logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

24. února 2022
Logistika pod lupou 0
3008
Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

Tomáš Kouřil: Při výběru vrat je třeba znát každodenní funkčnost

Rychloběžná vrata jsou velmi výkonná zařízení s rychlostí otevření až 2,5 metru za sekundu u řešení s pevným křídlem. „Obecně můžeme říct, že motory dosahují životnosti až 500 tisíc cyklů, u pružin je to pak přibližně 200 tisíc cyklů,“ říká Tomáš Kouřil, projektový manažer společnosti Hörmann.

V čem se zpravidla chybuje při výběru vnějších rychloběžných vrat?

Nejčastější chyba je už v projektu, který nepočítá s plnou potřebou zákazníka. Je nutné v první řadě znát každodenní funkčnost a projít si se zákazníkem, nejlépe s vedoucím úseku, celý proces krok po kroku. Pokud se jedná o nevytápěné prostory, je možné zde využít foliová fasádní vrata, která jsou proto upravena tak, aby odolávala povětrnostním vlivům. V případě, že prostory jsou vytápěné, je možné využít vrata složená z pevných lamel. Tato vrata se mohou dodávat v několika možných provedení kování, a to vertikální vedení, zvýšené kování pro vysoké stropy nebo oblíbený typ, který se navíjí do spirály. Všechna rychloběžná vrata Hörmann také obsahují základní bezpečnostní prvky jako například světelná mříž integrovaná do zárubně vrat.

Jaký počet cyklů za rok lze považovat za minimální hranici pro spolehlivou funkčnost vnějších rychloběžných vrat?

Minimální použití pro spolehlivou funkčnost není nijak omezeno. Pokud budou vrata používána například desetkrát za den, tak tento nízký počet cyklů nijak neohrozí funkčnost vrat. Pouze se jedná o zbytečnou počáteční investici. Pro takový požadavek je možné použít klasická sekční vrata, která dnes již dokáží dosahovat rychlosti otevření až metr za sekundu.

A kolik jsou potom maximální počty cyklů?

Obecně můžeme říct, že motory dosahují životnosti až 500 tisíc cyklů, u pružin je to pak přibližně 200 tisíc cyklů. To vše je podmíněno záruční lhůtou dva roky. Je nutné, aby si uživatel tyto informace vyžádal pro každý typ vrat jednotlivě.

Doporučujete instalaci vnějších rychloběžných vrat v kombinaci s jinými typy vratových systémů?

V tomto případě se často jedná o variantu pro nakládací místa nebo pro vjezdová vrata, která nejsou využívána v takové permanenci, aby bylo nutné využít vrata s pevným křídlem. Jedná se tedy o fasádní flexibilní rychloběžná vrata, před kterými jsou vrata sekční a například pouze v zimním období jsou využívání vrata rychloběžná, která při vykládce pomáhají zabránit únikům tepla, a snížit tak náklady na energii.

Další možnosti je případ, kdy se vrata rychloběžná montují na dělící příčku haly – například z výroby do skladu. Protože se však jedná o rozdělený požární úsek, je nutné vrata kombinovat s požárním uzávěrem. Společnost Hörmann v těchto případech nejčastěji instaluje textilní požární uzávěre Flexfire. Z jedné strany jsou pak rychloběžná vrata a ze strany druhé je požární uzávěr, který je permanentně v otevřené poloze a prostor uzavírá v případě požáru.

Nakolik se dnes v Česku při přípravě hal pracuje v režimu BIM? Poptávají od vás developeři nebo architekti datové záznamy vrat?

Stále více se s tímto požadavkem ze strany projektantů setkáváme. Proto také již několik podkladů dodáváme v tomto režimu. Pro architekty a projektanty je dispozici bezplatně a volně přístupným program pro architekty, který najdou na našem webu.

Připravil: Stanislav D. Břeň

Vratovým systémům se věnuje také logistická kniha SLBOOK.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required