logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Nové retraky v Bonami atakují rychlost zdvihu metr za sekundu

3. srpna 2021
Sklad 0
1662
Nové retraky v Bonami atakují rychlost zdvihu metr za sekundu

Nové retraky v Bonami atakují rychlost zdvihu metr za sekundu

V oblasti manipulační techniky vstoupila společnost Bonami.cz do třetího roku spolupráce s Toyotou. Rámuje ji dodávka nových retraků BT Reflex RRE140H a nízkozdvižných vozíků BT Levio LPE200, které se starají o manipulaci se zbožím a o odbavení až 5000 objednávek denně.

Přinášíme vám článek z časopisu Systémy Logistiky 193. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném časopisu. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílaní je zdarma pro uživatele logistických služeb.

E-shop s nábytkem, bytovými doplňky, dekoracemi nebo módním příslušenství vznikl koncem roku 2012 a letos chce utržit 2,5 miliardy korun. V současné době zaměstnává přes 180 lidí a nabízí přibližně 60 000 sortimentních položek od 1200 globálních výrobců. Více než polovina z nabízeného sortimentu je k dispozici v centrálním skladu v Jenči u Prahy, který operuje na ploše téměř 37 000 m2 včetně mezaninů a paletových regálů, přičemž v letních měsících tohoto roku dojde k rozšíření o dalších 25 000 m2.

Nové cíle, nová technika

Nedávné rozhodnutí posílit flotilu vozíků i cíle firmy popisuje Jan Klička, chief logistics & stores officer: „Nárůst skladové plochy i očekávaný růst počtu objednávek logicky vyvolal i potřebu doplnit flotilu manipulační techniky o nové retraky a nízkozdvižné vozíky – klíčovou techniku zajišťující pohodlnou, rychlou a efektivní manipulaci se zbožím přicházejícím do centrálního skladu.“ Centrální sklad přijímá a odbavuje v průměru 12–15 kamionů denně. Podíl většího a těžšího nábytku, jako jsou například sedací soupravy, představuje 10–15 % z celkového počtu odbavených zakázek.

Většina zákazníků na své objednávky spěchá a chce mít všechno zboží co nejdříve. Centrální skladu pracuje denně od 7.00 do 19.00 a využívá služby všech dostupných rozvozových služeb. „Daří se nám dodržet doručitelnost do tří hodin ve výdejně v centrálním skladu v Jenči, do druhého dne ve vlastních pěti prodejnách, na domácí adresy zákazníků nebo na výdejní místa partnerských firem pak podle preferencí zákazníků,“ uvádí Jan Klička. Dodávky zahraničním zákazníkům na Slovensko, do Polska, Maďarska nebo Rumunska trvají vzhledem k přepravním vzdálenostem o něco déle.

Logistika v centrálním skladu je postavena na třech základních typech vozíků: pěti retracích BT Reflex RRE140H, devíti ručně vedených nízkozdvižných vozících BT Levio LPE200 a čtrnácti ručních paletových vozících BT Lifter LHM230Q s rychlozdvihem. Dále sklad provozuje dva BT Liftery LHM200WI s vážním indikátorem.

Až čtyři druhy zboží na paletě

Úkolem retraků je obsluha výškových regálů. Zaskladňování přijatého zboží, vyskladnění palet pro pickery a jejich vrácení zpět na pozici. Široký sortiment neumožňuje obvyklý replenishment a zásobování nižších úrovní ze záložních paletových pozic v horních patrech regálového systému. „Ne každé zboží je rychloobrátkové, proto máme na jedné paletě 2–4 druhy zboží, a to nejen na zemi, ale i ve výšce. Za vynikající přidanou hodnotu považuji technické řešení a konstrukci stožáru retraků. Často manipulujeme i v nejvyšších výškách kolem 8–8,5 metrů a plynulé vysouvání jednotlivých sekcí stožáru bez rázů a otřesů umožňuje vysokou rychlost zdvihu a spouštění s nákladem i bez něho, šetří čas a chrání zboží,“ vysvětluje Jan Klička. Retraky v Bonami umožňují bezrázový výsun stožáru i jeho spouštění, naklápění vidlic místo naklápění celého stožáru a zdvih a spouštění rychlostí 0,57 m/s (s nákladem) a 0,92 m/s (bez nákladu).

Transport palet z příjmu k zaskladnění, odvoz vychystaných položek do kompletačních zón a k expedici, ale také vykládku kamionů zajišťují ručně vedené vozíky BT Levio LPE200 se stupačkou. Veškerá další podpůrná horizontální manipulaci je prováděna pomocí ručních paletových vozíků s rychlozdvihem.

Odhady od oka neplatí

Jan Klička zmiňuje důležitost vyhodnocování informací z provozu vozíků. Zajímá ho především využití strojů v různých fázích roku, v sezoně i mimo ni. „Přesná data ze systému nám pomohla, když jsme řešili rozšíření flotily. Díky zmapování aktivity jednotlivých strojů jsme velmi dobře věděli, kolik strojů máme nakoupit, včetně provozní rezervy pro nejnáročnější vánoční sezonu. Bez digitalizace bychom tyto informace neměli. Skutečně reálné vytížení není možné odhadnout od oka,“ vysvětluje Jan Klička.

Druhou oblastí, kterou přes I_Site pravidelně vyhodnocují, spočívá ve správném nabíjení baterií (vozíky se dobíjejí přes noc). Kolize a větší škodní události ve skladu zatím neřešili a pachatele nedohledávali, ale individuální PIN pro každého řidiče je dalším benefitem. „Víme bezpečně, kdo stroj řídí a nemusíme vést žádné papírové evidence,“ dodává Jan Klička.

Bonami si stroje pořídilo do svého majetku a Toyota zajišťuje pravidelné prohlídky a technické kontroly.


„Laserová ukazovátka i kamery na vidlicích“

Jan Klička, chief logistics & stores officer, Bonami.cz

„Mnoho artiklů je citlivých na poškození – od křehkých skleniček až po deskový nábytek. Zvažovali jsme model s naklápěcí kabinou, ale protože máme šikovné řidiče, dali jsme přednost kombinaci laserového ukazovátka, které navádí obsluhu na správnou pozici u regálu, a ukazatele výšky zdvihu. Nejnovější retraky pak budou mít pro maximální pohodlí a produktivitu obsluhy kameru na vidlicích.“


„Elektronicky řízený ventil sleduje zdvih i spouštění“

Jindřich Přívora, PR manažer, Toyota Material Handling CZ

„Plynulý pohyb bez otřesů při vysouvání a zasouvání jednotlivých sekcí stožáru retraku umožňuje docílit maximálních rychlostí s nákladem i bez něho. Toho je dosaženo díky elektronickému řízení ventilu, který během každé fáze zdvihu a spouštění reguluje hydraulický systém. U tradičního konstrukčního řešení musí řidič při expanzi jednotlivých sekcí stožáru zpomalit a otřes zmírnit. Pokud by řidič v místě přechodu rychlost zdvihu nesnížil, hrozilo by riziko sklouznutí nákladu i poškození komponentů stožáru. Omezení rychlosti zmenšuje ráz a následný otřes, ale snižuje také pracovní tempo. Manuální sledování a omezování klade na soustředění obsluhy vysoké nároky a promítá se negativně do jejich produktivity.“


Zpracoval: Stanislav D. Břeň s využitím podkladů Toyoty MH

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required