logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Dovozce i vývozce čekají od října nové celní povinnosti Se začátkem letošního října čeká dovozce...
  • Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz...
  • Skupina stow představuje značku Movu Robotics Novou značku Movu Robotics uvádí na trh společnost...
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...

Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

24. května 2021
Přeprava 0
900
Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

Česká e-commerce je na vrcholu a jen tak neklesne

Z výsledků průzkumu Balíkobotu vyplynulo, že čeští dopravci neočekávají po otevření kamenných prodejen ze strany e-shopů pokles využití přepravních služeb zejména na základě rekordního růstu českého e-commerce a faktu, že pro koncové zákazníky zůstanou online nákupy často pohodlnější i jednodušší než ty v kamenných prodejnách.

Dopravci se budou zaměřovat na co nejkvalitnější a nejrychlejší doručování, na které budou kladeny stále vyšší nároky. Očekává se pokračující nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktního způsobu doručení do výdejního místa a rozšiřování samoobslužných výdejních boxů. Rozhodovat bude rychlost, personalizace a automatizace.

Trend digitalizace kamenných prodejen bude stále častější vzhledem k velké konkurenci

V roce 2020 dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst o 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v České republice přesáhl 16 %. Dle průzkumů evidujeme u nás přibližně 50 000 e-shopů, což Českou republiku pasuje do role e-shopové velmoci. E-shopy tedy ukázaly, jak pohodlné a kvalitní služby nabízí a koncoví zákazníci si tyto služby velmi rychle osvojili a oblíbili.

Na základě rozvolňování protiepidemických restrikcí došlo 10. května 2021 k otevření maloobchodního prodeje a Balikobot.cz v průzkumu mezi dopravci zjišťoval, zda toto rozvolnění a otevření kamenných prodejen může být pro českou e-commerce rizikem, které bude mít vliv na pokles online nákupů. Podle všech ukazatelů a odpovědí dopravců však dojde maximálně ke zpomalení růstu, nikoli poklesu. Dá se předpokládat, že trend digitalizace kamenných prodejen bude stále častější vzhledem k velké konkurenci a široké nabídce spolehlivého a expresního doručování.

Všechny expedující firmy se začaly více zajímat o logistické procesy a kvalitu doručování

„Jako většina společností spojených s e-commerce či logistikou jsme během pandemického roku zaznamenali skokový růst. Náš meziroční obrat stoupl o 100 %. Všechny expedující firmy se začaly více zajímat o logistické procesy a kvalitu doručování, která je pro jejich koncové zákazníky zásadní. Díky naší službě dochází kromě zvýšení zákaznické spokojenosti i k výrazné úspoře času a peněz. To vše vede k odbavení více objednávek v kratším čase, tudíž není divu, že v roce 2020 bylo přes naši technologii přepraveno rekordních 18,6 milionu zásilek, což je o celých 10,2 milionu více než v roce 2019. Pokračující růst v české e-commerce přináší stále větší konkurenci a firmy se tak v boji o zákazníka snaží využít co nejefektivnější kroky. I nadále očekáváme rostoucí zájem o automatizaci procesů a jsme na to připraveni. Momentálně nás využívá přes 2 500 firem a my neustále vylepšujeme služby, sledujeme trendy a jsme hrdí, že můžeme být součástí tak úspěšně rostoucího segmentu jakým česká e-commerce je,” komentuje Martin Šauer, CEO, Balíkobot.cz.


ANKETA: Během covidové pandemie se výrazně zvýšily průtoky zásilek na depech. Vnímáte riziko v poklesu závislé na postupném rozvolňování?

„Výrazný pokles nakupování na internetu neočekáváme. Vede nás k tomu řada důvodů. Hodně lidí si díky pandemii a zavřeným kamenným obchodům vyzkoušelo, jak je nakupování online jednoduché a pohodlné, jak si mohou svoji zásilku vyzvednout bez front a hned do druhého dne. Zjistili také, jak jednoduše funguje proces vrácení produktu (například u módy) a naučili se tak nakupovat zboží, které si byli před pandemií zvyklí pořizovat v kamenných prodejnách. Zákazníci díky nakupování online ušetřili nejen spoustu času, ale také financí.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„Nenazval bych to rizikem, ale očekávanou skutečností. Bylo nám jasné, a první vlny loni to potvrdily, že u některých nákupů se spotřebitel vrátí do kamenného obchodu. Typicky jsou to jednopoložkové nákupy do 300 korun. Na druhou stranu e-commerce našlo mnoho nových zákazníků, kteří u tohoto způsobu zůstanou v daleko větší míře.“ – Ing. Milan Loidl, business development & marketing director, PPL CZ.

