logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

Covid a doprava z e-shopů? Zvýšený zájem o dodání zboží domů a především na výdejní místa

23. července 2021
Doprava 0
557
Covid a doprava z e-shopů? Zvýšený zájem o dodání zboží domů a především na výdejní místa

Covid a doprava z e-shopů? Zvýšený zájem o dodání zboží domů a především na výdejní místa

Pandemie covid-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům. Ti totiž přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli ukázal, že nejoblíbenější místem dodání zůstává nadále domov. V součtu ale Češi nejraději zboží vyzvedávají na některém z různých typů výdejních míst.

„Náš výzkum jsme zaměřili v oblasti doručení zboží na dva body. Tím prvním je, kam si spotřebitelé nechávají zaslat zboží z e-shopů nejčastěji. Druhým, zda svůj přístup během pandemie změnili,“ komentuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Panelového výzkumu, který APEK připravil ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, se zúčastnilo více než 1000 respondentů. „Porovnáme-li letošní výsledky s rokem 2018, vidíme, že se chování nakupujících výrazně změnilo. Zatímco před třemi lety si nejčastěji nechalo zaslat balíčky domů 66 % zákazníků, letos už je to jen 45 %,“ doplňuje Vetyška.

Velký růst zaznamenalo dodání do některého z výdejních míst

Velký růst naopak zaznamenalo dodání do některého z výdejních míst. Externí výdejny (jako například pobočka České pošty či výdejní místo Zásilkovny) využívá nyní nejčastěji 27 % on-line nakupujících oproti 19 % v roce 2018. Prodejnu samotného e-shopu označilo jako nejoblíbenější 15 % respondentů (2018 4 %), výdejní boxy se v popularitě posunuly z nuly na 6 %. „Celkem tedy upřednostňuje některou z variant osobního odběru 48 % zákazníků. Před třemi lety to přitom bylo jen 23 %. Rychle pak roste zájem o výdejní boxy, které poskytují nakupujícím velkou časovou flexibilitu. Očekáváme, že tento trend bude pokračovat i nadále,“ dodává Jan Vetyška.

Další otázka, na kterou se výzkum APEK zaměřil, se věnovala změně výběru způsobu dodání zboží během pandemie a po ní. 22 % respondentů uvedlo, že využívá více než před krizí dodání balíků domů. „To je samozřejmě logické, zákazníci trávili více času doma a mohli zásilky v klidu přebírat,“ komentuje Jan Vetyška. 14 % nakupujících zvýšilo svůj zájem o externí výdejní místa, 11 % o vlastní prodejny e-shopů a 10 % o výdejní boxy. „Naopak jedenáct procent respondentů uvedlo, že využívá méně vlastních výdejen e-shopů. 61 % dále zmínilo, že si nikdy nenechávají doručit zboží do zaměstnání,“ doplňuje Vetyška.

Změny v logistice doručování zboží a očekávání zákazníků se rychle vyvíjí. V ČR funguje špičkový systém dodání objednaných balíků včetně vysoké rychlosti. Z výsledků výzkumu je v každém případě zjevné, že popularita osobních odběrů v Česku nadále roste.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required