logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Klasická manipulační technika nebo automatizované vozíky?

3. září 2021
Logistika pod lupou 0
1276
Klasická manipulační technika nebo automatizované vozíky?

Klasická manipulační technika nebo automatizované vozíky?

Pro některé aplikace je vhodná manipulační technika obsluhovaná řidičem, zatímco pro jiné může být efektivnějším řešením využití automatizovaného vozíku. Automatizace manipulace je vhodná pro pravidelně se opakující, jednoduché operace.

Automatizace manipulace přináší spolehlivost, přesnost, bezporuchovost a stoprocentní disponibilitu. „Veškeré malé i větší problémy spojené s lidskou obsluhou, na které si různí zaměstnavatelé stěžují, u automatů odpadají. Člověk zvládne stejnou práci jako automat, ale obvykle přitom občas i něco splete, poškodí nebo rozbije. V určitých momentech může být manuálně řízený vozík rychlejší, ale automat pracuje soustavně, bez přestávek, plynule a v optimálním módu,“ říká Aleš Hušek, manažer Logistics solution společnosti Toyota Material Handling CZ. Doplňuje, že automat pracuje neúnavně v noci, potmě, nepotřebuje přestávky, takže je v konečném důsledku mnohem produktivnější a efektivnější.

Benefitem automatizace manipulace je úspora personálních nákladů

Jednoznačně největším benefitem automatizace manipulace je úspora personálních nákladů. To hraje zásadní roli ve vícesměnných provozech. „Pro obsazení třísměnného provozu potřebujete více než tři lidi. Protože musíte plánovat dovolené, nemoci apod. A to už v součtu hovoříme o velmi vysokých personálních nákladech na člověka, který jednotvárně převáží materiál z A do B, případně do bodu C,“ uvádí Aleš Hušek.

Každé řešení má své limitující podmínky

Ve všech projektech automatizace je nezbytné, aby zákazník měl vizi, kam se má celý proces posunout. Měl by mít reálný odhad (popř. na základě analýzy toku materiálu), jaké budou nároky transportu i pro nadcházející období. To vše má velký dopad na návrh konceptů budoucích projektů. „Každé řešení má své limitující podmínky: jako jsou prostor, propustnost, bezpečnost provozu, záložní řešení pro případ výpadku automatizačních prostředků atd. Tyto všechny faktory je nutné vzít v potaz a pracovat s nimi,“ konstatuje Petr Štourač, specialista pro robotizaci a automatizaci společnosti Linde Material Handling Česká republika.

Dodává, že samotné projekty lze rozřadit na řešení uskladnění zboží nebo zásobování linek. U projektů skladů je velký důraz kladen na samotnou kapacitu a propustnost. Ve spojení s řádně řízeným skladem díky WMS získá zákazník velmi efektivní nástroj s plánovatelnými zdroji a jasnými limity. S tímto nástrojem lze priorizovat důležité úlohy a optimalizovat zásoby. „Pokud je třeba v budoucnu změnit nějaký z parametrů řízeného skladu, pak díky analýze lze učit úzké hrdlo, které můžeme odstranit například přidáním dalšího stroje. Ať již se jedná o sklad s manipulační technikou typu AGV nebo o novou skladovou technologii s plně automatizovaným systémem,“ sděluje Petr Štourač.

Podrobnější údaje o manipulační technice najdete na webu www.slbook.cz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required