logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

DB Schenker a Lufthansa Cargo spouští pravidelnou uhlíkově neutrální leteckou linku z Evropy do Číny

16. dubna 2021
Doprava 0
892
DB Schenker a Lufthansa Cargo spouští pravidelnou uhlíkově neutrální leteckou linku z Evropy do Číny

DB Schenker a Lufthansa Cargo spouští pravidelnou uhlíkově neutrální leteckou linku z Evropy do Číny

Startem letadla Boeing 777F byla zahájena historicky první pravidelná nákladní linka mezi Frankfurtem a Šanghají s neutrální uhlíkovou stopou. Nyní je tak možné přepravovat náklad letecky s prakticky nulovými emisemi CO2 díky využití udržitelného leteckého paliva (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Linku provozují společnosti DB Schenker a Lufthansa Cargo, které takto společně ušetří až 174 tun běžného kerosinu týdně.

Uhlíkově neutrální dodavatelské řetězce jsou realizovatelné i v leteckých přepravách

„Uhlíkově neutrální dodavatelské řetězce jsou nyní realizovatelné i v leteckých přepravách. Naše pravidelné týdenní lety mezi Frankfurtem a Šanghají jsou počátkem nové éry. Jsme hrdí na to, že se nám už řadu zákazníků podařilo přesvědčit o perspektivě tohoto řešení. Nyní je zapotřebí, aby byznysoví i političtí hráči společně vytvářeli možnosti a vhodné prostředí pro využívání obnovitelných paliv a udržitelné letecké dopravy,“ říká Jochen Thewes, CEO společnosti DB Schenker.

„Prvním udržitelným nákladním letem na světě jsme spolu s DB Schenker závěrem loňského roku dokázali, že létání bez emisí je už dnes možné. Společně jsme nyní spustili první udržitelnou nákladní linku, která připraví půdu pro podobná řešení. Věříme, že díky odhodlání leteckého průmyslu a podpoře veřejnosti to společně zvládneme,“ dodává Dorothea von Boxberg, CEO společnosti Lufthansa Cargo.

Udržitelné letecké palivo (SAF) se vyrábí převážně z biomasy

Uveďme, že udržitelné letecké palivo (SAF) se vyrábí převážně z biomasy, jako například z recyklovaného rostlinného oleje nebo z dalších kuchyňských olejů. Při jejich spalování v motoru se uvolňuje stejné množství oxidu uhličitého, které rostliny během svého růstu už odstranily z atmosféry. Kromě toho jsou skleníkové plyny produkované při výrobě a přepravě tohoto paliva plně pokryty v rámci kompenzačních projektů udržitelnosti. Tím je zajištěno, že jsou lety z hlediska produkce skleníkových plynů zcela neutrální.

Objem udržitelného leteckého paliva, které DB Schenker a Lufthansa Cargo každý týden spotřebují, odpovídá 174 tunám leteckého kerosinu, což je zhruba množství potřebné pro let do Šanghaje a zpět. Z technických a legislativních důvodu zatím není možné tankovat letadla pouze udržitelným leteckým palivem, a proto je přimícháváno do běžného kerosinu a po natankování následně spotřebováno v letadlech.

Letní letový řád Lufthansa Cargo potvrzuje neutralitu skleníkových plynů v objemu 20 250 tun. Z celkového objemu tvoří přibližně 16 200 tun právě spaliny z motorů. Obchodní partneři, kteří se do projektu zapojili, jako je Mercedes-Benz, ZF nebo Merck, si tak mohou na základě poměru sami započítat snížení uhlíkové stopy.

Udržitelné letecké palivo je přibližně třikrát dražší, než běžný kerosin

Aktuálně je udržitelné letecké palivo přibližně třikrát dražší, než běžný kerosin a jeho dostupnost na trhu je omezená. Spuštěním pravidelné udržitelné nákladní linky nabádají DB Schenker a Lufthansa Cargo ostatní logistické společnosti a také zástupce politické sféry ke vzájemné spolupráci na rozšíření výroby a infrastruktury udržitelných leteckých paliv s cílem dekarbonizovat globální logistiku.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required