logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • DB Schenker opět zajišťuje logistiku pro Jizerskou 50 Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...

Logistickému skladu DB Schenker v Dobřanech u Plzně vévodí manipulační technika na Li-Ion baterie

10. března 2021
Manipulační technika 0
933
Logistickému skladu DB Schenker v Dobřanech u Plzně vévodí manipulační technika na Li-Ion baterie

Logistickému skladu DB Schenker v Dobřanech u Plzně vévodí manipulační technika na Li-Ion baterie

DB Schenker se dlouhodobě zasazuje o inovace v logistice napříč celým dodavatelským řetězcem. Skladová manipulační technika je v tomto řetězci důležitým článkem, a i proto byla na skladu DB Schenker v Dobřanech u Plzně do provozu uvedena bezmála dvacítka manipulační techniky na lithio-iontové baterie. Společnost chce tímto krokem zefektivnit manipulaci a provoz ve svých skladech, snížit ekologickou zátěž provozu a v neposlední řadě také snížit náklady na provoz a údržbu.

V dobřanském skladu tak nyní skladníci mohou využívat tříkolové vozíky s vysokým volným zdvihem vhodné pro nakládku a vykládku vozidel nebo kontejnerů, BT retraky uzpůsobené pro zvedání těžkých nákladů do velkých výšek, ručně vedené vozíky s klasickými nebo dvoupaletovými vidlicemi a sklopnou stupačkou pro rychlou a efektivní manipulaci i při pojezdech na delší vzdálenosti. Pomyslný peloton pak uzavírají vychystávací vozíky pro práci ve výškách až 6,3 m.

Technologie má nižší spotřebu energie a tím pádem až o 30 % levnější provoz

„Všechny vozíky jsou vybaveny lithio-iontovými bateriemi, které jsme zvolili pro každodenní logistické operace. Tato technologie má nižší spotřebu energie a tím pádem až o 30 % levnější provoz a zároveň delší životnost, což přináší úspory při nákupu baterií a odpadá také potřeba investovat do náhradních článků ve frekventovaných provozech. Baterie se mohou nabíjet kdykoliv díky rychlému průběžnému dobíjení, takže jsou stroje prakticky nepřetržitě připraveny k provozu,“ shrnuje hlavní výhody nové manipulační techniky ředitel společnosti Tomáš Holomoucký.

Lithio-iontové baterie vydrží přibližně 5 000 nabíjecích cyklů a odvedou více práce s menší spotřebou energie a s nižšími náklady na manipulaci i bateriové hospodářství než běžné olověné baterie. Klíčovým benefitem baterií je dlouhá životnost, kterou nemůže obsluha v podstatě žádným způsobem negativně ovlivnit. Odpadají také rizika, se kterými je spojen provoz olověných akumulátorů, tedy hrozba podbití, úplného vybití, nebo riziko výbuchu plynů.

Využití lithio-iontových baterií se za několik měsíců osvědčilo

„Využití lithio-iontových baterií se nám za několik měsíců osvědčilo, tato technologie je bezpečnější a ekologičtější než využívání olověných baterií. Zavedli jsme ji také již ve skladech v Ostravě a Mnichově Hradišti a plánujeme uvedení do provozu také na dalších skladech,“ dodává Markéta Markesová, manažerka centrálního nákupu.

Zatímco pro skladovou manipulační techniku jsou stěžejní lithio-iontové bateriové články, vozový park DB Schenker v rámci alternativních paliv dlouhodobě sází na stlačený zemní plyn (CNG), který pohání většinu flotily osobních, užitkových, a částečně i nákladních vozů. Nedávno také logistická společnost otestovala dálkový provoz kamionu na zkapalněný zemní plyn (LNG), který vyrazil na pravidelnou zpáteční linku z Rudné u Prahy do nizozemského Tilburgu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required