
Q-commerce posiluje. Wolt spouští službu expresního doručení do 30 minut
Společnost Wolt rozšiřuje svou nabídku o novou službu Wolt Drive. Zákazníci díky ní mohou nyní obdržet své online nákupy z e-shopu až ke dveřím za 30 minut. Každý obchod může svým zákazníkům nabídnout Wolt Drive jako možnost doručení, i když není v aplikacích Wolt. Služba bude k dispozici ve všech 14 českých městech, kde Wolt působí.
„V rámci Wolt Drive poskytujeme e-shopům možnost dostat se ještě blíže ke svým zákazníkům a zajistit jim doručení zásilky už do 30 minut, nikoli hodin nebo dnů, jak je obvyklé. Rychlost je pro zákazníky klíčová a my ji dokážeme zajistit díky naší flotile kurýrů, která čítá více než 5000 partnerů, a špičkové technologii, která celou platformu řídí,“ vysvětluje Josef Dvořák, ředitel Wolt Drive pro Českou republiku.
Každý obchodník může nabídnout Wolt Drive jako možnost doručení pro své zákazníky u pokladny a v podstatě zapojit svůj obchod do logistické platformy Wolt. Wolt Drive lze snadno získat jako plug and play verzi pro obchody. „Nemusíte si dělat starosti s technickými problémy nebo investováním spousty času do zprovoznění služby. Toto je velmi důležitá část naší nabídky: Chceme, aby byl Wolt Drive rychlý a snadno ovladatelný,“ pokračuje dále Josef Dvořák.
Mezi prvními se na Wolt Drive připojila společnost Slevomat. „Ročně u nás zákazníci nakoupí dárky za tři čtvrtě miliardy korun. Dárek často řeší na poslední chvíli a díky Wolt Drive jim budeme schopni vyjít vstříc i v případě, že nechtějí zaslat poukaz do e-mailu, ale chtějí dárek opravdu rychle doručit v dárkovém balení. Vzhledem k tomu, že nám nyní roste meziročně obrat o 83 %, a to navzdory všem černým scénářům pro českou e-commerce, počítáme s tím, že letos budeme poukaz v dárkovém balení zasílat více než 130.000 zákazníků,“ odhaduje Linda Vavříková, ředitelka dárkových příležitostí ve společnosti Slevomat.
Poptávku po e-commerce službách, tedy nakupování přes e-shopy, výrazně posílila pandemie. Rostoucí obliba ale vedla k vyšším nárokům zákazníků, včetně těch na rychlost dopravy. Nyní tak zákazníci nezřídka vyhledávají takzvaný q-commerce, tedy online nákupy, které umožňují doručování objednávek do několika minut. Podle společnosti Statista tyto služby vyžaduje více než třetina zákazníků a poptávka dále roste. 22 % zákazníků v průzkumu společnosti Baymard Research dokonce uvádí, že opouští košík se zbožím ve chvíli, kdy zjistí, že je nabízená doprava příliš pomalá.
„Průzkumy nám ukazují, že ve službách q-commerce je budoucnost. Chceme proto využít platformu, kterou jsme vybudovali, abychom tuto možnost nakupování přinesli také ostatním prodejcům a zajistili jejich zákazníkům dobrou zákaznickou zkušenost. Věříme, že když budou se službami spokojeni, tak se budou rádi vracet,“ dodává Josef Dvořák.
Wolt poskytuje jak rychlé doručení do 30 minut, tak i komplexní řešení pro obchodníky. Výsledná částka za doručení se odvíjí od lokací, celkového objemu zakázek a nastavení e-shopu – řádově se tak bude pohybovat v rozmezí 110–180 Kč bez DPH pro e-shopy, koncová cena pro zákazníka může být výrazně nižší.
Wolt Drive je technologické řešení, které mohou e-shopy snadno propojit se svými platformami. Ať už je to přes automatické API (Application Programming Interface) nebo přes webovou aplikaci Wolt Drive, pro zákazníka to znamená jediné: okamžitý online přehled o stavu jeho objednávky. Po zadání do Wolt Drive systému dostane každý zákazník SMS zprávu s linkem pro sledování svého kurýra, možnosti okamžité komunikace s Wolt podporou (reakční doba v průměru do 53 vteřin) a možností ohodnotit spokojenost s komunikací se zákaznickou podporou.