
Na kafe s… Petrem Kuchyňou, generálním ředitelem společnosti Kiekert-CS
Výrazným trendem posledních let je zásobování výroby pomocí logistických vláčků, které jsou složeny z tahačů a přípojných vozíků. Tyto soupravy jsou využívány zejména v automotive segmentu. Jaké jsou reálné zkušenosti s těmito soupravami, tedy v čem přinášejí efektivitu? V čem jsou v provozu firmy Kiekert-CS jejich konkrétní přínosy? Právě o tom jsme mluvili s Petrem Kuchyňou, generálním ředitelem této společnosti.
K čemu logistické vláčky používáte?
Logistické vláčky u nás používáme k dopravě materiálu ze skladu do výrobní haly, včetně rozvozu po výrobních linkách a zpětnému transportu vratných obalů a hotové výroby.
Jak jste s jejich využitím spokojeni? Jaké pro vás mají benefity?
Vláček uveze najednou čtyři palety, a tak již nemusíme při navyšování výroby přijímat další zaměstnance. Díky podvozkům pod palety se také zjednodušila manipulace s materiálem a hotovou výrobou na výrobních linkách, nepotřebujeme žádnou další manipulační techniku. Protože vláčky jezdí přímo po výrobní hale, řešili jsme i otázku bezpečnosti. Všechny soupravy jsou tak kromě majáčku vybavené i světelnou šipkou.
Také v oblasti logistických vláčků se začíná prosazovat automatizace. Využíváte logistické vláčky s řidičem nebo plně automatizované soupravy? Proč jste se rozhodli pro dané řešení? Jaké v oblasti tažných souprav máte další plány?
Ještě stále máme soupravy s řidičem, protože náš dodavatel kvůli koronaviru posunul dodávku automatických tahačů. Nyní je již ale každým dnem očekáváme. Ani poté se však nebude jednat o plně automatizovaný proces. Vláček bude sám jezdit mezi skladem a výrobní halou. V té do něj nasedne řidič, který materiál rozveze po výrobě, naloží hotovou produkci a souprava zase sama dojede do skladu. Pro toto řešení jsme se rozhodli z několika důvodů. Jedním z nich jsou neustálé změny layoutu ve výrobní hale, protože přichází nové projekty, stávající linky se modernizují a upravují na zákazníky požadovanou kapacitu. Dalším důvodem je množství vykládacích a nakládacích pozic. Kdybychom měli zautomatizovat i proces nakládky a vykládky, znamenalo by to obrovské investice, které by se nám nevrátily. Samozřejmě existují technologie umožňující plně automatický provoz, ale my jdeme cestou rozumné automatizace, tedy automatizovat tam, kde to dává smysl.