logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

DoDo doručuje objednávky jachtařům pomocí elektrických vodních skútrů

18. srpna 2021
Přeprava 0
339
DoDo doručuje objednávky jachtařům pomocí elektrických vodních skútrů

DoDo doručuje objednávky jachtařům pomocí elektrických vodních skútrů

Logistický startup DoDo otestoval na maďarském jezeře Balaton novou službu – bezemisní rozvoz jídla po vodě. Objednávky potravin z restaurací a obchodů na břehu jezera, které je dobře známé a populární i mezi českými turisty, byly na plachetnice doručovány ekologicky šetrným způsobem pomocí elektrického vodního skútru. Ten vyvinul startup Narke přímo v Maďarsku a jde o vůbec první plně elektrický bezemisní vodní skútr na světě, který při svém provozu neznečišťuje ovzduší ani vodu.

Startup DoDo dlouhodobě usiluje o udržitelnější logistiku, kterou již nyní zajišťuje ve městech. Při realizaci pilotního projektu na jezeře Balaton proto startup hledal takového partnera, který by dokázal pro doručení objednávek poskytnout ekologické řešení. Spojit se nakonec rozhodl s lokální firmou Narke, jejíž plně elektrický vodní skútr Cyberjet se má brzy dostat do sériové výroby. Provoz skútrů se obejde zcela bez produkce emisí a skútr tedy funguje plně v souladu s ochranou jezera i jeho divoké přírody. Jachtaři, kteří tento víkend poprvé vyzkoušeli službu rozvozu po vodě, si díky tomu při plavbě mohli vychutnat své oblíbené jídlo, aniž by se museli vracet zpět do přístavů.

Inovace a udržitelnost

„Neustále hledáme nové příležitosti, jak naše doručovací služby rozvíjet a rozšiřovat do dalších míst a segmentů. Na Balaton sám jezdím už roky, takže vím, že mnoho lidí kvůli obědu nebo večeři v restauraci nerado přerušuje plavbu. S ohledem na ně a s cílem uspokojit potřebu těch, kteří tráví víkendovou dovolenou plachtěním, jsme odstartovali pilotní projekt, v rámci kterého testujeme doručení pomocí vodních kurýrů. V maďarském startupu Narke jsme našli vynikajícího partnera, protože stejně jako my považuje za své základní hodnoty inovace a udržitelnost,“ líčí spolupráci Károly Sáfár, provozní ředitel společnosti DoDo pro Maďarsko.

Plnění objednávek z palub plachetnic vyžadovalo precizní koordinaci pozemní a vodní dopravy. To však díky komplexní logistické platformě DoDo založené na umělé inteligenci a pokročilé práci s daty nepředstavovalo zásadní problém. Objednávky potravin byly doručeny velmi rychle a spolehlivě. Kurýr s objednávkou dorazil k jachtařům vždy do 30 minut.

Skútr Cyberjet maďarského startupu Narke, který se k přepravě používá, dokáže na jedno nabití urazit vzdálenost 50 kilometrů a pochlubit se může výkonem 95 koní s maximální rychlostí 55 km/h. Člun má navíc s ohledem na udržitelnost obzvlášť mělký ponor, takže nerozvíří bahno v takové míře jako běžné lodě. Rychlost je omezena továrně nastavenými režimy a jeho mimořádné manévrovací schopnosti a pokročilý brzdný systém umožňují rychlé změny směru i okamžité zastavení. Vodní život neohrožuje ani vrtule člunu, která je bezpečně uschována v uzavřeném tunelu. Elektrický vodní skútr může řídit pouze kurýr, který má odpovídající kapitánský průkaz.

O plošném zavedení a případném rozšíření nové služby DoDo rozhodne v závislosti na analýze prvních dnů zkušebního provozu na Balatonu a dle zájmu ze strany jachtařů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required