Automatizované řešení skladu drobných dílů doplňuje robotické vychystávání
Stále více firem z e-commerce i dalších odvětví sází na digitalizaci dodavatelských řetězců a skladové logistiky. Jednou z nich je omnikanálová aukční platforma 1-2-3.tv, která implementací plně automatizovaného systému Autostore pověřila svého dlouholetého logistického partnera – společnost DHL Supply Chain, specialistu na smluvní logistiku v rámci koncernu Deutsche Post DHL Group.
Plně automatizovaný sklad se nachází v německém Brunšviku. Kompaktní systém pro uskladňování a vychystávání zboží umožňuje optimalizované, prostorově nenáročné skladování drobných dílů a zcela automatické vychystávání až 18 milionů položek ročně. Systém přitom spolupracuje se zaměstnanci skladu, zrychluje zpracování jednotlivých objednávek, optimalizuje procesy pro zaměstnance a zvyšuje provozní efektivitu.
„Naše společnost v minulosti již intenzivně investovala do štíhlých procesů a trvale udržitelné automatizace. Zavedením flexibilního a modulárního robotického řešení Autostore reagujeme na robustní růst v uplynulých letech a trvale udržitelným způsobem optimalizujeme naše logistické procesy. Díky tomu jsme ideálně připraveni na budoucí růst,“ vysvětluje Eberhard Kuom, výkonný viceprezident společnosti 1-2-3.tv odpovědný za finance a provozní činnosti. Výše uvedená opatření umožňují aukční platformě efektivněji prezentovat rozmanité nabídky a současně maximalizovat využívání skladových kapacit.
Řešení Autostore, dodané společností Element Logic, je tvořeno hliníkovým rámem, v němž jsou aktuální zásoby uskladněny ve více než 40.000 plastových kontejnerech rozdělených do 16 úrovní. Nejvyšší podlaží slouží k pohybu robotů. Jen ve skladu společnosti 1-2-3.tv v Brunšviku jich je 26. Roboty automaticky vychystávají objednané zboží, které třídí pro další zpracování zaměstnanci. Zboží je v expedičním a přepravním systému vloženo do balíku příslušné zákaznické objednávky, automaticky zabaleno a následně expedováno. Toto řešení představuje třetí krok v optimalizaci procesního řetězce společnosti 1-2-3.tv, který následuje po nedávných investicích do procesů přijetí zakázky a digitalizace kompletního dodavatelského řetězce.
„Díky systému Autostore máme nepřetržitou kontrolu nad zásobami a můžeme dosahovat vysoké efektivity při uskladňování i vychystávání zboží. Zákaznické objednávky lze díky tomu zpracovávat rychle a spolehlivě. Logistické řešení navíc snižuje pracovní zatížení našich zaměstnanců ve skladu zkrácením docházkových vzdáleností, které musejí překonávat. Nejdůležitějším přínosem je však skutečnost, že naši zaměstnanci mohou nyní soustředit svou energii na náročnější aktivity v ostatních částech skladu,“ říká Andreas Bicking, ředitel obchodní jednotky e-commerce společnosti DHL Supply Chain Germany & Alps.
Pro DHL Supply Chain je tato implementace dalším důležitým stavebním kamenem v pokračující realizaci automatizační a digitalizační strategie, jejímž cílem je nepřetržité zlepšování provozních činností. Roboty zajišťující vychystávání zboží hrají jako součást širšího portfolia komerčně využitelných technologií stále důležitější roli ve strategii poskytovatele smluvních logistických služeb. „Vážíme si toho, že máme ve společnosti DHL Supply Chain velmi profesionálního partnera. Začlenění řešení Autostore do stávající infrastruktury za plného provozu bylo enormním výkonem,“ oceňuje Eberhard Kuom úspěšný implementační proces.