logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Nová kamionová linka z Číny do ČR. Námořní a železniční kapacity už nestačí

23. června 2021
Doprava 0
1682
Nová kamionová linka z Číny do ČR. Námořní a železniční kapacity už nestačí

Nová kamionová linka z Číny do ČR. Námořní a železniční kapacity už nestačí

Přepravy zboží z Asie do Evropy se dlouhodobě potýkají s nedostatkem přepravních kapacit na železnici a přetíženými námořními terminály. Společnost DB Schenker proto v květnu spustila novinku v podobě kamionové linky z Číny do České republiky. Zákazníci o alternativní možnost přepravy z Číny projevili velký zájem.

Většina přeprav z Číny do Evropy se historicky realizovala námořní cestou. V období pandemie s růstem poptávky po těchto přepravách stejně rostla i jejich cena, která je nyní na historických maximech. Kvůli přetíženým námořním terminálům také zásilky nabíraly velká zpoždění. Řada tamějších výrobců proto své zboží přesunula z lodí na vlaky. Železniční přepravy však také brzy narazily na své kapacitní limity, k čemuž negativně přispěly nespolehlivé jízdní řády, nedostatek železničních kontejnerů nebo omezení přeprav některých typů zboží.

DB Schenker proto zákazníkům nově nabízí přímou kamionovou linku z Číny, která do České republiky vede po prověřené trase přes Rusko, Bělorusko a Polsko. V Číně přepravu zajišťuje lokální dopravce, který zásilku doveze na hranice s Ruskem, kde je během jednoho dne přes celní sklad přeložena na kamion. Ten následně zboží doveze až na vykládku zákazníkovi do ČR. Po celou dobu probíhá přeprava v rámci mezinárodní sítě DB Schenker.

Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá 2 týdny

Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá 2 týdny a je vhodná pro široké spektrum zboží. Při těchto přepravách je pouze nutné počítat se zamluvením slotu pro překládku na hranicích s předstihem cca 2-3 týdnů. Pak již kamion jede přímo bez dalšího zdržení na hranicích. Hlavní preferovaná přepravní trasa dlouhá přes 13 000 km vede přes hraniční přechod Manzhouli/Zabajkalsk, další možností vhodnou pro přepravu lithiových baterií je trasa přes čínsko-kazašský přechod Alaskanou/Dostyk.

„Zvláštní doba si žádá nestandartní řešení. Vzhledem k vytížení obvyklých přepravních cest z Číny je na trhu o tuto alternativu velký zájem. Doufáme, že se kamionová linka z Číny stane součástí standardní nabídky, která částečně usnadní toky zboží z celé jihovýchodní Asie do střední Evropy,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker v České republice.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required