logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Pět a jedna rada, jak se nespálit při výběru dodavatele WMS

7. března 2021
IT 0
1387
Pět a jedna rada, jak se nespálit při výběru dodavatele WMS

Pět a jedna rada, jak se nespálit při výběru dodavatele WMS

Více než polovina firem zahrnutých do studie Trendy v české logistice 2020, kterou realizoval spolek SKLAD, se chystá v letošním roce investovat do WMS (warehouse management system), tedy do systému řízení skladu. Většina z nich plánuje spolupracovat s externí společností, ale jen 51 % je s dodavateli v této oblasti spokojeno. Přitom souhra obou stran je pro úspěch celého projektu klíčová. Jak se při výběru dodavatele nespálit?

První rada: Dívejte se na svůj projekt očima vizionáře

WMS je páteřní systém logistiky, oboru, který v posledních letech prochází dramatickým vývojem. Nemluvíme jen o digitalizaci logistických procesů. Řeč je především o postupující automatizaci a robotizaci. I když zrovna nestavíte sklad na zelené louce, můžete uvažovat o přínosech nových technologií.

Projekty, které se týkají zavádění nebo úprav WMS, by proto neměly řešit jen aktuální situaci, ale měly by brát v potaz i rozvoj, který budete ve skladu řešit za rok, za pět nebo i za deset let. Poptávejte silný a robustní nástroj, který dokáže z pozice systémového integrátora napojit a řídit technologie různých výrobců, propojit se s dalšími systémy ve společnosti a připravit logiku skladu pro veškeré procesy.

„Komplexní projekty s prvky automatizace nebo dokonce plně automatizované sklady znamenají pro Warehouse Management System zcela nový úkol – připravit algoritmus zkrátka na všechno. Tam, kde si člověk intuitivně poradí, musí mít systém jasně definovaný postup,“ uvádí Karel Šprojcar, JK Logistika.

Druhá rada: Hledejte partnera, ne dodavatele

Nehledejte dodavatele řešení. Hledejte někoho, kdo bude nad projektem přemýšlet s vámi, aktivně navrhovat zlepšení a korigovat vaše představy. Strategického a dlouhodobého partnera, díky kterému se stanete úspěšnými vy i váš projekt.

Ptejte se, jaké má dodavatel zkušenosti, chtějte portfolio případových studií, poproste o referenční návštěvu. Zajímejte se o to, jaký tým má pro vás dodavatel k dispozici, a zjistěte, zda a jak investuje do svého rozvoje. Zamýšlejte se nad tím, zda s vámi udrží tempo i v dalších letech.

„Robustní řešení, které dokáže uřídit automatizační technologie, je obvykle výsledkem spolupráce více odborníků na naší straně. Doporučil bych, aby se zákazníci u dodavatele ptali i na zastupitelnost a roli konkrétních specialistů v dodavatelském týmu. Komplexní projekty nemohou být one man show. Bavíme se o několikanásobné kapacitní i znalostní náročnosti oproti implementaci pouze standardního WMS,“ říká Rostislav Schwob, Aimtec.

Další doporučení: Dobře promyslete návratnost

Podle studie zmíněné v úvodu je cena, respektive návratnost projektu hlavním kritériem pro rozhodování o dodavateli WMS. Abyste dokázali vybrat vhodné řešení a projekt následně správně vyhodnotili, je jistě zásadní popsat a vyčíslit jeho přínosy. Některé jsou zřejmé – úspora pracovní síly a její přesun ke kvalifikovanějším činnostem, zrychlení práce, finanční úspory dané snížením chybovosti nebo efektivnějším využitím prostoru.

Byla by ale chyba zaměřit se výhradně na tento ukazatel. Další benefity totiž nemusí být tak snadno vyčíslitelné, přesto je nesmíte opomenout. Jde například o získání kvalitních dat (pro plánování nebo optimalizaci), transparentní nastavení skladových procesů nebo usnadnění práce – a s tím souvisí také nižší fluktuace zaměstnanců.

„Stále více se ukazuje, že některé přínosy jednoduše vyčíslit téměř nelze, přesto jsou úplně zásadní. Zvláště velké projekty automatizace skladu jsou totiž především strategickou investicí do dlouhodobé konkurenceschopnosti firmy. Tím se liší od menších projektů, které mají za cíl řešit aktuální správné fungování určitých skladových procesů,“ konstatuje Libor Mihalka, LogTech.

Čtvrté doporučení: Dívejte se i za hranici aktuálního projektu

Chtějte svou autonomii v rámci práce s vybraným systémem. Máte před sebou rozsáhlý a relativně drahý projekt, jehož fungování je načrtnuté minimálně na příštích deset let. Možnost vlastních úprav a konfigurovatelnost systému je oblast, která vám může dát velkou svobodu a ušetřit nejen čas, ale hlavně peníze.

Zajímejte se tedy, jak pružný je vybraný systém a jakou míru úprav vám dodavatel umožní. Pouze kosmetické změny vám stačit nebudou, potřebujete nástroj, kde si jednotlivé procesy přizpůsobíte na míru potřebám svého rozvoje. Vybudujte interní tým specialistů a chtějte systém, který si budete schopni flexibilně dolaďovat sami. Díky tomu nebudete muset s každým drobným požadavkem procházet zdlouhavý a po všech stránkách náročný proces definice, zadávání, schvalování, nacenění, odsouhlasování, testování…

Zkrátka mějte stále na paměti, že nasazením systému práce na něm (a tím i vaše spolupráce) nekončí.

Poslechněte si příběhy firem, které se už do konfigurace systému pustily.

Pátá rada: Sáhněte si do svědomí

Je dobře, že hledáte perfektního dodavatele. Jak se ale dobře připravit na svůj díl odpovědnosti za úspěch projektu?

  • Zpřesněte svá očekávání. Časový rámec, interní kapacity, kritické funkčnosti, ale i definování oblastí, bez kterých se (zatím) obejdete. Je dobré si vše promyslet předem. Když budete vědět, co u partnera pro projekt hledáte, snáze najdete toho správného.
  • Alokujte nejen peníze, ale i schopný tým a jeho čas. Aby byl projekt úspěšný, je třeba kromě peněz „dát na stůl“ i čas a kompetence celého týmu. Úpravy WMS nejsou vhodné jako „vedlejšák“.
  • Nedejte na dojmy, sbírejte a vyhodnocujte data. Nebo s tím alespoň začněte. S tím vám moderní warehouse management system ostatně také dokáže pomoci.

…a nakonec? Nezapomeňte na chemii!

Vztah mezi zákazníkem a dodavatelem je ve výsledku vztah jako každý jiný. Musíte si „sednout“. Proto by mezi vámi měla panovat otevřenost, upřímnost a důvěra, že vám vybraný partner pomůže vyrůst.

Proč jsou některé projekty zavádění WMS neúspěšné? Přečtěte si o tom zde.

Chystáte se rovnou na automatizační projekt? Bez čeho ho nerozjedete, najdete zde.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required