logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

Zásilkovna spouští pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole, vyzkouší i auto na vodík

29. dubna 2022
Doprava 0
722
Zásilkovna spouští pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole, vyzkouší i auto na vodík

Zásilkovna spouští pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole, vyzkouší i auto na vodík

Logisticko-technologická společnost Zásilkovna, která patří do skupiny Packeta, spustila pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole. Testovací provoz bude probíhat v okolí výdejního místa Zásilkovny, které se nachází v obchodním centru Vivo Hostivař v Praze 10. Cyklokurýr denně doručí zhruba 70 zásilek a najede s nulovými emisemi přibližně 80 kilometrů. Kromě toho skupina plánuje zkušební provoz auta na vodíkový pohon.

Analýzy ukazují, že za rok by na takto dlouhé trase jeden automobil na spalovací motor vypustil do ovzduší přibližně 2600 kilogramů CO2. Pilotní projekt doručení zásilek na elektrokole je plánován na dobu 3–5 měsíců. Elektrokolo dodala česká firma Cargio industries, velikost úložného prostoru je 380 litrů a pojme až 50 standardních zásilek.

„Spuštění doručování zásilek na kole je součástí naší strategie udržitelného podnikání, jejíž detaily jsme dnes zveřejnili. Zahrnuje rozsáhlý popis našich plánů a závazků od využívání alternativních zdrojů energie, nakládání s odpady, bezpečností na pracovišti až po aktivity v oblasti společenské odpovědnosti. V letošním roce plánujeme například dokončit analýzu uhlíkové stopy v rámci celé skupiny Packeta a také zahájíme unikátní projekt v oblasti využití vodíku,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO holdingu Packeta.

Celá skupina Packeta se tématem udržitelnosti dlouhodobě zabývá. Cílem společnosti je provozovat přepravu zboží dlouhodobě udržitelným způsobem. Heslem Packety je „I když jsme červení, myslíme zeleně“.

Dlouhodobě například testuje auta na elektrický pohon. V současné době využívá v reálném provozu elektrickou dodávku VW Crafter v Českých Budějovicích, na ruzyňském depu zásilky rozváží čtyři plně elektrické užitkové vozy Cenntro Metro. Mikrodepa v rámci služby doručení na adresu obsluhují další tři plně elektrické Škody CityGo a v plánu je jejich další rozšiřování.

V rámci přepravy v Praze jsou pro osobní přepravu používána také dvě elektrická auta BMW i3. Zásilkovna a celá skupina Packeta se stala součástí projektu Going Green@Work společnosti BMW Group. Cílem projektu je propagace elektrických a plug-in hybridních vozů u společností s velkými vozovými parky a odpovědným přístupem k životnímu prostředí.

Velkou budoucnost vidí Packeta ve vodíku a v jeho využití, uvádí skupina. Proto analyzuje vybudování vlastní čerpací stanice, plánuje také využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky k jeho výrobě. Hlavní výhody vodíku jsou podle firmy především v technických parametrech, kdy auto na vodík dokáže ujet dostatečnou vzdálenost a zároveň je řidič auto schopen dočerpat stejně jako benzín nebo naftu během pár minut a opět pokračovat v jízdě, přičemž není omezen nabíjením jako v případě baterií. Vozidla tak nemusí být několik hodin mimo provoz kvůli nutnému dobíjení. První vodíkové auto plánuje Packeta začít testovat v první polovině letošního roku.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required