logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

Tomáš Holomoucký: V rámci sběrné služby se stále častěji uplatňují specifické požadavky zákazníků a řešení na míru

22. prosince 2021
Rozhovory 0
982
Tomáš Holomoucký: V rámci sběrné služby se stále častěji uplatňují specifické požadavky zákazníků a řešení na míru

Tomáš Holomoucký: V rámci sběrné služby se stále častěji uplatňují specifické požadavky zákazníků a řešení na míru

Sběrné linky čelí v dnešní době různým komplikacím. Na aktuální téma, o které výzvy či problémy jde především a jak na ně reaguje významný poskytovatel logistických služeb, jsme hovořili s Tomášem Holomouckým, ředitelem společnosti DB Schenker.

Jak se poskytovatelé sběrné služby v současnosti vyrovnávají s řadou těžkostí, jako je například vliv pandemie, nedostatek řidičů nebo rostoucí ceny nafty? Narušuje to nějak výrazněji spolehlivost sběrných linek?

Nedostatek kamionů, řidičů, skladovacích ploch i personálu ve skladech a zejména pak růst ceny nafty mají logicky vliv na cenovou efektivitu sběrných služeb, děláme však všechno proto, aby netrpěla kvalita, resp. spolehlivost. To se nám i přes mnohá úskalí zatím daří. Reagujeme navýšením našich personálních kapacit, delší provozní dobou na překladištích, navýšením počtu svozových a charterových vozidel nebo nákupem dodatečné dopravní kapacity z trhu.

Problémy v mezinárodních přepravách se týkají především námořních a leteckých přeprav, ale ve svém důsledku se pak promítají do všech přepravních služeb.

Co je v dnešní době z vašeho pohledu nejzávažnějším problémem či hrozbou pro sběrné linky?

Problémů je celá řada, aktuálně je asi největší výzvou extrémně velké množství zásilek, hrozba přeplnění distribuční sítě, a to zejména v období kolem státních svátků. A bohužel i opět sílící pandemie, která s sebou přináší nepředvídatelné výkyvy v počtu řidičů, našich zaměstnanců i pracovníků na straně odesílatelů nebo příjemců. (Rozhovor se uskutečnil v předvánočním období 2021 – pozn. red.)

Nakolik se v poslední době změnily požadavky a nároky zákazníků na sběrné linky? Co je nyní pro zákazníky obzvlášť důležité?

Čím dál častěji řešíme specifické požadavky zákazníků a snažíme se jim přinášet řešení na míru. Přizpůsobujeme naši nabídku přepravních služeb vývoji na trhu, i proto jsme zavedli nové doprovodné služby ve sběrných a přímých kamionových přepravách, jako je například přesnější plánování přeprav s dodáním v určený den do 10 nebo 13 hodin. U zákazníků rostou nároky na transparentnost, přesnost dodání, na využití časových oken, na včasnost a kompletnost informací o zásilce nebo na elektronický dodací list. Vyšli jsme vstříc požadavkům našich zákazníků, kteří chtějí platit dobírky hotově, a vybavili jsme všechny řidiče sběrných služeb terminály pro bezhotovostní platby. Spustili jsme také aplikaci connect4land, která umožňuje snadné objednání přepravy kdykoliv a kdekoliv z telefonu, včetně cenové nabídky.

Můžete zmínit zajímavé novinky z uplynulých měsíců v oblasti sběrných linek? Které destinace jsou tímto způsobem nově pokryty?

Sběrné služby naši zákazníci využívají zejména do okolních států. Díky naší rozsáhlé síti pozemních přeprav můžeme nabídnout nejrychlejší přepravní časy s denními odjezdy pravidelných linek po celé Evropě. Do Rakouska, Polska, na Slovensko, ale také do Belgie, Nizozemí a Lucemburska, kam dodáváme do 48 hodin. Německý trh dokážeme díky cross-dockovému překladišti v Ústí nad Labem obsloužit do 24 hodin. Sběrné přepravy ale zajišťujeme také do Ruska, Turecka nebo Maroka. Naší letošní novinkou jsou nové přímé linky na Kypr a do Arménie a Gruzie.

Co by stálo za to vyzdvihnout, je služba Econeutral, resp. možnost kompenzace uhlíkové stopy sběrných zásilek. Spolupracujeme s evropskou neziskovou organizací atmosfair, která aktivně přispívá ke snižování emisí CO₂ podporou, rozvojem a financováním obnovitelných zdrojů energie ve více než 15 zemích světa. V současné době splňuje 90 % projektů společnosti atmosfair na kompenzaci uhlíku zlatý standard CDM, nejpřísnější standard pro projekty na ochranu klimatu.

Co byste doporučili firmám při výběru poskytovatele sběrné služby? Například jak vybrat toho správného nebo jaké záruky ohledně kvality služby mohou požadovat?

Velké zavedené společnosti s hustou přepravní sítí mohou na aktuální problémy v přepravách reagovat flexibilněji. I v nestandardních situacích obvykle dokážeme nabídnout alternativní řešení. Zákazníci se na nás mohou spolehnout a věnovat tak svoji energii řešení vlastních starostí.

Připravil: David Čapek, Systémy Logistiky

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required