logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Dovozce i vývozce čekají od října nové celní povinnosti Se začátkem letošního října čeká dovozce...
  • Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz...
  • Skupina stow představuje značku Movu Robotics Novou značku Movu Robotics uvádí na trh společnost...
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...

V zemích Blízkého východu i Afriky roste poptávka po nadrozměrných přepravách

20. května 2022
Doprava 0
669
V zemích Blízkého východu i Afriky roste poptávka po nadrozměrných přepravách

V zemích Blízkého východu i Afriky roste poptávka po nadrozměrných přepravách

S rozvojem velkých energetických projektů na Blízkém východě či v Africe roste zájem o přepravy nadrozměrného volně loženého nákladu (tzv. break-bulk). Ať už se náklad převáží v bednách, barelech nebo samostatně (jako třeba ocelové nosníky či vozidla), vyžaduje vždy individuální přístup. Koordinace takového projektu je náročná nejen pro pracovníky, kteří zásilku nakládají, ale vyžaduje i rozsáhlé odborné znalosti pro bezpečnou přepravu nákladu.

Pandemie koronaviru nebo geopolitické problémy brzdily rozvoj projektů v oblasti energetiky na Blízkém východě a v Africe (MEA). Nedávno začal zájem o velké energetické projekty opět růst, což se promítlo i v poptávce po nákladních přepravách a logistice nadrozměrných nákladů.

„Region MEA je charakteristický svými bohatými zdroji ropy a zemního plynu. Pro roky 2022 a 2023 zde vidíme mnohem více příležitostí pro nadrozměrné přepravy,“ potvrzuje Rafael Vicens, ředitel regionální divize globálních projektů a průmyslových řešení ve společnosti DB Schenker.

Restart investičních projektů

Když Rafael Vicens reflektuje uplynulý rok, říká, že v jeho druhé polovině státy v regionu očekávaly ukončení celosvětové pandemie a předpokládaly možnost pozitivního růstu akciových trhů. Na základě těchto predikcí začaly vlády v regionu poskytovat zemím finanční podporu na rozvoj nových projektů. Ty se převážně zaměřují na oblast obnovitelných zdrojů energie, nicméně v současné době je pro region MEA stále denním chlebem sektor ropy a zemního plynu.

„Budoucnost obnovitelných zdrojů vypadá slibně. Státy ohlašují nové investiční projekty, které mají oživit ekonomiku. Každopádně musíme stát nohama pevně na zemi,“ podotýká Rafael Vicens s odkazem na to, že první čtvrtletí letošního roku je ještě stále ovlivněno opatřeními proti šíření varianty omikron, a dodává: „Mohlo by se stát, že rok 2022 bude spíše přechodný, podobně jako rok 2021. Pokud ale vše půjde hladce, mohli bychom se dočkat nových projektů v Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech, po nichž bude následovat boom podobných projektů v roce 2023.“

Specifika nadrozměrných přeprav

S rozvojem zmíněných projektů na Blízkém východě a v Africe bude exponenciálně narůstat potřeba nadrozměrných a speciálních break-bulk přeprav. Například jedna větrná turbína se skládá z velkého generátoru a lopatek, přičemž každá lopatka může být až 75 metrů dlouhá. K přepravě turbín proto společnosti potřebují speciální vybavení, jako jsou například výsuvné přívěsy a velké nákladní dopravní prostředky pro použití na moři i na souši.

Globální projekty DB Schenker a udržitelná průmyslová řešení pro údržbu, revize a opravy v ropném a plynárenském průmyslu podporují celý životní cyklus nového energetického zařízení. Ten se obvykle pohybuje mezi 25 až 50 lety. Po skončení životního cyklu se infrastruktura odstaví, renovuje nebo demontuje.

„Staráme se o tato zařízení ve všech třech fázích životního cyklu,“ konstatuje Rafael Vicens, jehož tým v současné době zajišťuje nadrozměrnou logistiku a služby pro projekt ropného pole Marjan v Saúdské Arábii. DB Schenker v místním království rovněž pracuje na projektu, který zahrnuje správu lodí pro přepravu zboží a materiálu z Číny do Ománu, jež využívá továrna na plasty k výrobě svých produktů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required