logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

19. října 2022
Sklad 0
423
Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Trend online tržišť neboli marketplaces nabírá v posledních letech na síle. V českém prostředí se o jeho akceleraci postarala především covidová pandemie a s ní spojené změny v nákupním chování zákazníků. Rostoucí zájem o partnerský prodej potvrzují i čísla společnosti Mall Group, jejíž tržiště sdružuje nabídky od více než 5000 obchodníků.

Proč k prodeji přes online tržiště přistupuje stále více obchodníků? Důvodem je aktuální ekonomická situace, sklady plné zboží, blížící se vánoční sezona i možnost snazší expanze do zahraničí.

Výrazný podíl na rostoucí oblibě marketplaces mělo právě období covidových restrikcí, kdy obchodníci hledali způsoby, jak bojovat s poklesem prodejů plynoucím z uzavření kamenných poboček. Marketplace jim tehdy umožnil výrazné výpadky vykrýt a mnohým z nich díky němu prodeje dokonce vzrostly na úroveň vyšší než před pandemií. Prvotní motivací e-shopů ke vstupu na tržiště tak byla především snaha diverzifikovat své prodejní kanály a přizpůsobit se nastalé situaci, dnes však do hry vstupují i další faktory, jako je snaha vyprázdnit plné sklady nebo urychlit svou zahraniční expanzi.

„Dnes už je onboarding na marketplace díky spolupráci s mnoha integračními partnery otázkou několika málo dní, a navíc se s ním nepojí téměř žádné náklady či potenciální rizika. Obchodník platí provize z reálně uskutečněných prodejů, není tedy nijak limitován ani pokutován, pokud zájem o jeho produkty poklesne. Marketplace mu navíc umožňuje oslovit nejen české zákazníky, ale i ostatní světové trhy,“ říká k tématu Kateřina Peštuková, head of sales marketplace v Mall Group.

Tržiště Mallu i přes pokles trhu meziročně rostlo téměř o polovinu

O tom, že síla marketplaces i přes současné ochlazení e-commerce scény stále roste, vypovídají i konkrétní čísla. Tržiště Mall vyrostlo oproti minulému roku o 45 %, čímž dokazuje, že pro řadu e-shopů představuje právě prodej přes marketplace efektivní způsob, jak rychle a úspěšně bojovat se stagnujícími či klesajícími prodeji. Díky vzrůstajícímu počtu partnerských prodejců si navíc mohou zákazníci vybírat z široké a denně se rozrůstající nabídky produktů. Tržiště Mallu jich aktuálně v zemích, kde působí, nabízí téměř 8 milionů. Značný nárůst nabídky přitom Mall pozoruje především na českém a slovenském trhu. V porovnání s rokem 2021 se např. nabídka kategorie auto-moto rozšířila o 97 %, segment módy o 187 % a nabídka nábytku dokonce o 387 %.

Kromě toho, že obchodníci mohou své zboží na marketplace snadno zalistovat a získat tak přístup k mnohem širší zákaznické bázi, mají také možnost využít jeho výrazné marketingové podpory. Marketplace jim totiž umožňuje prodávat pod vlastní značkou, ale zároveň využívat záštity velkého a důvěryhodného e-commerce hráče. Tržiště současně představuje způsob, jak mohou obchodníci svůj prodej rozšířit také za hranice.

Tržiště pomáhá řešit i přeplněné sklady

Častou motivací, se kterou obchodníci na tržiště vstupují, je podle Mall Group také zmíněná snaha vyprázdnit své sklady a maximálně vytěžit nastupující vánoční sezonu. V mnoha případech se totiž e-shopy mohutně předzásobily, protože přirozeně nemohly počítat s aktuálním ekonomickým trendem. Nyní tak nemají prostor pro nákup a uskladnění sezonního zboží. Právě období kolem Vánoc je přitom pro většinu z nich naprosto klíčové a využití dalšího prodejního kanálu jim dokáže zajistit výrazné navýšení prodejů.

„Nároky zákazníků na jednotlivé e-shopy a prodejní platformy se stále zvyšují a pro nakupující je jednoduše nejpohodlnější, když mohou mít veškeré produkty k dispozici na jednom místě a ušetřit tak čas při výběru i peníze za dopravu. Přesně to služba Mall Partner zákazníkům i prodejcům umožňuje,“ dodává Kateřina Peštuková.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required