logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

3. března 2021
Logistika pod lupou 0
1477
SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Efektivita manipulační techniky je pro firmy klíčová“

Jedním z nejčastějších témat, které se v souvislosti s intralogistikou ve skladových a výrobních provozech řeší, je efektivita manipulační techniky. Ta může být ovlivněna mnoha faktory, každopádně základem je správný výběr techniky a mnohdy i její monitoring. Vladislav Záveský, specialista z Linde Material Handling Česká republika, nám odpověděl na několik otázek týkajících se tahačů s přípojnými vláčky, tedy souprav, které zmíněnou efektivitu často přinášejí.

Pro které typy provozů a skladových operací tahače pro logistické vláčky doporučujete? Kde nejčastěji nacházejí uplatnění?

Pro nasazení logistických vláčků jsou zvláště vhodné tří směnné a nepřetržité výrobní provozy s plynulým tokem materiálu, dílů a různých komponentů ve větších objemech, což je charakteristické pro automobilky a výrobce automobilních dílů. Ve skladech se zase jedná o efektivní formu intenzifikace přepravy většího množství nákladů a palet do vzdálenějších sekcí a prostor, zvláště v případě velkých logistických center, která musí v krátkých časových sekcích zmanipulovat velké objemy zásilek. Důležité také je i na jakou vzdálenost a jak často se tato přeprava realizuje. Takovým základním vodítkem je minimální vzdálenost přepravy od 160 m a více, na kratší vzdálenosti tras není nasazení logistického vláčku vhodné.

Která technika je pro tyto účely vhodná?

Co se týká techniky, standardem je použití elektrických tahačů s tažnou kapacitou do 8 tun pro vnitřní přepravy. Pro venkovní přepravy mezi halami je běžné nasazení i větších tahačů s tažnou kapacitou až do 25 tun. Příkladem může být sortiment tahačů značky Linde, která pro rozmanité aplikace u zákazníků nabízí své modely P 20 až P 250 pro tažení nákladů od 2 do 25 tun. K tahačům se pak připojují různé varianty přívěsných vozíků, často i specializovaných, které nabízejí možnost zvednutí a spuštění nákladu na zem. Linde má k dispozici své řešení s názvem Logistic train, kde zdvih nákladu je možné ovládat na centrálním terminálu na tahači nebo přímo na přívěsu a také je kontrolováno, zda je náklad na všech přívěsech zdvižen, aby se souprava mohla bezpečně rozjet.

Jaké aktuální trendy v oblasti tahačů zaznamenáváte? Jak jsou tyto tahače inovovány, jaké typy baterií jsou využívány?

Aktuálním trendem je hledání nových cest pro zvýšení efektivity v procesu stabilizace, který bude, doufejme, charakteristický pro rok 2021.  Zvláště důležité to bude pro sektor „automotive“, kde právě ještě širší implementace logistických vláčků může být jednou z cest, jak snížit náklady na intralogistiku. Značka Linde se na to intenzivně začala připravovat již během loňského roku. Koncem jara například představila novou řadu tahačů P40C a P60C s tažnou kapacitou 4 a 6 tun. V současné době připravuje do prodeje novou generaci logistických souprav Logistic train, která budou kromě manuální formy nasazení již předpřipraveny pro poloautomatický (manuální řízení soupravy + automatické naložení nákladu) nebo plně automatický provoz (automaticky řízená souprava + automatické naložení nákladu). V oblasti trakčních baterií se stále více prosazuje, díky svým jednoznačným přednostem, Li-ION technologie. Pro tyto baterie Linde řeší i systém bezkontaktního nabíjení, aby se maximálně podpořila myšlenka zcela autonomního provozu tahačů.

Do segmentu tahačů proniká automatizace. Jak hodnotíte aktuální situaci ohledně prodeje autonomních tahačů pro logistické vláčky? Jaká je situace v tomto směru v ČR? Kdy se tato plná automatizace vyplatí?

Přeprava nákladů a palet v horizontální úrovni představuje ideální příležitost pro nasazení plně automatizovaných souprav tažených robotizovanou verzí tahače. Firma Linde Material Handling právě jako jedna z prvních automatizovaných vozíků řady Linde Robotics zavedla do výroby robotický tahač s označením P-MATIC s tažnou kapacitou 5 tun. S volbou, zda nasadit automatický stroj nebo použít tahač s manuální obsluhou, je to v České republice v současné době velmi závislé na ekonomické kondici potencionálního zákazníka. Lze nyní spíše očekávat nasazení manuálních souprav s jednoduššími verzemi přívěsů a až v dalších letech zvýšení zájmu o poloautomatické a plně automatické soupravy. Obecně lze konstatovat, že automatizace se vyplatí pro nepřetržité nebo intenzivní vícesměnné provozy s pravidelným tokem nákladů balených či přepravovaných v jednotných obalech a paletách stálých rozměrů.

Manipulační technice se věnujeme také na stránkách logistické knihy SLBOOK. Klikněte ZDE.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required