logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

24. března 2021
Rozhovory 0
1785
Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

Receptem na zajištění efektivní distribuce jsou spolehliví a flexibilní dopravci podpoření naším zkušeným dispečinkem. Pro dispečink jsou klíčové ty nejmodernější optimalizační nástroje na plánování tras, které pracují s aktuálními mapovými podklady, lokálními restrikcemi, časovými okny zákazníků, specifiky jednotlivých vozidel atd. To říká Michael Kutscher, distribution leader společnosti Heineken Česká republika, s nímž jsme dále mluvili právě o efektivitě distribuce.

Prozradíte, jak řešíte distribuci? Vlastními vozy nebo využíváte externí dopravce?

Jak v případě primární distribuce (kamionová přeprava), tak i té sekundární (závozy ke koncovým zákazníkům) využíváme externí dopravce, přibližně se jedná o 70 kamionů a 70 rozvozových vozidel.

Jaké aktuálně v oblasti distribuce spatřujete trendy (např. z pohledu závozů, časových oken, vytěžování vozidel, plánování tras, požadavků na ekologii v rámci distribuce – př. v centrech měst)? Jaké v oblasti distribuce spatřujete největší trendy?

Výzvou je pro nás stále se zvětšující rozptyl v časech, ve kterých naši zákazníci požadují být zavážení. Někteří zákazníci preferují ranní či dopolední závozy, jiní zase odpolední, případně i večerní závozy. V minulosti přitom převažovaly výhradně dopolední závozy a pozdější byly spíše výjimkou.

Současným trendem je plánování přeprav pomocí moderních optimalizačních nástrojů využívající aktuální mapové podklady pracující s lokálními omezeními, časovými okny zákazníků, specifiky jednotlivých vozidel atd… „Manuální“ plánování tras využívající znalosti a zkušenosti dispečerů a různé excelové tabulky jsou dnes již minulostí. Dalším trendem, který souvisí i s přístupy do měst, je zcela jistě také využívání vozidel na alternativní pohony, které jsou ohleduplné k životnímu prostředí. My se proto snažíme naše externí dopravce, kteří nám zajišťují sekundární distribuci, motivovat k jejich pořízení. Jde o CNG/LNG paliva v případě kamionové dopravy a elektrický pohon v případě rozvozů do hospod a menších prodejen. Začátkem letošního roku jsme například zařadili ve spolupráci s naším externím dopravcem do své flotily kamion s pohonem na CNG.

Distribuce zboží se neobejde bez kvalitního IT. Co je podle vás nejdůležitější při výběru toho nejsprávnějšího IT systému?

IT systém musí splňovat naše požadavky z pohledu on-line dostupnosti dat, ideálem je mít v jednom systému integrováno více modulů, např. EET, dodací listy, evidenci vrátných obalů, plánování dopravy a další. Samozřejmosti by měla být i možnost napojení na externí platformy, jako je např. PowerBI.

Na co se zaměřit?

Na to, aby byl IT systém uživatelsky co možná nejjednodušší a nejpřívětivější. Nejhorší, co může být je, když se uživatel při sebemenší komplikaci musí obracet na IT podporu, což následně může negativně ovlivnit efektivitu distribuce.

Co vše by tento systém měl umět, aby distribuce zboží byla co nejefektivnější? 

IT systém by měl být při distribuci zboží pro uživatele přínosem a ne jen nutným zlem, měl  by mu poskytovat všechny informace, které při rozvozu zboží potřebuje, kontakt na zákazníka s možností zasílání zpráv čí telefonování, jeho přesnou adresu s propojením na online mapy a navigaci.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required