logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Dachser vytváří více ložného prostoru

27. května 2021
Doprava 0
726
Dachser vytváří více ložného prostoru

Dachser vytváří více ložného prostoru

Dachser od dubna 2021 přechází při pořizování nových návěsů výhradně na takzvané megatrailery. Díky jejich objemnějšímu ložnému prostoru – při současné stejné délce a šířce – jsou tyto megatrailery úspornější a dosahují nižší spotřeby paliva než běžné návěsy. Přechod celé flotily, což představuje pořízení celkem 680 nových megatrailerů, by měl být v Německu dokončen v roce 2027. V následujících letech bude taková obměna vozového parku zahájena i v dalších 24 evropských zemích, ve kterých je obchodní oblast European Logistics zastoupena.

Takzvané megatrailery jsou stejně dlouhé a široké jako standardní návěsy a také jejich celková výška zůstává pod 4 metry, což je maximální výška vozidla povolená v Německu. Megatrailery ovšem disponují o 20 cm větší vnitřní výškou, protože ložný prostor se nachází ve výšce jen 100 cm nad povrchem silnice. To představuje celkem 8 kubických metrů ložné plochy navíc. Při nakládce na dvě patra pak megatrailer nabízí prostor pro 67 europalet. Tím se téměř blíží kapacitě jedné soupravy se dvěma výměnnými nástavbami, která však nabízí ještě o pět paletových míst více než megatrailer a bude proto společností Dachser i nadále přednostně využívaná.

Více ložného prostoru znamená lepší vytížení

„Limitujícím faktorem ve sběrné službě zpravidla není maximální přípustná celková hmotnost 40 tun, nýbrž disponibilní ložný objem,“ vysvětluje Christian Schütz, department head technics/technical purchase společnosti Dachser, a dodává, „více ložného prostoru znamená lepší vytížení, u megatraileru až o 18 procent. To je efektivní a navíc také dobré pro ochranu klimatu, protože tím můžeme ušetřit počet realizovaných jízd.“

„Dachser byl už před padesáti lety průkopníkem v oboru, když zavedl používání výměnných nástaveb, které, co se efektivity ložného prostoru týče, stále nastavují laťku. Nyní chceme být navíc také prvním poskytovatelem sběrné služby v Evropě, který nahradí standardní návěsy megatrailery,“ vysvětluje Alexander Tonn, COO road logistics skupiny Dachser, a doplňuje, „megatrailery sice mají vyšší pořizovací náklady, kompenzují to však během celé své životnosti svojí vyšší ekonomickou efektivitou. Kromě toho tento pokrok v efektivitě procesů přispívá k naší dlouhodobé strategii k ochraně klimatu.“

Strategie pro ochranu klimatu

Dachser následuje svoji dlouhodobě orientovanou strategii pro ochranu klimatu, která vsází především na efektivní logistiku a technické inovace. Společnost je přesvědčena, že se jedná o nejlepší cestu jak ve středně a dlouhodobém horizontu dosáhnout dvoustupňového cíle Pařížské dohody a také cílů pro ochranu klimatu Evropské unie a mnoha dalších zemí.

Dachser přitom spolupracuje se zákazníky a partnery, kteří rovněž chtějí aktivně posouvat logistiku směrem k technologiím s nízkou nebo nulovou produkcí emisí. Dachser přitom soustředí svoje aktivity v ochraně klimatu na čtyři podstatné oblasti činnosti: účinnost procesů, energetickou efektivitu, výzkum a vývoj a firemní občanství, tedy sociální a společenskou angažovanost, které překračují obchodní zájmy společnosti.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required