Česká pošta využije outsourcing, přepravy pro ni zajistí C.S.Cargo
Přepravu většiny zásilek nákladními vozy nad 3,5 tuny bude pro Českou poštu zajišťovat společnost C.S.Cargo. Smlouvu uzavřely zmíněné subjekty na tři roky, první přepravy začnou letos v červnu. Lokality, v nichž začne nový model fungovat, jsou Praha a region Moravy, kde se nacházejí velká centra s nejvyšší zátěží autodopravy.
Česká pošta vybrala tuzemskou firmu C.S.Cargo pro přepravu mezi svými třídicími centry ve výběrovém řízení. Sdělila také, že služeb soukromého přepravce bude využívat tehdy, kdy to bude potřebovat, a nebude se pohybovat v nevýhodných podmínkách jako dosud, kdy veškeré závazky vyplývající z vlastní velké přepravy nesla na svých bedrech. To se týká zejména údržby a obnovy autoparku nebo ztrát při nedostatečném vytížení svých přepravních kapacit. Pošta předpokládá, že mnohem elastičtěji a úsporněji zvládne jak vánoční nápor, tak dny s nižšími objemy zásilek.
„Doba, kdy se vše řešilo tzv. in-house, je pryč. Moderní systémy řízení ukázaly, že nákupem služeb se dá nejen ušetřit, ale hlavně zvýšit kvalita poskytovaných služeb. Představa, že Pošta je stále jako v dávných dobách stát ve státě, je mylná. Pokud jsou na trhu možnosti, díky kterým se posuneme dál a našim klientům budeme moci nabídnout vyšší standard, byli bychom sami proti sobě, kdybychom touto cestou nešli,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap.
V logistice České pošty nyní pracuje více než 14,5 tisíce zaměstnanců. Z toho řidičů je přes 1100. Těch, kteří mají na starosti přepravu vozy nad 3,5 tuny, je téměř 850. Aktuální změna se bude týkat zhruba dvou třetin z nich. V regionech, kde dojde ke změně, najdou řidiči nepochybně nové uplatnění – ať už u soukromého dopravce, který bude službu zajišťovat a připravuje pro případné zájemce nabídku, na jiných volných pozicích České pošty nebo na logistickém trhu. Aktuálně chybí v ČR přibližně 20 tisíc řidičů.
Ekonomické propočty outsourcingu velké logistiky přepokládají úsporu minimálně 10 % nákladů. Česká pošta si ponechá zhruba třetinu aut nad 3,5 t. Smlouva je uzavřena prozatím na tři roky, během nichž bude podle jasných parametrů sledována jak kvalita poskytovaných služeb ze strany C.S.Cargo, tak ekonomický přínos pro Českou poštu.
„Jsme jedna z největších českých logistických firem s dlouholetou tradicí a jsme rádi, že můžeme spolupracovat s Českou poštu v jejím klíčovém odvětví, ve vnitřní logistice. Máme dostatek zkušeností, moderní vozový park a přepravní kapacitu, díky kterým naši novou roli zvládneme. V našich řadách rádi přivítáme současné řidiče České pošty, pokud se k nám rozhodnou jít pracovat,“ potvrzuje Aleš Willert, generální ředitel skupiny C.S.Cargo.
Doručování zásilek koncovým zákazníkům na poslední míli bude svými pracovníky stále zajišťovat Česká pošta. I zde společnost očekává zlepšení kvality, protože bude moci využít efektivnější dopravy zásilek v rámci své vnitřní logistiky, jak uvádí. To se má pozitivně projevit i při doručování koncovému zákazníkovi.
Ilustrační foto: Česká pošta