
IPRICE RECARE díky LOKiA WMS efektivně řídí dva sklady s více než 60.000 položkami
V IPRICE RECARE se po nasazení WMS výrazně zrychlila práce stálých skladníků – dříve objednávku chystali 15 minut, dnes to stíhají za minutu. I zaučení nových brigádníků se z několika hodin zkrátilo na 30 minut. Díky efektivnímu chodu skladu se mohou věnovat další expanzi.
Hledali WMS, které nenaruší chod e-shopu
IPRICE RECARE provozuje outletový e-shop elektra. Denně expedují 500–600 objednávek, v sezóně až 2500. V roce 2019, právě včas před jejich největším růstem, hledali skladový systém, který jim nenaruší chod e-shopu a bude si rozumět se Shoptetem.
„Potřebovali jsme systém, který s námi bude růst, každý měsíc nám totiž na sklad přibyde zhruba 8000 položek. Ne každý systém umožňoval nahrání tolika různých druhů zboží, v tom LOKiA od GRiTu jednoznačně vynikala. A tak jsme zahájili spolupráci,“ uvádí Marcela Ponížilová, vedoucí skladu IPRICE RECARE.
LOKiA WMS pomohla s rozšiřováním skladu
IPRICE RECARE začínali v jednom zlínském skladu o rozloze 5204 m², který byl zaplněn asi z 10 %. Zboží ale přibývalo, trh s outletovým zbožím nabýval na popularitě a během pandemie covidu sklad praskal ve švech. A tak bylo potřeba otevřít druhý sklad. Skladové prostory se rozšířily na 8500 m².
„Zavedení druhého skladu byla zatím největší změna, kterou jsme s LOKiA podnikli. Rozšíření systému proběhlo naprosto hladce, ani na chvíli jsme nemuseli přerušit provoz skladu ani e-shopu. Podpora z GRiTu nám rozšířila skladové pozice na druhou lokaci a informace natáhla do čteček tak, aby bylo vše navzájem kompatibilní,“ uvádí Ponížilová.
LOKiA teď objednávku automaticky rozdělí podle toho, ve kterém skladu je zboží zaskladněno. A jelikož IPRICE RECARE distribuuje do Česka i na Slovensko, LOKiA objednávky automaticky dělí i podle toho, která dopravní společnost je převezme. Expedice je potom rychlejší.
Každodenní práce s WMS odsýpá
„Naši stálí zaměstnanci jsou schopni objednávku vychystat do minuty. Když kolegovi v 7 hodin začíná pracovní doba, v 7:02 už má hotovou první objednávku,“ pochvaluje si rychlý chod skladu Ponížilová a oceňuje, že systém usnadňuje práci zaměstnancům i jejich nadřízeným. „Já jako vedoucí jsem získala kontrolu nad prací skladníků, kterou jsem dřív neměla. Vím, kolik toho kdo za den stihne, a pokud dojde k chybě ve zpracování objednávky, přesně dohledám, který skladník ji odbavil.“
Z pohledu vedoucí skladu si Ponížilová také chválí lepší spolupráci napříč odděleními, protože díky napojení na e-shopový systém jsou všechna data neustále aktuální. Mají k nim přístup i v produktovém oddělení a na zákaznické podpoře. K WMS se vedoucí skladu může připojit odkudkoliv a v případě potřeby řešit problémy na dálku.
Zaškolování brigádníků se zrychlilo
IPRICE RECARE má 50 stálých zaměstnanců, před sezónou však každoročně nabírají zhruba 10 brigádníků. Zaučování dříve trvalo hodiny a než se ve skladu rozkoukali, zabralo to třeba i týden. Bylo navíc potřeba využívat seniornějších lidí ke kontrole jejich práce.
Teď dostanou do ruky čtečku, která je krok po kroku navede, zaučení trvá 30 minut a už v prvním dni vychystávají objednávky za 8–10 minut. Čtečky jdou navíc přizpůsobit tak, aby se každému zobrazovaly jen pokyny, které potřebuje bezprostředně pro svoji práci, a nemátly ho další informace.
Podpora od dodavatele je základ
Ponížilová oceňuje zákaznickou podporu od GRiTu: „Nedávno jsem řešila aktualizaci čteček. Bála jsem se, že to bude práce na celý den, ale z GRiTu přišel tak skvělý manuál, že jsem jednu čtečku měla hotovou za 2,5 minuty. Veškeré úkony jsou naprosto srozumitelné a uživatelsky přívětivé i pro technické antitalenty. Když potřebuji v běžném provozu cokoliv řešit s podporou, do 20 minut mám vždy odpověď.“