logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...

Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

24. února 2022
Logistika pod lupou 0
1236
Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

Rychloběžná vrata jsou velmi výkonná zařízení s rychlostí otevření až 2,5 metru za sekundu u řešení s pevným křídlem. „Obecně můžeme říct, že motory dosahují životnosti až 500 tisíc cyklů, u pružin je to pak přibližně 200 tisíc cyklů,“ říká Tomáš Kouřil, projektový manažer společnosti Hörmann.

V čem se zpravidla chybuje při výběru vnějších rychloběžných vrat?

Nejčastější chyba je už v projektu, který nepočítá s plnou potřebou zákazníka. Je nutné v první řadě znát každodenní funkčnost a projít si se zákazníkem, nejlépe s vedoucím úseku, celý proces krok po kroku. Pokud se jedná o nevytápěné prostory, je možné zde využít foliová fasádní vrata, která jsou proto upravena tak, aby odolávala povětrnostním vlivům. V případě, že prostory jsou vytápěné, je možné využít vrata složená z pevných lamel. Tato vrata se mohou dodávat v několika možných provedení kování, a to vertikální vedení, zvýšené kování pro vysoké stropy nebo oblíbený typ, který se navíjí do spirály. Všechna rychloběžná vrata Hörmann také obsahují základní bezpečnostní prvky jako například světelná mříž integrovaná do zárubně vrat.

Jaký počet cyklů za rok lze považovat za minimální hranici pro spolehlivou funkčnost vnějších rychloběžných vrat?

Minimální použití pro spolehlivou funkčnost není nijak omezeno. Pokud budou vrata používána například desetkrát za den, tak tento nízký počet cyklů nijak neohrozí funkčnost vrat. Pouze se jedná o zbytečnou počáteční investici. Pro takový požadavek je možné použít klasická sekční vrata, která dnes již dokáží dosahovat rychlosti otevření až metr za sekundu.

A kolik jsou potom maximální počty cyklů?

Obecně můžeme říct, že motory dosahují životnosti až 500 tisíc cyklů, u pružin je to pak přibližně 200 tisíc cyklů. To vše je podmíněno záruční lhůtou dva roky. Je nutné, aby si uživatel tyto informace vyžádal pro každý typ vrat jednotlivě.

Doporučujete instalaci vnějších rychloběžných vrat v kombinaci s jinými typy vratových systémů?

V tomto případě se často jedná o variantu pro nakládací místa nebo pro vjezdová vrata, která nejsou využívána v takové permanenci, aby bylo nutné využít vrata s pevným křídlem. Jedná se tedy o fasádní flexibilní rychloběžná vrata, před kterými jsou vrata sekční a například pouze v zimním období jsou využívání vrata rychloběžná, která při vykládce pomáhají zabránit únikům tepla, a snížit tak náklady na energii.

Další možnosti je případ, kdy se vrata rychloběžná montují na dělící příčku haly – například z výroby do skladu. Protože se však jedná o rozdělený požární úsek, je nutné vrata kombinovat s požárním uzávěrem. Společnost Hörmann v těchto případech nejčastěji instaluje textilní požární uzávěre Flexfire. Z jedné strany jsou pak rychloběžná vrata a ze strany druhé je požární uzávěr, který je permanentně v otevřené poloze a prostor uzavírá v případě požáru.

Nakolik se dnes v Česku při přípravě hal pracuje v režimu BIM? Poptávají od vás developeři nebo architekti datové záznamy vrat?

Stále více se s tímto požadavkem ze strany projektantů setkáváme. Proto také již několik podkladů dodáváme v tomto režimu. Pro architekty a projektanty je dispozici bezplatně a volně přístupným program pro architekty, který najdou na našem webu.

Připravil: Stanislav D. Břeň

Vratovým systémům se věnuje také logistická kniha SLBOOK.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required