logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

4. května 2021
IT 0
1014
Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

Zpracování faktury za třetinu původního času, zjednodušení práce nebo urychlení komunikace – to jsou hlavní přínosy digitalizace a automatizace v tuzemských firmách. Vyplývá to z březnového průzkumu společnost Grit mezi manažery 485 českých firem. Díky automatizaci ubývá rutinních činností zejména v účetnictví nebo administrativě.

„Například při zpracování faktur v nedigitální firmě musí fakturant či fakturantka fyzicky předávat doklady svému nadřízenému, případně je skenovat, posílat e-mailem, a následně odnést na poštu a poslat do účetní kanceláře. To je časově náročné a navíc se zaměstnanci vystavují kontaktu s mnoha lidmi. Digitalizace tohle odbourává. Od některých firem dnes víme, že už si ruční práci s papírovými doklady v době pandemie a při práci na home office ani nedokážou představit,“ popisuje marketingová ředitelka Zuzana Lazarová z firmy Grit, která vyvíjí software pro automatizaci toku dokladů.

Firmy nejvíce oceňují zjednodušení práce

Benefit, který si oslovené firmy po nasazení nástrojů pro digitalizaci či automatizaci nejvíce pochvalují, je zrychlení a zjednodušení práce. V průzkumu firmy Grit mezi 485 českými firmami to za největší přínos považuje 49 % respondentů.

„Jednou z typických ‚obětí‘ digitalizace a automatizace ve firmách je zpracování přijatých faktur. V běžné firmě musí fakturanti či fakturantky vzít každou fakturu do ruky, zkontrolovat ji, nechat schválit a přepsat do podnikového systému. V digitalizované firmě většinu těchto úkolů převezme robot, člověk u monitoru jeho práci jenom zběžně kontroluje,“ vysvětluje Zuzana Lazarová.

Automatizace ve firmách je trendem posledních let zejména díky zlepšování technologií. Ty dnes zvládnou například přečíst, takzvaně vytěžit faktury zcela automaticky, lidé jen zkontrolují, že je vše správně. Podle zkušeností Gritu trvalo jeho klientům ruční zpracování jedné faktury průměrně 15 minut. Po nasazení nástroje na automatické zpracování faktur trvá stejná činnost asi 5 minut.

Digitalizace zjednodušuje i komunikaci s dodavateli

Více než čtvrtina (27 %) respondentů výzkumu uvádí, že digitalizace také zjednodušuje a urychluje komunikaci s odběrateli a dodavateli. Díky digitalizaci prý mají větší přehled o stavu svých objednávek nebo termínech dodání zboží.

„Díky Orion EDI se zbavujeme rutinních činností a zkracujeme čas na vyřízení obchodních případů,“ říká IT manager firmy GECO Luboš Haspekl, jeden z účastníků průzkumu.

Důležitý je i lepší přehled

Další téměř pětina (18 %) respondentů pak považuje za největší přínos digitalizace a automatizace větší přehled nad prací. V digitální firmě většina práce probíhá v cloudových nástrojích, do kterých se oprávnění uživatelé mohou přihlásit odkudkoliv, a data jsou aktualizována v reálném čase.

Nestává se tak, že by lidé omylem pracovali s různými verzemi téhož dokumentu, nebo že by se ve firmě ztrácely důležité informace. V cloudu dnes běží pokročilé podnikové, zákaznické i skladové systémy.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required