logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

19. října 2022
Sklad 0
278
Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Trend online tržišť neboli marketplaces nabírá v posledních letech na síle. V českém prostředí se o jeho akceleraci postarala především covidová pandemie a s ní spojené změny v nákupním chování zákazníků. Rostoucí zájem o partnerský prodej potvrzují i čísla společnosti Mall Group, jejíž tržiště sdružuje nabídky od více než 5000 obchodníků.

Proč k prodeji přes online tržiště přistupuje stále více obchodníků? Důvodem je aktuální ekonomická situace, sklady plné zboží, blížící se vánoční sezona i možnost snazší expanze do zahraničí.

Mailstep expanduje do Itálie, oznámil konkrétní obrysy vstupu na tamní trh

Výrazný podíl na rostoucí oblibě marketplaces mělo právě období covidových restrikcí, kdy obchodníci hledali způsoby, jak bojovat s poklesem prodejů plynoucím z uzavření kamenných poboček. Marketplace jim tehdy umožnil výrazné výpadky vykrýt a mnohým z nich díky němu prodeje dokonce vzrostly na úroveň vyšší než před pandemií. Prvotní motivací e-shopů ke vstupu na tržiště tak byla především snaha diverzifikovat své prodejní kanály a přizpůsobit se nastalé situaci, dnes však do hry vstupují i další faktory, jako je snaha vyprázdnit plné sklady nebo urychlit svou zahraniční expanzi.

„Dnes už je onboarding na marketplace díky spolupráci s mnoha integračními partnery otázkou několika málo dní, a navíc se s ním nepojí téměř žádné náklady či potenciální rizika. Obchodník platí provize z reálně uskutečněných prodejů, není tedy nijak limitován ani pokutován, pokud zájem o jeho produkty poklesne. Marketplace mu navíc umožňuje oslovit nejen české zákazníky, ale i ostatní světové trhy,“ říká k tématu Kateřina Peštuková, head of sales marketplace v Mall Group.

Tržiště Mallu i přes pokles trhu meziročně rostlo téměř o polovinu

O tom, že síla marketplaces i přes současné ochlazení e-commerce scény stále roste, vypovídají i konkrétní čísla. Tržiště Mall vyrostlo oproti minulému roku o 45 %, čímž dokazuje, že pro řadu e-shopů představuje právě prodej přes marketplace efektivní způsob, jak rychle a úspěšně bojovat se stagnujícími či klesajícími prodeji. Díky vzrůstajícímu počtu partnerských prodejců si navíc mohou zákazníci vybírat z široké a denně se rozrůstající nabídky produktů. Tržiště Mallu jich aktuálně v zemích, kde působí, nabízí téměř 8 milionů. Značný nárůst nabídky přitom Mall pozoruje především na českém a slovenském trhu. V porovnání s rokem 2021 se např. nabídka kategorie auto-moto rozšířila o 97 %, segment módy o 187 % a nabídka nábytku dokonce o 387 %.

Kromě toho, že obchodníci mohou své zboží na marketplace snadno zalistovat a získat tak přístup k mnohem širší zákaznické bázi, mají také možnost využít jeho výrazné marketingové podpory. Marketplace jim totiž umožňuje prodávat pod vlastní značkou, ale zároveň využívat záštity velkého a důvěryhodného e-commerce hráče. Tržiště současně představuje způsob, jak mohou obchodníci svůj prodej rozšířit také za hranice.

Tržiště pomáhá řešit i přeplněné sklady

Častou motivací, se kterou obchodníci na tržiště vstupují, je podle Mall Group také zmíněná snaha vyprázdnit své sklady a maximálně vytěžit nastupující vánoční sezonu. V mnoha případech se totiž e-shopy mohutně předzásobily, protože přirozeně nemohly počítat s aktuálním ekonomickým trendem. Nyní tak nemají prostor pro nákup a uskladnění sezonního zboží. Právě období kolem Vánoc je přitom pro většinu z nich naprosto klíčové a využití dalšího prodejního kanálu jim dokáže zajistit výrazné navýšení prodejů.

„Nároky zákazníků na jednotlivé e-shopy a prodejní platformy se stále zvyšují a pro nakupující je jednoduše nejpohodlnější, když mohou mít veškeré produkty k dispozici na jednom místě a ušetřit tak čas při výběru i peníze za dopravu. Přesně to služba Mall Partner zákazníkům i prodejcům umožňuje,“ dodává Kateřina Peštuková.

Související články:

Mailstep expanduje do Itálie, oznámil konkrétní obrysy vstupu na tamní trh

Doporučujeme

Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required