logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistické centrum Datart zvyšuje kapacitu skladování i šíři sortimentu V logistickém centru...
  • Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...
  • Dachser loni zaznamenal dvouciferný nárůst obratu Skupina Dachser docílila v roce 2022 celkový...

Jak na reverzní logistiku pro zboží z e-shopů

1. července 2022
Logistika pod lupou 0
692
Jak na reverzní logistiku pro zboží z e-shopů

Jak na reverzní logistiku pro zboží z e-shopů

Téma kvalitní a efektivně fungující reverzní (zpětné) logistiky rezonuje v poslední době zejména u internetových prodejců. V tomto ohledu platí prakticky stejná základní pravidla jako při zasílání zboží z e-shopu zákazníkovi: tedy jednoduchost, klientská přívětivost, rychlost a možnost výběru nejvhodnějšího způsobu odeslání zboží zpět.

Možnost jednoduchého vrácení zboží je pro klienty e-shopů jedním z důležitých faktorů při nákupu. Navíc význam volby vrácení zboží stále roste, po ceně a šíři nabídky je právě možnost jednoduchého vrácení zboží pro klienty zpravidla rozhodující.

Technologie Konica Minolta pomáhají s digitalizací zákaznické komunikace v Zásilkovně

E-shopy se tak musejí snažit, aby klient měl jednoduchou možnost zboží vrátit, aby jej nemusel složitě balit a chodit s ním na kamennou pobočku e-shopu nebo na poštu. Standardem se už stává, že součástí zaslaného balíčku je předtištěný štítek s adresou odesílatele, rozšiřují se možnosti způsobu vrácení zboží, kromě kamenných prodejen lze využívat třeba výdejní místa.

K zákazníkovi a případně i od něj

„Pro nás konkrétně to pak neznamená zásadní větší rozdíl oproti standardní objednávce. Máme zásilku, víme, kam a kdy ji máme doručit. A vlastně je nám jedno, jestli jde z e-shopu ke klientovi nebo obráceným směrem,“ vysvětluje Daniel Mareš, CEO přepravní společnosti Wedo CZ.

Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Tato firma otevřela nedávno ve středočeském Ostředku svůj nový logistický hub, který disponuje řadou pokročilých skladových technologií. Dokáže zpracovat a roztřídit až 100 tisíc zásilek za jednu noční směnu. „Výrazně se nám navyšují kapacity (a to nejen pro nejbližší měsíce, ale na další roky dopředu), přeprava je více automatizovaná, méně chybová, rychlejší a jednodušší. A to platí i pro reverzní logistiku,“ dodává Daniel Mareš.

Jednoduše, rychle, pohodlně. A také interaktivně

Trend v oblasti reverzní logistiky je zřejmý: vrácení zboží má být co nejjednodušší, rychlé, pohodlné a zákazník musí mít možnost vybrat si tu variantu vrácení, jež je pro něj nejvhodnější.

K tomu slouží mimo jiné online reklamační formuláře, které jsou (či měly by být) přehledné a uživatelsky přívětivé. Například skupina Packeta, pod kterou patří například společnost Zásilkovna, začala pro zefektivnění komunikace se zákazníky využívat plně interaktivní formulář vytvořený firmou Konica Minolta. Výsledkem je zrychlení a zjednodušení reklamačního procesu, a to jak v Česku, tak i v dalších evropských zemích, kde Packeta působí. Vyplnit formulář lze v sedmi jazycích, které je navíc možné přepínat i během vyplňování. Řešení současně poskytuje i vysokou míru kybernetické bezpečnosti a ochrany osobních údajů.

Přehled poskytovatelů logistických služeb najdete na portálu SLBOOK ZDE.

Související články:

Zásilkovna Hradec KrálovéTechnologie Konica Minolta pomáhají s digitalizací zákaznické komunikace v Zásilkovně Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Doporučujeme

Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required