logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Panattoni Parku Týniště se otevřelo nové distribuční centrum firmy Concept Slavnostní otevření...
  • Jak na reverzní logistiku pro zboží z e-shopů Téma kvalitní a efektivně fungující reverzní...
  • V karlovarském regionu chystá Accolade investice přesahující 6 miliard korun Skupina Accolade...
  • Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí...

Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

18. května 2022
Logistika pod lupou 0
265
Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce?

Vztah mezi poskytovateli logistických služeb a jejich zákazníky se nijak zvlášť neliší od situace v ostatních odvětvích. Předpokladem každé úspěšné spolupráce, nejen v logistice, je vzájemná důvěra, spolehlivost a flexibilita v rámci poskytovaných služeb.

Z hlediska kvality zajišťování logistických služeb je podstatná například dostatečná volná a dostupná flexibilní kapacita, která pokrývá potřeby zákaznických firem, ať už se jedná o oblast skladování nebo transportu. „Nezáleží primárně na velikosti partnerské logistické společnosti, ale na její schopnosti a ‚know-how‘, jak umí zajistit potřebné transportní kapacity – například ‚modelem spedice‘ – což v konečném důsledku přináší celkové lepší podmínky pro naši společnost,“ komentuje Mária Schlée, category manažerka společnosti Pivovary Staropramen. Výhodou je podle ní i určitá unikátnost poskytované služby, například nastavení udržitelného procenta podílu lidské práce na celkových nákladech, což v aktuální makroekonomické situaci, v oblasti možných narůstajících tendencí, představuje významný plusový předpoklad.

Spojení přeprav a skladových operací

Plzeňský Prazdroj využívá jako poskytovatele logistických služeb smluvní dopravce, kteří ovšem kromě přepravy vykonávají v příslušném depu i skladové operace. „Právě zastřešení skladových a transportních služeb pod jednu entitu je výchozí premisou pro úspěšnou spolupráci. Díky němu pak jako objednavatel neřešíte vztah mezi skladem a dopravou,“ podotýká Marek Prach, ředitel distribuce a logistiky v Plzeňském Prazdroji. Společnost navíc preferuje, aby jeden operátor měl vždy maximálně dvě depa v oblasti, kde působí. „Klíčovým faktorem dlouhodobě udržitelné a kvalitní spolupráce je otevřená kalkulace nákladů, a to až na elementární úroveň. Takový vztah totiž umožňuje reagovat pružně na měnící se podmínky,“ vysvětluje Marek Prach a pokračuje: „Smluvní cyklus je pětiletý, tudíž vždy po uplynutí této doby děláme u konkrétního depa tendr. Jinak pouze v případě, kdy servisní ukazatele konkrétního depa nesplňují naše přísné požadavky.“

Veškeré plánování tras, dispečink a fakticky jakýkoliv kontakt se zákazníkem (kromě vlastního doručení piva) realizuje Plzeňský Prazdroj v rámci interního oddělení distribuce. „Využíváme systém, který nám umožňuje v reálném čase sledovat a vyhodnocovat doručování objednávek. Včetně toho, jak se předpokládaný čas doručení liší či neliší od času, který jsme slíbili zákazníkovi. Kromě toho máme vůči poskytovatelům nastaveno i automatické vyúčtování poskytnutých služeb a následnou samofakturaci,“ popisuje Marek Prach.

Jako klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) vyhodnocuje Plzeňský Prazdroj na denní bázi tzv. Volume Delivered On Time (VDOT), tedy celkové množství dodaných hektolitrů z objednávek pro konkrétní den, a také Delivery Time Window Adherence (DTWA), tj. počet objednávek dodaných v rámci dvouhodinového časového okna. Nedílnou součástí úspěšné spolupráce je i pravidelná a otevřená komunikace, jako je sdílení předpokládaných objemů na měsíční bázi, předsezonní setkávání se všemi dopravci v jejich depech a také strategické setkání jednou ročně.

Průběžné vyhodnocování

Jedním z důležitých ukazatelů spolupráce je pro řetězec Penny mimo jiné rychlost reakce na případné poruchy, tedy jak rychle je servisní partner schopen poskytnout nejen kvalifikované techniky, ale i náhradní díly. „Kvalitu oprav, případně poruchovost zařízení průběžně vyhodnocujeme,“ poznamenává Tomáš Kubík, manažer komunikace a tiskový mluvčí společnosti Penny Market.

Řetězec disponuje v rámci České republiky několika distribučními sklady. Proto může spolupracovat s více logistickými partnery se stejným zaměřením, přičemž každý z partnerů pracuje v jiném skladu. „Díky tomu můžeme snáze partnery mezi sebou porovnávat a vycházet z výsledků v reálném provozu. Tím pádem jsou efektivnější i jednání s partnery, jelikož díky srovnání známe nejen silné, ale i slabší stránky, na kterých můžeme společně v budoucnu pracovat,“ shrnuje na závěr Tomáš Kubík.

Přehled poskytovatelů logistických služeb najdete na portálu SLBOOK ZDE.

Připravil: David Čapek

Související články:

SLBOOK – Josef Hájek o výběru vratového systému do skladu Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost Trh balíkových přeprav ve znamení inovací SLBOOK – Vladislav Záveský: „Zájem o automatizaci stále stoupá“

Doporučujeme

Chomutov info v RKPodívat se ➜Brno info v RKPodívat se ➜České Budějovice info v RKPodívat se ➜Ostředek info v RKPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Chrášťany info v RKPodívat se ➜Dašice info v RKPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Otrokovice info v RKPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜

SL Jobs

Shell v České republice povede Daniel Vagaský

Shell v České republice povede Daniel Vagaský Novým generálním ředitelem společnosti Shell Czech Republic se stal Daniel Vagaský. V čele firmy nahradil Pavla Lose, který po více než 20 letech působení v Shellu zamířil do IT branže. „Mým úkolem v roli generálního ředitele je vést společnost Shell coby lídra na cestě energetické transformace. Žijeme v […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Jsme připraveni na nejkomplikovanější projekty

Jsme připraveni na nejkomplikovanější projekty „V blízké budoucnosti zesílí tlak klientů na automatizaci intralogistiky s minimem lidského faktoru,“ říká Jakub Jonáš, managing director společnosti Ferag CZ. Ferag je v Česku známý především jako dodavatel technologií v polygrafickém průmyslu. Je to jediné odvětví, na které se primárně zaměřujete? Správně říkáte, že společnost Ferag byla dlouhou dobu […]

ANTRACIT Property rozjel developerské projekty v Česku a na Slovensku

ANTRACIT Property rozjel developerské projekty v Česku a na Slovensku Individuální přístup a řešení. Vlastní lokality a realizace. Komplexní služby od projektového návrhu až po údržbu nemovitosti. To jsou hlavní pilíře, na kterých rozvíjí vlastní developerské aktivity společnost ANTRACIT Property v Česku a na Slovensku. Developerská společnost ANTRACIT Property se zaměřuje na logistické, výrobní, retailové, […]

P3 nabízí zázemí pro citylogistiku v dosahu velkých měst

P3 nabízí zázemí pro citylogistiku v dosahu velkých měst Nakupovat online a mít zboží do pár hodin za dveřmi lze jen díky skladům v dosahu města. Obsazenost těch stávajících je ale vysoká a nových se staví málo. Přesto má průmyslový developer P3 připravené projekty, do kterých se můžete brzy nastěhovat. Rychlé životní tempo a neustálá potřeba růstu si žádají […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required