logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistické centrum Datart zvyšuje kapacitu skladování i šíři sortimentu V logistickém centru...
  • Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...
  • Dachser loni zaznamenal dvouciferný nárůst obratu Skupina Dachser docílila v roce 2022 celkový...

Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

18. května 2022
Logistika pod lupou 0
774
Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Vztah mezi poskytovateli logistických služeb a jejich zákazníky se nijak zvlášť neliší od situace v ostatních odvětvích. Předpokladem každé úspěšné spolupráce, nejen v logistice, je vzájemná důvěra, spolehlivost a flexibilita v rámci poskytovaných služeb.

Z hlediska kvality zajišťování logistických služeb je podstatná například dostatečná volná a dostupná flexibilní kapacita, která pokrývá potřeby zákaznických firem, ať už se jedná o oblast skladování nebo transportu. „Nezáleží primárně na velikosti partnerské logistické společnosti, ale na její schopnosti a ‚know-how‘, jak umí zajistit potřebné transportní kapacity – například ‚modelem spedice‘ – což v konečném důsledku přináší celkové lepší podmínky pro naši společnost,“ komentuje Mária Schlée, category manažerka společnosti Pivovary Staropramen. Výhodou je podle ní i určitá unikátnost poskytované služby, například nastavení udržitelného procenta podílu lidské práce na celkových nákladech, což v aktuální makroekonomické situaci, v oblasti možných narůstajících tendencí, představuje významný plusový předpoklad.

Spojení přeprav a skladových operací

Plzeňský Prazdroj využívá jako poskytovatele logistických služeb smluvní dopravce, kteří ovšem kromě přepravy vykonávají v příslušném depu i skladové operace. „Právě zastřešení skladových a transportních služeb pod jednu entitu je výchozí premisou pro úspěšnou spolupráci. Díky němu pak jako objednavatel neřešíte vztah mezi skladem a dopravou,“ podotýká Marek Prach, ředitel distribuce a logistiky v Plzeňském Prazdroji. Společnost navíc preferuje, aby jeden operátor měl vždy maximálně dvě depa v oblasti, kde působí. „Klíčovým faktorem dlouhodobě udržitelné a kvalitní spolupráce je otevřená kalkulace nákladů, a to až na elementární úroveň. Takový vztah totiž umožňuje reagovat pružně na měnící se podmínky,“ vysvětluje Marek Prach a pokračuje: „Smluvní cyklus je pětiletý, tudíž vždy po uplynutí této doby děláme u konkrétního depa tendr. Jinak pouze v případě, kdy servisní ukazatele konkrétního depa nesplňují naše přísné požadavky.“

Veškeré plánování tras, dispečink a fakticky jakýkoliv kontakt se zákazníkem (kromě vlastního doručení piva) realizuje Plzeňský Prazdroj v rámci interního oddělení distribuce. „Využíváme systém, který nám umožňuje v reálném čase sledovat a vyhodnocovat doručování objednávek. Včetně toho, jak se předpokládaný čas doručení liší či neliší od času, který jsme slíbili zákazníkovi. Kromě toho máme vůči poskytovatelům nastaveno i automatické vyúčtování poskytnutých služeb a následnou samofakturaci,“ popisuje Marek Prach.

Jako klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) vyhodnocuje Plzeňský Prazdroj na denní bázi tzv. Volume Delivered On Time (VDOT), tedy celkové množství dodaných hektolitrů z objednávek pro konkrétní den, a také Delivery Time Window Adherence (DTWA), tj. počet objednávek dodaných v rámci dvouhodinového časového okna. Nedílnou součástí úspěšné spolupráce je i pravidelná a otevřená komunikace, jako je sdílení předpokládaných objemů na měsíční bázi, předsezonní setkávání se všemi dopravci v jejich depech a také strategické setkání jednou ročně.

Průběžné vyhodnocování

Jedním z důležitých ukazatelů spolupráce je pro řetězec Penny mimo jiné rychlost reakce na případné poruchy, tedy jak rychle je servisní partner schopen poskytnout nejen kvalifikované techniky, ale i náhradní díly. „Kvalitu oprav, případně poruchovost zařízení průběžně vyhodnocujeme,“ poznamenává Tomáš Kubík, manažer komunikace a tiskový mluvčí společnosti Penny Market.

Řetězec disponuje v rámci České republiky několika distribučními sklady. Proto může spolupracovat s více logistickými partnery se stejným zaměřením, přičemž každý z partnerů pracuje v jiném skladu. „Díky tomu můžeme snáze partnery mezi sebou porovnávat a vycházet z výsledků v reálném provozu. Tím pádem jsou efektivnější i jednání s partnery, jelikož díky srovnání známe nejen silné, ale i slabší stránky, na kterých můžeme společně v budoucnu pracovat,“ shrnuje na závěr Tomáš Kubík.

Přehled poskytovatelů logistických služeb najdete na portálu SLBOOK ZDE.

Připravil: David Čapek

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required