logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

29. července 2021
Sklad 0
1098
Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

Jeden z nejstarších e-shopů českého internetu má za sebou první půlku roku 2021. Jak se dařilo internetové nákupní galerii Patro.cz patřící do holdingu NWT? O sezonní růst e-shop nepřišel. I po otevření kamenných prodejen roste Patro.cz o cca 100 %. Rozšířit dokonce musel i svou logistickou sít. Mezi možnostmi platby stále vede dobírka. Více informací prozradil Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím. Pro Patro.cz je to nejvyšší priorita, proto rozšířili své logistické partnery už na cca deset. „Každý z dopravců se sem tam dostane do nějakých problémů, kdy je třeba partnery různě optimalizovat. Jak vyrostl trh e-shopů, tak je logicky vyšší tlak i na dopravce, kteří se snaží na zvýšený zájem reagovat. Loňskou vánoční sezónu zvládli nad očekávání dobře, jsem však v obavách nad letošní. Uvidíme, zda budou mít dopravci dostatek personálu,“ komentuje Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Dobírku stále klienti vyžadují

U e-shopu Patro.cz stále cca 30 % zboží zasílají klientům na platbu u dopravce či výdejního místa na dobírku. Hned v závěsu jsou platební karty a platby do bank. „U nás ještě nenastal čas zcela omezit platbu na dobírku. Věřím, že se k tomu dostaneme v blízké době. Platba za službu v době nákupu výrazně snižuje problémy s přebíráním nevyzvednutého objednaného zboží. Snažíme se proto komunikovat s klienty, kteří si pravidelně nakupují na dobírku a mají výrazný podíl nevyzvednutých zásilek,“ uvádí důvody Vícha.

Prodeje nezpomalilo ani otevření kamenných prodejen

„Patro.cz roste stále i po otevření kamenných prodejen o cca 100 %, což je náš hlavní cíl. Poslední týdny sledujeme lehké ochlazení, ale to přisuzujeme dovoleným a hezkému počasí. Přece jenom si větší část obyvatel začala vybírat dovolenou, která se jim nastřádala za poslední rok,“ uvádí Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Vládlo elektronické vybavení do domácností

Celkově v prodejích dominovalo elektronické vybavení do domácností. Notebooky, tablety, mobilní telefony jsou letitými tahouny. „Velký skok zaznamenaly robotické vysavače, což přisuzujeme dlouhému lockdownu a snaze si ulehčit úklid domu. Dalším skokanem byly třeba SSD disky a grafické karty, ale za to může vliv digitálních měn než covid,“ říká Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT s tím, že naopak knihy a čtení není nyní na pořadu dne, prodeje se tam sezónně postupně zvedají až ke konci září.  „Oproti tomu roste obliba vířivek, trampolín a vybavení na zahradu. Zde však lehce bojujeme s nedostatkem zboží,“ dodává Vícha.

Otevření kamenných prodejen prodeje neoslabilo

Klasické obchody byly v uplynulých měsících kvůli covidu většinu času nuceně uzavřené. Ačkoliv od 10. května se znovu otevřely, v internetové nákupní galerii Patro.cz to nijak zvlášť nepocítili. „Máme štěstí, že od května nepociťujeme pokles. Stále si držíme růst cca 100 %. Spíše nás ovlivňuje hezké počasí a bylo zajímavé sledovat prodeje v době MS ve fotbalu či hokeji, kdy v herních hodinách hezky prodeje propadnou. Což plně chápu,“ míní šéf divize E-business NWT Přemysl Vícha s tím, že na druhou stranu sleduje zdražování výrobků v řádu jednotek až desítek procent. „Proto všem radím, nakupujte nyní, ceny porostou,“ říká.

V květnu a červnu vládla zahrada, zvedá se outdoor

Měsíce květen a červen jsou každoročně obdobím, kdy se vybavují chaty a zahrádky. „Letos bylo toto období ještě zesílené, jelikož nebyly Velikonoce, jak je známe, tudíž ne všichni vyrazili na své chaty a chalupy či na návštěvy za svými příbuznými. Proto byl květen zesílen v zájmu o tento segment,“ upozorňuje ředitel divize E-business a dodává, že samozřejmě roli hraje ještě snížená mobilita Čechů cestovat na dovolenou do zahraničí, což například ovlivnilo snížení prodejů kufrů a zavazadel a jiného vybavení na cestování. „Obecně ale vidíme zvýšený zájem o outdoorové vybavení a odpovídá to rozhodnutí nemalé části obyvatel vycestovat i letos na dovolenou lokálně, v rámci České republiky a užít si léto v přírodě,“ míní Vícha z patro.cz.

Rekordy „by“ trhala cyklistika, kdyby bylo co prodávat

Cyklistika je mezi Čechy oblíbená a čísla by to potvrzovala, kdyby bylo co prodávat… „Kola se objednávají cca dva roky dopředu. Tj. loňský enormní výkyv se projeví v dostatku kol až příští sezónu.  Svou roli hraje i nedostatek náhradních dílů, které se v Asii nestíhají vyrábět. Letošní rok je tedy výrazně ovlivněn právě nedostatkem kol. Je dostatek elektrických kol, které se dobře prodávají, nicméně klasická kola prostě nejsou a když ano, tak ceny vyrostly. Naopak oproti loňskému roku evidujeme výrazný zájem o cyklistické doplňky (helmy, nosiče, brašny),“ uvádí ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required