Kongres Slovlog: Konečně nastal čas pro setkání slovenského logistického trhu
Několikaměsíční uzavření lidí v „bublinách“ během pandemie přimělo prakticky každého vážit si osobních setkání. I proto se těší logističtí profesionálové na každou příležitost, kdy mohou živě diskutovat. Prostor k tomu poskytují i kongresy či semináře a jednou z vrcholných akcí bohaté podzimní konferenční sezony bude 14. ročník logistického kongresu Slovlog, který se koná 25.–26. listopadu 2021 v prostorách DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava. Na webové stránce www.slovlog.sk i na sociálních sítích jsou nyní odhalována jména řečníků a na plné obrátky běží registrace účastníků. Časopis Systémy Logistiky je tradičním mediálním partnerem kongresu.
Hlavní motto letošního kongresu Slovlog zní Čas (na) změny. Proč? Albert Einstein kdysi šokoval svět, když přišel s myšlenkou, že každé entitě ve vesmíru běží čas úplně jinak. Pandemie přivála další příležitost uvědomit si relativnost vnímání času. Někomu se zdá, že věci, které začaly v únoru 2020, se ve skutečnosti odehrály před měsícem, jiný by řekl, že už před pěti lety.
Totéž platí pro logistiku. Dodávky D+1 byly před pandemií považovány za rychlé. Ale po vzoru e-commerce dnes chtějí zákazníci zboží ještě týž den, nejlépe do hodiny. Druhý extrém představují kontejnery z Asie – dříve dorazily za tři týdny, dnes může stejnou dobu trvat pouze nalodění.
Pokud se změnilo vnímání času pro nás, platí totéž i pro naše odběratele či dodavatele. Tato doba si žádá mentální přenastavení, jiný pohled na naše procesy, strukturu a návratnost investic, digitalizaci či způsob vykonávání práce. Je zde zkrátka čas na další významnou, téměř dějinotvornou změnu. Je však slovenská logistika připravena? To se dozvíme na kongresu Slovlog.
Jak úspěšně komunikovat
Díky úvodní prezentaci Ladislava Špačka, který je původním povoláním pedagog, vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a od roku 1992 působil téměř jedenáct let jako mluvčí prezidenta Václava Havla, se dozvíte tipy pro úspěšnou komunikaci se zákazníky, ale také s vašimi kolegy. Řečník rovněž prozradí, jak se šarmem a efektivně zvládnout i jednání s na první pohled ne dobře naladěným zákazníkem. Dozvíte se, jak komunikovat se zákazníky, aby se cítili komfortně.
Logistika a ekonomika
Po dlouhých letech cenové stability se v postcovidovém období vytvořily silné předpoklady pro růst cen. Nedostatek zboží nebo služeb, růst mezd, růst cen energií, v kombinaci se směřováním k tzv. zelené ekonomice v důsledku klimatické krize tlačí inflaci směrem nahoru. Jak dlouho bude tento trend pokračovat? Jaký to může mít dopad na české firmy? Jak se s těmito trendy vypořádá slovenská ekonomika? To nám řekne Peter Nemečkay ze společnosti KPMG na Slovensku. A jak bude vypadat nový ekonomický normál? Na to budou hledat odpovědi v dopolední panelové diskusi Katarína Dobišová (Nestlé), Peter Vörös (Hopi SK), Jakub Pelikán (Mountpark), Martin Hubeňák (Port of Antwerp), Branislav Jendek (108 Agency) a Martin Urban (Jungheinrich Slovensko).
Čeká na vás Bizlog a Digilog
Během oběda čekají na účastníky kongresu desetiminutová „speed-datingová“ setkání Bizlog. Na těchto setkáních zákazníků a dodavatelů se rychle zjistí, zda má smysl rozvinout jednání do konkrétnější podoby. Následně se otevře program Digilog, který se bude věnovat intralogistickým trendům a inovacím. V úvodu dvojice ze společnosti Jungheinrich, a to Peter Mancal a Miroslav Vajda, přiblíží možnosti rozvoje automatizované skladové techniky. Poté vystoupí Martina Le Gall Maláková, prezidentka organizace Industry Innovation Cluster (IIC), jejímž cílem je vytvářet platformu pro užívání a sdílení inovací v průmyslu v rámci digitální ekonomiky.
