logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

Elektromobily už najely přes milion a půl kilometrů, další plány jsou smělé

28. června 2022
Doprava 0
485
Elektromobily už najely přes milion a půl kilometrů, další plány jsou smělé

Elektromobily už najely přes milion a půl kilometrů, další plány jsou smělé

Řada logistických providerů využívá v zájmu udržitelnosti alternativní pohony vozidel a pochopitelně i elektromobilitu. Například společnost DB Schenker informuje, že v evropské přepravní síti už jeho vozidla na elektrický pohon najela více než 1,5 milionu kilometrů. Do roku 2030 firma plánuje zajišťovat svozy a doručování ve městech výhradně elektromobily.

DB Schenker v červnu v Berlíně uspořádal Sustainable Logistic Forum, na kterém vystoupil i spolkový ministr pro dopravu a digitalizaci Volker Wissing: „Abychom dosáhli cílů spojených se změnou klimatu, musíme dekarbonizovat sektor nákladní dopravy. Elektrické pohony již dokázaly svou sílu ve městech a při logistice ‚poslední míle‘. Významně přispívají k udržitelnému snižování emisí z dopravy.“

V Norsku se chystá zkušební provoz autonomní kontejnerové lodi s elektrickým pohonem

Firma již v klíčových oblastech své činnosti dosáhla znatelného pokroku směrem k účinnější ochraně klimatu. „Chceme, aby společnost DB Schenker, stejně jako DB Group, byla uhlíkově neutrální do roku 2040. Čeká nás ještě dlouhá cesta, na kterou se musíme připravit už nyní,“ říká Levin Holle, předseda dozorčí rady Schenker AG.

Na společném cíli posouvat bezemisní pozemní přepravy kupředu spolupracuje DB Schenker se zasilateli a spedičními společnostmi. „Investujeme do ekologických dodavatelských řetězců, ačkoliv náklady na ochranu klimatu jsou velmi vysoké. Náš apel směřuje k zákazníkům: Naše nabídka ekologických přeprav je zde, nyní nadešel čas, aby se zvýšila poptávka a také ochota za čisté přepravy zaplatit,“ sděluje generální ředitel DB Schenker Jochen Thewes.

GLS zvyšuje podíl vozidel na elektrický pohon ve flotile, na střeše hubu v Jihlavě má fotovoltaickou elektrárnu

První elektricky poháněné nákladní vozidlo nasadil DB Schenker v Berlíně v roce 2017. Dnes čítá e-flotila v evropské přepravní síti 79 vozidel. Díky sériově vyráběným nákladním automobilům s elektrickým pohonem od významných výrobců je DB Schenker ve své sběrné síti schopen zajistit doručení bez emisí CO2 ve více než 60 lokalitách po celé Evropě. Ve 24 evropských městech se pro městskou logistiku používá také na 60 nákladních elektrokol.

Diskusní platformu Sustainable Logistic Forum zorganizoval DB Schenker u příležitosti 150. výročí od založení společnosti. Jak firma zdůrazňuje, trhu tak opět vysílá signál, aby dále zintenzivnil společné úsilí o ekologická přepravní a logistická řešení.

Otázkou nicméně zůstává, poznamenává redakce časopisu a webového portálu Systémy Logistiky, zda a případně do jaké míry podobným snahám (ne)nahrává současná složitá ekonomická situace. V nejbližší době je možné očekávat, že lidé i podniky budou muset v mnoha případech stále intenzivněji řešit závažné problémy související třeba s dramatickým růstem cen za energie i další komodity. Jejich prioritou pak mohou být „přízemnější“ starosti včetně samotného udržení podnikání.

Související články:

V Norsku se chystá zkušební provoz autonomní kontejnerové lodi s elektrickým pohonem GLS zvyšuje podíl vozidel na elektrický pohon ve flotile, na střeše hubu v Jihlavě má fotovoltaickou elektrárnu

Doporučujeme

České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required