředit? Například z pohledu hardwaru, softwaru, procesů, pracovníků ve skladu a podobně?

Důležité je soustředit se na přesné definování cílových procesů. Zákazník by měl vědět, co za cíl si od transformace na WMS slibuje – tedy jaký je aktuální a cílový stav. My se pak pomocí našeho know-how snažíme jeho přání korigovat a pomáháme mu dostat se tam, kam si přeje. V horším případě se může stát, že chce zákazník aktuální stav ve skladu pouze převést do softwaru. V takové chvíli tam ale kromě toho, že se skladníci zbaví papíru, žádný přínos z hlediska řízeného skladování není.

Z pohledu hardwaru pak většinou přinášíme zákazníkům první nahlédnutí do digitalizace. Zákazník často přechází od jednoduššího systému k jedinečné konfiguraci WMS, která je schopná navádět zaměstnance po skladu a přesně popisovat všechny procesy. Je však potřeba připravit se na to, že fungování tohoto systému je závislé na WiFi či mobilním signálu. Co se týče samotného skladu, je potom důležité zaměřit se na uložení zboží a jeho expedici. Každý sklad je pro nás jedinečný, a je proto třeba věnovat pozornost rozsahu sortimentu, jeho lokalitě či vybavení skladu. Například zda jsou v něm vysoké regály, nízké regály či pouze palety.

V neposlední řadě se zákazník musí připravit také na to, že implementace WMS ovlivní chod celé firmy. Důležitou součástí je totiž jeho integrace na ERP, které má mnohdy přesah i do ostatních oblastí, jakými jsou například nákupní, obchodní či finanční oddělení. Ještě před zahájením implementace je proto důležité se zákazníkem detailně probrat, na jaké ERP bude WMS napojeno a jak ovlivní ostatní procesy ve společnosti. WMS je totiž vůči ERP v podřízeném stavu a je třeba zajistit, aby mezi nimi přenos informací fungoval stoprocentně.

V čem firmy při přechodu na řízený sklad obvykle dělají chyby a jak se jich případně mohou vyvarovat?

Největší chybou při implementacích WMS je nedostatečná identifikace cíle, kterého chce zákazník dosáhnout. Často se setkáváme s tím, že se firma potýká s mnoha problémy, které chce nějakým způsobem vyřešit – co nám ale chybí, je přesná definice toho, co zákazník od WMS čeká. Je proto důležité naplánovat, kterých oddělení se celá implementace dotkne, abychom je na to mohli připravit. Zajistíme, že tato oddělení pojedou na online datech a už nebudou muset přenášet papíry mezi kancelářemi. V reálném čase také uvidí, co mají ve skladu, a tím ušetří spoustu času. Je však důležité zmínit, že v backoffice se konkrétně s Lokia WMS nikdo nemusí učit pracovat – všechny informace získává pouze pomocí přenosu dat mezi Lokia WMS a ERP.

Mezi chybami můžeme zmínit například snahu ušetřit na hardwaru. Zákazníci mnohdy nakupují zastaralejší modely, které ale brzy mohou být nedostačující – taková investice se pak stává reinvesticí a stojí zákazníka dvakrát více peněz. Další věcí je pak také samotné vybavení skladů. Jednotliví skladníci jsou totiž pomocí WMS naváděni nejkratší možnou trasou ke konkrétním položkám. Pokud však u jednotlivých regálů musí ještě odsunovat palety či další zboží, dochází ke zdržení a celý proces se tak stává neefektivním.

Jakým způsobem je možné měřit, zda přechod na řízený sklad proběhl nebo probíhá úspěšně?

V rámci implementace Lokia WMS vytváříme se zákazníkem vždy implementační plán, který pak zároveň slouží i k průběžnému ověření toho, zda jde vše podle plánu. Vedoucí projektu z řad Gritu, který má na starosti celý projekt včetně komunikace s třetími stranami (např. poskytovateli ERP), pak posílá zákazníkovi pravidelnou zpětnou vazbu. Ta probíhá formou takzvaných checkpointů a může probíhat jak s majiteli firmy, tak třeba i s provozními řediteli či vrchními skladníky.

Dalším způsobem, jak ověřit úspěšnost implementace, je také sběr dat, který nám umožňuje vyhodnocovat KPI. Data sbíráme už od prvního spuštění WMS a jsme díky nim zákazníkovi schopni sdělit, jak se nám daří jednotlivé cíle plnit. Zákazník se tedy nemusí bát, že by náš kontakt implementací WMS skončil. Jsme v neustálém spojení, a pokud firma třeba změní sortiment, jsme připraveni na tyto změny reagovat.


Připravil: David Čapek

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required