Škoda Auto testuje elektrické tahače pro logistiku, další nákladní elektrovozy budou následovat
Od začátku října testuje Škoda Auto v rámci vnitrozávodní dopravy dva elektrické tahače vybavené standardními návěsy, které mají do května příštího roku na příslušných trasách nahradit dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V navazující fázi budou v mladoboleslavském závodě od června 2022 uvedeny do provozu další nákladní vozy s elektrickým pohonem. Speciálně vyrobené zkrácené návěsy budou vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.
Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Používáním těchto vozů plánuje Škoda Auto ušetřit 60 tun CO2 ročně.
„Ve Škoda Auto cíleně sázíme na Simply Clever přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější. Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva automobilky za oblast Výroby a logistiky.
V rámci své strategie „Green Future“ sleduje Škoda Auto ambiciózní cíle udržitelného rozvoje, které si pro oblast výroby a logistiky stanovila v konceptu „Green Logistics“. Poté, co se používáním nákladních automobilů poháněných zemním plynem (CNG) podařilo v areálu závodu snížit emise CO2 oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent, uskutečňuje nyní automobilka prostřednictvím nákladních elektrovozů další krok pro další minimalizaci emisí.