
Plánování námořních přeprav na základě kvalitních dat je stále důležitější
Situace v nákladní námořní dopravě zůstane složitá i na začátku roku 2022. Podle společnosti Kuehne+Nagel způsobuje přetrvávající stav souhra několika faktorů: pokles a rychlý nárůst poptávky po námořní přepravě v loňském roce, incidenty v přístavech, nedostatek kontejnerů, ale také nová geopolitická situace. V nejvytíženějších světových přístavech mohou lodě čekat na zakotvení až dva týdny. Potřeba dodat zboží včas a v požadovaném objemu je přitom naléhavější než kdykoli předtím.
Klíčem k budování odolných dodavatelských řetězců je plánování založené na datech. „Našim zákazníkům významně pomáhá hustá síť servisních středisek Kuehne+Nagel s více než 10.000 odborníky v kombinaci s našimi integrovanými technickými řešeními. Usnadňuje jim totiž rozhodování o zásilkách,“ vysvětluje Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice. Zákazníci využívají mimo jiné platformu myKN, která pomáhá předcházet problémům při řízení dodavatelských řetězců.
Podle Miroslava Pudila usnadňuje rozhodování zákazníků právě zejména dostupnost aktuálních dat – a to od rezervace až po možnost sledování zásilky v přepravě –, což vede k větší odolnosti dodavatelských řetězců. Aktuální plány plaveb, transparentnost alternativního trasování a možnost okamžitých rezervací vedou k optimalizaci logistiky z hlediska její rychlosti i spolehlivosti. Přehled o aktuální poloze plavidel pak zefektivňuje plánování v cílové destinaci.
„Sdílení klíčových dat a transparentnost jsou pro dodavatelské řetězce nesmírně důležité hodnoty, a to jak nyní, tak v roce 2022 i dále v budoucnosti. Zejména v současné složité námořní situaci jsou kvalitní data pro naše zákazníky velkým přínos,“ dodává Miroslav Pudil.