logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

24. května 2021
Přeprava 0
808
Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

Z výsledků průzkumu Balíkobotu vyplynulo, že čeští dopravci neočekávají po otevření kamenných prodejen ze strany e-shopů pokles využití přepravních služeb zejména na základě rekordního růstu českého e-commerce a faktu, že pro koncové zákazníky zůstanou online nákupy často pohodlnější i jednodušší než ty v kamenných prodejnách.

Dopravci se budou zaměřovat na co nejkvalitnější a nejrychlejší doručování, na které budou kladeny stále vyšší nároky. Očekává se pokračující nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktního způsobu doručení do výdejního místa a rozšiřování samoobslužných výdejních boxů. Rozhodovat bude rychlost, personalizace a automatizace.

Trend digitalizace kamenných prodejen bude stále častější vzhledem k velké konkurenci

V roce 2020 dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst o 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v České republice přesáhl 16 %. Dle průzkumů evidujeme u nás přibližně 50 000 e-shopů, což Českou republiku pasuje do role e-shopové velmoci. E-shopy tedy ukázaly, jak pohodlné a kvalitní služby nabízí a koncoví zákazníci si tyto služby velmi rychle osvojili a oblíbili.

Na základě rozvolňování protiepidemických restrikcí došlo 10. května 2021 k otevření maloobchodního prodeje a Balikobot.cz v průzkumu mezi dopravci zjišťoval, zda toto rozvolnění a otevření kamenných prodejen může být pro českou e-commerce rizikem, které bude mít vliv na pokles online nákupů. Podle všech ukazatelů a odpovědí dopravců však dojde maximálně ke zpomalení růstu, nikoli poklesu. Dá se předpokládat, že trend digitalizace kamenných prodejen bude stále častější vzhledem k velké konkurenci a široké nabídce spolehlivého a expresního doručování.

Všechny expedující firmy se začaly více zajímat o logistické procesy a kvalitu doručování

„Jako většina společností spojených s e-commerce či logistikou jsme během pandemického roku zaznamenali skokový růst. Náš meziroční obrat stoupl o 100 %. Všechny expedující firmy se začaly více zajímat o logistické procesy a kvalitu doručování, která je pro jejich koncové zákazníky zásadní. Díky naší službě dochází kromě zvýšení zákaznické spokojenosti i k výrazné úspoře času a peněz. To vše vede k odbavení více objednávek v kratším čase, tudíž není divu, že v roce 2020 bylo přes naši technologii přepraveno rekordních 18,6 milionu zásilek, což je o celých 10,2 milionu více než v roce 2019. Pokračující růst v české e-commerce přináší stále větší konkurenci a firmy se tak v boji o zákazníka snaží využít co nejefektivnější kroky. I nadále očekáváme rostoucí zájem o automatizaci procesů a jsme na to připraveni. Momentálně nás využívá přes 2 500 firem a my neustále vylepšujeme služby, sledujeme trendy a jsme hrdí, že můžeme být součástí tak úspěšně rostoucího segmentu jakým česká e-commerce je,” komentuje Martin Šauer, CEO, Balíkobot.cz.


ANKETA: Během covidové pandemie se výrazně zvýšily průtoky zásilek na depech. Vnímáte riziko v poklesu závislé na postupném rozvolňování?

„Výrazný pokles nakupování na internetu neočekáváme. Vede nás k tomu řada důvodů. Hodně lidí si díky pandemii a zavřeným kamenným obchodům vyzkoušelo, jak je nakupování online jednoduché a pohodlné, jak si mohou svoji zásilku vyzvednout bez front a hned do druhého dne. Zjistili také, jak jednoduše funguje proces vrácení produktu (například u módy) a naučili se tak nakupovat zboží, které si byli před pandemií zvyklí pořizovat v kamenných prodejnách. Zákazníci díky nakupování online ušetřili nejen spoustu času, ale také financí.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„Nenazval bych to rizikem, ale očekávanou skutečností. Bylo nám jasné, a první vlny loni to potvrdily, že u některých nákupů se spotřebitel vrátí do kamenného obchodu. Typicky jsou to jednopoložkové nákupy do 300 korun. Na druhou stranu e-commerce našlo mnoho nových zákazníků, kteří u tohoto způsobu zůstanou v daleko větší míře.“ – Ing. Milan Loidl, business development & marketing director, PPL CZ.

