logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • 108 Agency představuje interaktivní mapu, která pomáhá uživatelům vyhledat optimální průmyslové...
  • Miliontý vozík od Linde Material Handling v Aschaffenburgu míří na své budoucí pracoviště Linde...
  • RFID čipy významně urychlí expedici Využití RFID kódů v logistice umožňuje ušetřit peníze a...
  • Na kafe s… Oldřichem Louckým, manažerem logistiky společnosti Rudolf Jelínek Představa...

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

3. března 2021
Logistika pod lupou 0
410
SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

Jedním z nejčastějších témat, které se v souvislosti s intralogistikou ve skladových a výrobních provozech řeší, je efektivita manipulační techniky. Ta může být ovlivněna mnoha faktory, každopádně základem je správný výběr techniky a mnohdy i její monitoring. Vladislav Záveský, specialista z Linde Material Handling Česká republika, nám odpověděl na několik otázek týkajících se tahačů s přípojnými vláčky, tedy souprav, které zmíněnou efektivitu často přinášejí.

Pro které typy provozů a skladových operací tahače pro logistické vláčky doporučujete? Kde nejčastěji nacházejí uplatnění?

SLBOOK: Koronakrize má vliv i na trh s manipulační technikou

Pro nasazení logistických vláčků jsou zvláště vhodné tří směnné a nepřetržité výrobní provozy s plynulým tokem materiálu, dílů a různých komponentů ve větších objemech, což je charakteristické pro automobilky a výrobce automobilních dílů. Ve skladech se zase jedná o efektivní formu intenzifikace přepravy většího množství nákladů a palet do vzdálenějších sekcí a prostor, zvláště v případě velkých logistických center, která musí v krátkých časových sekcích zmanipulovat velké objemy zásilek. Důležité také je i na jakou vzdálenost a jak často se tato přeprava realizuje. Takovým základním vodítkem je minimální vzdálenost přepravy od 160 m a více, na kratší vzdálenosti tras není nasazení logistického vláčku vhodné.

Která technika je pro tyto účely vhodná?

SLBOOK – František Mikeš: „Roste tlak na zvyšování efektivnosti a nákladovou strukturu manipulace“

Co se týká techniky, standardem je použití elektrických tahačů s tažnou kapacitou do 8 tun pro vnitřní přepravy. Pro venkovní přepravy mezi halami je běžné nasazení i větších tahačů s tažnou kapacitou až do 25 tun. Příkladem může být sortiment tahačů značky Linde, která pro rozmanité aplikace u zákazníků nabízí své modely P 20 až P 250 pro tažení nákladů od 2 do 25 tun. K tahačům se pak připojují různé varianty přívěsných vozíků, často i specializovaných, které nabízejí možnost zvednutí a spuštění nákladu na zem. Linde má k dispozici své řešení s názvem Logistic train, kde zdvih nákladu je možné ovládat na centrálním terminálu na tahači nebo přímo na přívěsu a také je kontrolováno, zda je náklad na všech přívěsech zdvižen, aby se souprava mohla bezpečně rozjet.

Jaké aktuální trendy v oblasti tahačů zaznamenáváte? Jak jsou tyto tahače inovovány, jaké typy baterií jsou využívány?

Aktuálním trendem je hledání nových cest pro zvýšení efektivity v procesu stabilizace, který bude, doufejme, charakteristický pro rok 2021.  Zvláště důležité to bude pro sektor „automotive“, kde právě ještě širší implementace logistických vláčků může být jednou z cest, jak snížit náklady na intralogistiku. Značka Linde se na to intenzivně začala připravovat již během loňského roku. Koncem jara například představila novou řadu tahačů P40C a P60C s tažnou kapacitou 4 a 6 tun. V současné době připravuje do prodeje novou generaci logistických souprav Logistic train, která budou kromě manuální formy nasazení již předpřipraveny pro poloautomatický (manuální řízení soupravy + automatické naložení nákladu) nebo plně automatický provoz (automaticky řízená souprava + automatické naložení nákladu). V oblasti trakčních baterií se stále více prosazuje, díky svým jednoznačným přednostem, Li-ION technologie. Pro tyto baterie Linde řeší i systém bezkontaktního nabíjení, aby se maximálně podpořila myšlenka zcela autonomního provozu tahačů.

Do segmentu tahačů proniká automatizace. Jak hodnotíte aktuální situaci ohledně prodeje autonomních tahačů pro logistické vláčky? Jaká je situace v tomto směru v ČR? Kdy se tato plná automatizace vyplatí?