„Již před pandemií jsme dlouhodobě pozorovali trend v přesunu nakupování z kamenných prodejen na internet. Pandemie tento trend zhruba o 2 roky urychlila a nyní se trh nachází ve stavu, jaký by byl až v roce 2023. Rozvolňování dlouhodobý trend přesunu nákupů z kamenných obchodů na internet nezmění a pokles bude pouze mírný a dočasný.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republikab

„Nějaký pokles samozřejmě nastane, ale nemyslím si, že by byl enormní. Zákazníci si zvykli objednávat z e-shopů, je to pro ně pohodlné. Proto si myslím, že e-commerce obecně bude mít svou pozici stále silnější a bude třeba více myslet na personalizaci last-mile delivery.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO

„Lidé se v době pandemie naučili nakupovat většinu věcí on-line, zjistili, že je to velmi praktické a pohodlné. Očekáváme, že tento trend potrvá i nadále. Pokles poptávky po přepravě v B2C v segmentu, který obsluhujeme, neočekáváme.“ – Messenger.


ANKETA: Máte záložní plán, jak budete reagovat na možný pokles po covidové pandemii?

„Zásilkovna je na jakýkoliv výkyv připravena. Tento rok cílíme na nárůst zhruba 120 %, přičemž nyní jsme na meziročním růstu 160 %. Máme také zkušenost z prosince, kdy se na 14 dní obchody otevřely, výrazný pokles jsme ale nezaznamenali.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„S určitým zpomalením růstu (nikoli s poklesem) jsme počítali.“ – Ing. Milan Loidl, Business development & marketing director, PPL CZ.

„Lze očekávat, že v letních měsících tradičně dojde ke snížení počtu zásilek, které nám umožní v klidu dokončit kapacitní navýšení našich přepravních uzlů před vánoční sezonou, ve které opět dojde k strmému nárůstu.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republika.

„Máme nastavené plány progresivního růstu a s tím související procesy v celé firmě včetně obchodního oddělení. Naším hlavním cílem je doručovat 100 % zásilek tak, jak si zákazník přeje a přizpůsobit se jeho potřebám.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO.

„Letos v létě naopak plánujeme stěhování do nového a většího depa, abychom byli připraveni na podzimní nárůst a očekáváme růst i v následujících letech.“ – Messenger.


ANKETA: Změnil se nějakým způsobem přístup jak odesílatelů, tak adresátů vlivem covidové pandemie?

„V segmentu e-commerce posílila pandemie tlak na digitalizaci. Řada „kamenných“ obchodů investovala do vlastních e-shopů a význam e-commerce tím opět dále výrazně vzrostl. My to sami vidíme nejen v Zásilkovně, ale i v dalších firmách v celé skupině Packeta. Od počátku epidemie zaznamenáváme ze strany původně kamenných obchodníků stále větší zájem o spolupráci.“ – Milan Šmíd, ředitel marketingu, Zásilkovna.

„Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré. Konkrétně v oblasti doručení nám pandemie přinesla nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktní způsob doručení, ze kterého nepochybně můžeme do budoucna profitovat všichni. S výjimkou první vlny na jaře 2020, kdy byla zavřena i významná část Parcelshopů, se potvrzují trendy doručení do výdejního místa.“ – Ing. Milan Loidl, Business development & marketing director, PPL CZ.

„Během pandemie se změnila struktura přepravovaných zásilek. Pokles objemu balíků přepravovaných mezi firmami, zejména v sektoru zásobování kamenných prodejen, doprovázený výrazným nárůstem jejich e-shopových balíků způsobil pokles hmotnosti přepravovaných zásilek v síti GLS o více než 20 %.“ – Pavel Včela, ředitel, GLS Česká republika.

„Rozhodně vnímáme větší zájem o doručovací služby. Obchody neměly ani jinou možnost, jak své zboží doručit. Nároky adresátů zůstávají vcelku totožné – chtějí rychlé doručení v čase, který jim vyhovuje.“ – Daniel Mareš, CEO, WE|DO.

„Kromě zakrytých úst respirátorem při předávání zásilek jsme žádnou podstatnou změnu nezaznamenali.“ – Messenger.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required