logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Výdejní boxy se staly součástí městské infrastruktury. Podle aktuálního průzkumu Nielsen...
  • Assa Abloy, CountryLife, Kion Group, Foodish nebo Česká pošta. To je jen část nových nebo...
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....

Tip k vyšší produktivitě v intralogistice: eliminace neproduktivních činností

19. června 2021
Sklad 0
1226
Tip k vyšší produktivitě v intralogistice: eliminace neproduktivních činností

Tip k vyšší produktivitě v intralogistice: eliminace neproduktivních činností

Pro produktivitu vychystávání z úrovně podlahy je klíčová rychlost a přesnost obsluhy. Čím kratší vzdálenost obsluha vozíků musí ujít, tím jsou vychystávací procesy rychlejší a efektivnější. Nová poloautomatická výbava vychystávacích vozíků Linde N20 SA a N20 C SA nabízí dva jízdní režimy. V prvním režimu „Následuj mě“ mohou vozíky samostatně následovat operátora, v druhém režimu „Stop-and-go“ se samostatně pohybují vpřed středem uličky. Výsledkem je eliminace neproduktivních činností, které zpomalují kompletní vychystávání. Nová poloautomatická výbava umí navýšit výkon vychystávacích operací až o 20 %.

Když rozhodují sekundy…

Vychystávání zboží patří mezi nejnáročnější logistické operace ve všech oborech, ať už se jedná o velkoobchody s potravinami, dodavatelské řetězce pro automobilky nebo třeba supermarkety pro kutily. Podstatnou částí procesu vychystávání je přecházení pracovníků mezi regály a vychystávacími vozíky. Jedná se o časově i fyzicky náročnou činnost, která však na rozdíl od vlastního vychystávání zboží nepřináší žádnou přidanou hodnotu pro skladovací proces.

„Dokonce i pouhých pár sekund strávených chůzí během každé manipulační operace znamená v součtu mnoho ztraceného času v průběhu pracovního dne.  Těchto několik málo neustále se opakujících kroků zvyšuje únavu obsluhy a spotřebovává energii, která by se dala lépe a efektivněji využít, kdyby se obsluha plně věnovala bezchybnému vychystávání,“ říká Philipp Stephan, produktový manažer pro automatizaci a intralogistická řešení ve společnosti Linde Material Handling.

Funkce vozíku „Následuj mě“

Jedním z nejběžnějších procesů, které probíhají ve skladech, je vychystávání na jedné straně regálu, během kterého zaměstnanec kráčí podél regálů. Tuto aktivitu podporuje poloautomatická funkce vozíku „Následuj mě“. Pokud se operátor zastaví, zastaví se také vozík. Tím umožní operátorovi přemístit zboží přímo z regálu na paletu bez zbytečného přecházení. Pokud obsluha pokračuje v chůzi, vozík také samostatně pokračuje v jízdě. Tímto způsobem se zaměstnanec pohybuje u vozíku, aniž by musel neustále nastupovat na místo řidiče a znovu z něho vystupovat. Funkce vozíku „Následuj mě“ je spuštěna automaticky v okamžiku, jakmile řidič projde určitým bodem u vozíku, tzv. virtuální stěnou.

Zajímavost: funkce vozíku „Stop-and-go“

Pokud má být vozík nakládán z obou stran, lze využít funkci Stop-and-go. Vozík se pak pohybuje uprostřed uličky konstantní rychlostí a je obsluhou řízen pomocí dálkového ovladače. V tomto režimu může operátor chodit za vozíkem na obě strany uličky a na vozík ukládat vychystávané zboží. Tento režim provozu se dobře uplatní převážně v menších skladech. Také zde je hlavní výhodou skutečnost, že obsluha nemusí neustále nastupovat a vystupovat z kabiny řidiče a vracet se na místo operátora.

Obě funkce jsou založeny na ultra širokopásmové rádiové technologii a lze je nastavit s centimetrovou přesností. Na konci uličky se vozík vždy automaticky zastaví. Díky tomu nedochází ke kolizi s jinými vozíky ve skladu. Nasednutím do vozíku zaměstnanec ukončí poloautomatický režim a může vozík manuálně navést do další uličky.

Bezpečnost zajišťuje skener

Bezpečnost je pro provoz poloautomatických vozíků klíčová. Proto vybavila společnost Linde Material Handling své vychystávací vozíky N20 SA a N20 C SA vysoce výkonným bezpečnostním skenerem, který je vždy schopen detekovat osoby nebo další vozíky v bezprostředním okolí. Skener, který je namontován velmi nízko na šasi, dokáže rozpoznat i jiné neočekávané překážky, a tak je schopen efektivně zabránit kolizím a nehodám. Aby nedocházelo k poškození regálů a také aby měli operátoři dostatek volného prostoru pro práci, udržuje vozík minimální vzdálenost 50 cm od regálů, případně může mít rovněž nastaven delší odstup od začátku uličky.

Výkon při vychystávání vyšší až o 20 procent

Poloautomatické vychystávání od Linde Material Handling bylo podrobeno důkladným testům. „Vlastní testy založené na pracovních cyklech odvozených ze skutečných operací ukázaly, že ve srovnání s manuálním vychystáváním lze výkon zvýšit až o 20 procent. Nová varianta vozíku se obvykle vyplatí již za krátkou dobu. Je to díky kratším trasám a většímu provoznímu pohodlí. Dosáhneme tak vyššího výkonu operátorů při vychystávání a snížíme i množství nákladných chyb,“ uvádí Philipp Stephan z Linde Material Handling.

V současné době stále rostou požadavky na zaměstnance skladu: jde o stálou snahu o zrychlování vychystávání, snižování chybovosti a zároveň je nutné dbát na prevenci zdravotních problémů. To dává obrovský prostor pro další optimalizaci skladové logistiky, kterou mohou přinést právě vychystávací vozíky SA (poloautomatická výbava) s nosností až 2, tuny, protože oba režimy poloautomatického pojezdu významně zkracují celkové absolvované pěší vzdálenosti při vychystávání v uličkách. Současně také odpadá časté nastupování a vystupování z vozíku, což nejenom snižuje riziko nehod, ale má hlavně pozitivní vliv na výkon manipulace a produktivitu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required