logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Česmad Bohemia: Stane se nákladní silniční doprava luxusní službou? Pohled na rychle rostoucí...
  • Jindřich Kadeřávek: Softwarové řízení skladu je zásadní pro úspěch projektu automatizace Česká...
  • Shape Corp. spouští výrobu v průmyslové zóně Panattoni Park Pilsen West II v Nýřanech Dodavatel...

Jaký bude rok 2021 nejen z pohledu automatizace a digitalizace?

1. února 2021
Sklad 0
1541
Jaký bude rok 2021 nejen z pohledu automatizace a digitalizace?

Jaký bude rok 2021 nejen z pohledu automatizace a digitalizace?

Uplynulý rok převrátil mnohé z představ a zvyklostí vzhůru nohama. Vedle složitých okolností ale přinesl i unikátní poznatky a výzvy a urychlil věci, které by jinak trvaly daleko déle. Je jisté, že pandemie koronaviru bude mít výrazné dopady do všech sfér hospodářského života. Citelně ovlivní obchod, služby, průmysl, zdravotnictví a také logistiku. Zeptali jsme se proto předních osobností z firem, které působí v této oblasti, jak vidí rok 2021 a jaká mají očekávání. Respondenti spolu již několik let spolupracují ve spolku SKLAD. Kromě zvýšené poptávky po automatizaci v logistice vidí jako nepostradatelnou rovněž pokračující digitalizaci.

Jakub Holec, zakladatel a CEO, 108 Agency

V roce 2021 očekávám další zrychlení digitalizace maloobchodu a pokračující růst e-commerce a návazných služeb. Dojde k rozšiřování sítě balíkových přepravců a nově také společností, které poskytují komplexní outsourcing logistiky e-shopů, tzv. fulfillment. Stejně tak čekám změny v automotive segmentu, který ve své novodobé historii prochází významným přerodem. Nástup elektromobility, kde jsou výroba a další vývoj motoru podstatně jednodušší, umožní rozvoj celého odvětví a přinese i výzvy pro logistický řetězec.

Roman Žák, předseda představenstva, Aimtec

Loňský rok umocnil tlak na digitalizaci a ukázal její zásadní roli pro budoucí konkurenceschopnost a udržitelnost podnikání. Firmy hledají v plánech na rok 2021 úspory, investice do digitalizace ale odkládají minimálně – často jim naopak dávají vyšší prioritu a vidí ji jako nepostradatelnou. Digitalizaci doprovází také proměna role interního IT, které se stává silným partnerem byznysu zejména díky rostoucí popularitě cloudových řešení. Ta jsou nejen flexibilnější, ale investici do nich lze také rozložit v čase a případně financovat z návratnosti řešení.

Zdeněk Bláha, prokurista, vedoucí oddělení Automatizace, Blumenbecker Prag

Automatizace zůstává nejenom nástrojem pro zvyšování produktivity práce, ale stává se i nástrojem pro udržení provozu v dobách zvýšeného ohrožení lidského faktoru. Proto se dnes investice zvažují z hlediska ekonomické rentability a také ze strategického hlediska. Tahounem růstu investic jsou nadále především e-shopy a zasilatelské společnosti. Nástup digitalizace a stále se zlepšující možnosti simulačních softwarů a virtuální reality umožňují lepší simulaci procesů, vytváření digitálních dvojčat a virtuálního zprovoznění procesu před jeho fyzickou realizací. Trh to již zaregistroval, a tak stále více zákazníků začíná tyto služby požadovat a využívat. To vše bude mít v budoucnu dopady na trh práce – ubyde lidí v logistice zabývajících se fyzickou manipulací se zbožím a zvýší se poptávka po odbornících, kteří budou umět tyto nástroje využívat, udržovat a „krmit“ je daty. Na dodavatele to také bude klást nároky na udržení provozuschopnosti a zajištění servisu. I přes dokonalejší způsoby vzdáleného připojení se tak zvyšuje význam lokálních dodavatelů a zvyšuje se závislost zákazníků na tomto způsobu dopravy. Žádány budou větší stabilní společnosti na rozdíl od menších „garážových“ firem. Nástup doručovacích dronů, humanoidních robotů a jiných high-tech řešení, dnes již technicky realizovatelných, se spíše odkládá. Dbá se více na robustnost a spolehlivost doručovacího řetězce.

David Lošťák, CEO, HAPPY END

Rok 2020 byl výjimečný extrémním nárůstem e-shopů, a tedy i skladovacích prostor. Zákazník chce zboží nejlépe hned, a tak je zcela zásadní plynulý logistický tok. Ten ale může ohrozit jakákoli havárie ve skladu, která navíc vede ke škodám na majetku a zdraví zaměstnanců. Majitelé skladů proto budou v roce 2021 stále častěji řešit bezpečnost a investovat do antikolizních systémů a ochranných zábran, nárazníků a profilů. Jedině tak totiž zabrání zbytečným střetům manipulační techniky s vybavením skladu nebo personálem a zvýší efektivitu provozu. Naším cílem je, aby do bezpečnosti investovali včas, ne až po nějaké zbytečné, možná i vážné, nehodě.

Karel Šprojcar, obchodní ředitel, JK Logistika

Stejně jako loni bude i rok 2021 poznamenán krizí vyplývající z důsledků pandemie covid-19. V minulém roce zasáhla zejména obory gastronomie, cestovního ruchu, kultury a dalších služeb, avšak průmyslu se, i díky podpoře ze strany státu, téměř nedotkla. V roce 2021 můžeme očekávat, že do určité míry pocítí následky negativního vývoje hospodářství i některé oblasti průmyslu a obchodu. