logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistické centrum Datart zvyšuje kapacitu skladování i šíři sortimentu V logistickém centru...
  • Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...
  • Dachser loni zaznamenal dvouciferný nárůst obratu Skupina Dachser docílila v roce 2022 celkový...

Jakub Honzek: Rozmach 5G sítí a internetu věcí zrychlí a zpřesní monitoring zásilek

28. března 2022
Logistika pod lupou 0
1080
Jakub Honzek: Rozmach 5G sítí a internetu věcí zrychlí a zpřesní monitoring zásilek

Jakub Honzek: Rozmach 5G sítí a internetu věcí zrychlí a zpřesní monitoring zásilek

Sledování zásilek během námořních přeprav se stává běžným standardem. „Zákazníci tak mají jistotu, že se zbožím se po celou dobu přepravy zachází řádně a minimalizuje se riziko poškození,“ říká Jakub Honzek, manažer námořních přeprav společnosti DB Schenker.

Jaké jsou z vašeho pohledu hlavní trendy v námořních přepravách a balení zásilek pro zámořské přepravy? 

Trendem v technologiích bude určitě vzdálené nepřetržité sledování zásilky po celou dobu přepravy, co se týče různých veličin, jako je teplota, vlhkost, tlak nebo nárazy uvnitř přepravního kontejneru. Logistické společnosti a výrobci obalů také čím dál více reagují na požadavky ochrany životního prostředí. Snaží se proto využívat ekologické, recyklovatelné nebo znovupoužitelné materiály, jako je dřevo, kov a plast.

Výhledově se na trhu objeví nějaké odolnější a zároveň levnější fólie nebo třeba fixační prvky, ale dřevo a železo zůstane pevným základem exportního balení. Z hlediska trendů spíše předpokládáme zvyšování nároků na bezpečnost. Bude se muset používat více fixačního materiálu, zboží bude muset mít více fixačních bodů a podobně.

Je potřeba v rámci zámořského balení zohlednit současné problémy v námořní dopravě včetně zpožďování přeprav? Pokud ano, jak konkrétně?

Na zboží při jakémkoliv typu přepravy i použitém způsobu balení působí určité vnější vlivy, kterým je potřeba obal přizpůsobit – v námořních přepravách jsou to zpravidla slaná voda, vysoké teploty a vlhkost vzduchu, se kterými se ale při plánování těchto přeprav počítá a přizpůsobuje se tomu i metoda a způsob balení. Komplikace může nastat tehdy, kdy se zboží při přepravě neplánovaně zpozdí a tráví víc času v místech, kde na zásilku působí právě zmíněné vnější vlivy. Zpravidla se jedná o zámořské lodě nebo přístavní kontejnerové terminály a překladiště. Námořní zásilky proto balíme takovým způsobem, aby byl obal na případné zpoždění připravený a zboží se při čekání v potenciálně nepříznivých podmínkách nijak nepoškodilo.

Do jaké míry jsou již v dnešní době rozšířeny systémy pro monitoring zboží během námořních přeprav a sběr dat o těchto zásilkách? Budou podle vás v blízké době různé senzory sledující stav zásilky ještě rozšířenější? 

Monitoring zásilek je v dnešní době na trhu standardem. Základní sledování zásilky dnes DB Schenker nabízí pro všechny druhy přeprav zdarma a bez registrace. Pokročilé sledování námořní nebo železniční kontejnerové přepravy je možné za pomocí technologie Smartbox, kde kromě polohy zásilky můžeme sledovat také detailní údaje o vlhkosti, teplotě nebo náklonu kontejneru. Zákazníci tak mají jistotu, že se zbožím se po celou dobu přepravy zachází řádně a minimalizuje se riziko poškození. S rozmachem 5G sítí a internetu věcí se monitoring zásilek zrychluje a zpřesňuje – zákazníci tak mohou svou zásilku sledovat prakticky v reálném čase.

Tématu námořních přeprav a nabídce jejich poskytovatelů se věnuje i portál SLBOOK ZDE.

Připravil: David Čapek

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required