„Již před pandemií jsme dlouhodobě pozorovali trend v přesunu nakupování z kamenných prodejen na internet. Pandemie tento trend zhruba o 2 roky urychlila a nyní se trh nachází ve stavu, jaký by byl až v roce 2023. Rozvolňování dlouhodobý trend přesunu nákupů z kamenných obchodů na internet nezmění a pokles bude pouze mírný a dočasný.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republikab

„Nějaký pokles samozřejmě nastane, ale nemyslím si, že by byl enormní. Zákazníci si zvykli objednávat z e-shopů, je to pro ně pohodlné. Proto si myslím, že e-commerce obecně bude mít svou pozici stále silnější a bude třeba více myslet na personalizaci last-mile delivery.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO

„Lidé se v době pandemie naučili nakupovat většinu věcí on-line, zjistili, že je to velmi praktické a pohodlné. Očekáváme, že tento trend potrvá i nadále. Pokles poptávky po přepravě v B2C v segmentu, který obsluhujeme, neočekáváme.“ – Messenger.


ANKETA: Máte záložní plán, jak budete reagovat na možný pokles po covidové pandemii?

„Zásilkovna je na jakýkoliv výkyv připravena. Tento rok cílíme na nárůst zhruba 120 %, přičemž nyní jsme na meziročním růstu 160 %. Máme také zkušenost z prosince, kdy se na 14 dní obchody otevřely, výrazný pokles jsme ale nezaznamenali.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„S určitým zpomalením růstu (nikoli s poklesem) jsme počítali.“ – Ing. Milan Loidl, Business development & marketing director, PPL CZ.

„Lze očekávat, že v letních měsících tradičně dojde ke snížení počtu zásilek, které nám umožní v klidu dokončit kapacitní navýšení našich přepravních uzlů před vánoční sezonou, ve které opět dojde k strmému nárůstu.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republika.

„Máme nastavené plány progresivního růstu a s tím související procesy v celé firmě včetně obchodního oddělení. Naším hlavním cílem je doručovat 100 % zásilek tak, jak si zákazník přeje a přizpůsobit se jeho potřebám.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO.

„Letos v létě naopak plánujeme stěhování do nového a většího depa, abychom byli připraveni na podzimní nárůst a očekáváme růst i v následujících letech.“ – Messenger.


ANKETA: Změnil se nějakým způsobem přístup jak odesílatelů, tak adresátů vlivem covidové pandemie?

„V segmentu e-commerce posílila pandemie tlak na digitalizaci. Řada „kamenných“ obchodů investovala do vlastních e-shopů a význam e-commerce tím opět dále výrazně vzrostl. My to sami vidíme nejen v Zásilkovně, ale i v dalších firmách v celé skupině Packeta. Od počátku epidemie zaznamenáváme ze strany původně kamenných obchodníků stále větší zájem o spolupráci.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré. Konkrétně v oblasti doručení nám pandemie přinesla nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktní způsob doručení, ze kterého nepochybně můžeme do budoucna profitovat všichni. S výjimkou první vlny na jaře 2020, kdy byla zavřena i významná část Parcelshopů, se potvrzují trendy doručení do výdejního místa.“ – Ing. Milan Loidl, Business development & marketing director, PPL CZ.

„Během pandemie se změnila struktura přepravovaných zásilek. Pokles objemu balíků přepravovaných mezi firmami, zejména v sektoru zásobování kamenných prodejen, doprovázený výrazným nárůstem jejich e-shopových balíků způsobil pokles hmotnosti přepravovaných zásilek v síti GLS o více než 20 %.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republika.

„Rozhodně vnímáme větší zájem o doručovací služby. Obchody neměly ani jinou možnost, jak své zboží doručit. Nároky adresátů zůstávají vcelku totožné – chtějí rychlé doručení v čase, který jim vyhovuje.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO.

„Kromě zakrytých úst respirátorem při předávání zásilek jsme žádnou podstatnou změnu nezaznamenali.“ – Messenger.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required