Přeprava nákladů a palet v horizontální úrovni představuje ideální příležitost pro nasazení plně automatizovaných souprav tažených robotizovanou verzí tahače. Firma Linde Material Handling právě jako jedna z prvních automatizovaných vozíků řady Linde Robotics zavedla do výroby robotický tahač s označením P-MATIC s tažnou kapacitou 5 tun. S volbou, zda nasadit automatický stroj nebo použít tahač s manuální obsluhou, je to v České republice v současné době velmi závislé na ekonomické kondici potencionálního zákazníka. Lze nyní spíše očekávat nasazení manuálních souprav s jednoduššími verzemi přívěsů a až v dalších letech zvýšení zájmu o poloautomatické a plně automatické soupravy. Obecně lze konstatovat, že automatizace se vyplatí pro nepřetržité nebo intenzivní vícesměnné provozy s pravidelným tokem nákladů balených či přepravovaných v jednotných obalech a paletách stálých rozměrů.

Manipulační technice se věnujeme také na stránkách logistické knihy SLBOOK. Klikněte ZDE.

Související články:

SLBOOK: Koronakrize má vliv i na trh s manipulační technikou František MikešSLBOOK – František Mikeš: „Roste tlak na zvyšování efektivnosti a nákladovou strukturu manipulace“ SLBOOK – David Čepek: „Šíření koronaviru si na trhu vyžádalo velkou daň“ SLBOOK – Josef Hájek o tom, jak na bezpečnou, efektivní a energeticky nenáročnou nakládku

Doporučujeme

Nošovice info v RKPodívat se ➜Chrášťany info v RKPodívat se ➜Otrokovice info v RKPodívat se ➜Chomutov cena k jednáníPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Zlín info v RKPodívat se ➜České Budějovice info v RKPodívat se ➜Ostředek info v RKPodívat se ➜Brno 92 Kč za m2/měsícPodívat se ➜Brno info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Dašice info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo SL!


Zajistěte si svůj výtisk

Newsletter

Registrujte se k odběru našeho newsletteru zde.

Komerční sdělení

P3

P3 věří průmyslové výstavbě na míru. Developer a správce průmyslových nemovitostí P3 nájemcům nabídne rozsáhlé možnosti BTS výstavby u Prahy, u Plzně, v Ostravě a v Lovosicích

P3 věří průmyslové výstavbě na míru. Developer a správce průmyslových nemovitostí P3 nájemcům nabídne rozsáhlé možnosti BTS výstavby u Prahy, u Plzně, v Ostravě a v Lovosicích Výstavba na míru (BTS) je v rámci služeb developera a správce průmyslových nemovitostí P3 v posledních letech čím dál žádanější. Proto P3 připravila rozsáhlé možnosti BTS výstavby u Prahy, Plzně, […]
Kardex automatizace

Automatizace pomáhá pružně reagovat na nárůst poptávky

Automatizace pomáhá pružně reagovat na nárůst poptávky Jak se změnil trh v oblasti automatizace za poslední rok? Nejen o tomto tématu, ale také o nejčastějších důvodech pro implementaci automatizace, jsme mluvili s Čeňkem Kyjovským (ČK), (director NB – Eastern Europe Kardex) a Blankou Lejsalovou (BL), marketingovou manažerkou společnosti Kardex. Jak vnímáte změny v oblasti automatizace za […]
Roman Žák

Digitalizace jde ruku v ruce s automatizací

Digitalizace jde ruku v ruce s automatizací Firmy si často do svého skladu pořídí automatický nebo poloautomatický hardware či takzvané chytré technologie, ale až potom přemýšlejí, jak vše začlenit do funkčního celku. „Většina firem ale potřebuje nastavit hlavně chytrý systém,“ říká jeden ze zakladatelů společnosti Aimtec Roman Žák. Kudy většinou vedou první kroky firem, které chtějí automatizovat? […]

Nejčtenější příspěvky

  • Oborový katalog logistických firem 9.3k views
  • Cisterny na ADR: čím modernější, tím bezpečnější 7k views
  • Nákladní vozy střední kategorie o celkové hmotnosti 7,5–18 t 4.5k views
  • Registrace k odběru časopisu 4.5k views
  • Na český logistický trh přichází Mercareon, aplikace pro optimalizaci dodávek 3.8k views
  • Ekol Logistics vstupuje na trh v České republice 3.4k views
  • DPD ukončila kvůli nezájmu zákazníků službu sobotního doručení 3.4k views
  • Primark a DHL Supply Chain otevírají distribuční centrum v Boru 3.2k views
  • Městské dodávky: Vozidla N1 s prvky N2 3.2k views
  • Malé dodávky: Nosnost obvykle do 850 kg 3.1k views

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Mgr. Petr Neckař, DiS.
e-mail: petr.neckar@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required