Na kongresu proběhnou i zajímavé případové studie. Ty odstartují Marián Kristek z EF Parts&Logistic Service a Michal Fišer z Kodys Slovensko, kteří představí proces získávání dat a způsoby digitalizace. Na možnosti automatizace logistických procesů se zaměří poté Lubor Bačík (PERI) a David Pulkert (M2C). Následně ukážou možnosti, jak zjednodušit i sjednotit interní procesy, Ľuboš Beran (Pilulka.sk) a Lubomír Veselý (GRiT). Před hosty vzápětí předstoupí s přednáškou o využití dat a významu robotických vozíků v logistice Andries Retief, generální ředitel DHL Supply Chain Central and Eastern Europe.
Retailog ve znamení e-commerce
Podvečerní workshop Retailog se zaměří i na problematiku nákladů na skladování v e-commerce. Diskutovat budou Veronika Bezáková (Alza), Michal Bubán (Go Asset), Marcin Kamola (DCT Gdaňsk), Miroslav Klena (dm drogerie markt Slovensko) a Radovan Ščibrany (Martinus). Úvodní řeč přednese Martin Krajčovič ze Slovenské aliance moderního obchodu. Chybět nebudou ani případové studie. Jednu z nich přiblíží představitelé společností Dr. Max a Prologis, a to Sína Niku a Martin Baláž, kde uvidíte, jak spokojenost zákazníků Dr. Max s online nákupy podporuje nová budova od Prologis. Následně Roman Hatadám (GG Tabak) a Erik Ivaničko (Panattoni Slovensko) prozradí, jak optimalizovaná logistická síť GG Tabak přispívá ke strategii udržitelnosti a jaké výhody nabízí distribuční centrum Panattoni Park Košice Airport. Na závěr celé konference vystoupí druhý klíčový řečník: Jim Whitehead, středoevropský distribuční ředitel společnosti Tesco Stores, který přiblíží možnosti rozvoje distribuční sítě tak, aby byla flexibilní.
Bližší informace o programu na kongresu Slovlog naleznete také na webové adrese: https://slovlog.sk/program/
Prostor pro nové kontakty
Po skončení kongresového programu čeká profesionály Logistický Business Mixer, oblíbený vrchol kongresového dne. Je to vhodné místo k navázání nových obchodních kontaktů či posílení stávajících. Účastníci kongresu se mohou těšit na pivní degustaci od Plzeňského Prazdroje, ale i na míchané drinky od společnosti Karloff či skvělou živou hudbu od dvojice Ukitas. Pro aktuální pandemická opatření tentokrát organizátoři ze společnosti Atoz Group posunuli vyhlášení vítězů prestižního Ocenění LOG-IN pro nejlepší inovace a inovátory v logistice na Slovensku. Výsledky se dozvíme na jaře příštího roku.
Zajímavá exkurze – logistika v praxi
Dlouhé měsíce se partneři v logistice nemohli kvůli pandemii osobně setkat. Proto každého potěší, že se mohou zúčastnit nejen kongresu, ale také exkurze. Ta se zrealizuje v rámci programu Seelog, jehož cílem je představit „logistiku v praxi“. Tentokrát se pojede do mraženého skladu Hopi SK v Madunicích.
Společnost skladuje různé druhy zboží ve všech teplotních režimech a jen v ČR byste v jejich skladech napočítali přes 59.000 palet. Madunický mražený sklad má kapacitu 15 000 paletových míst a denně sklad vyexpeduje v průměru 800 palet mraženého zboží.
Účastníci se mohou těšit také na exkurzi do distribučního centra Tesco v Galantě s kapacitou 200 tisíc paletových míst. Na denní bázi zásobuje prodejny Tesco napříč střední Evropou. Prohlídkou centra budou doprovázet zájemce ti nejpovolanější: manažer distribučního centra Ľuboš Morvai a manažer distribuce pro Slovensko a Českou republiku Marcel Škoda.
Bezpečnost na prvním místě
Přestože je cítit tlak čtvrté vlny pandemie, přece se díky bezpečnostním opatřením ze strany organizátorů kongres Slovlog setkává s velkým zájmem ze strany partnerů. Těch jsou již desítky, stejně tak i účastníků, kteří se registrují na www.slovlog.sk/registrace. Během kongresu budou samozřejmě dodržována všechna protiepidemická opatření. Akce se uskuteční v rámci režimu OTN, tedy bude třeba se před vstupem na akci prokázat potvrzením o očkování nebo negativním výsledkem PCR testu na onemocnění Covid-19. Kongres je přístupný i pro ty, kteří mají potvrzení o překonání nemoci ne starším 180 dnů. Samozřejmostí jsou respirátory ve vnitřních prostorách a rozestupy mezi účastníky. I díky těmto opatřením se očekává na kongresu více než 200 účastníků. Jako každoročně je vstup na celý kongres pro uživatele logistických služeb zdarma.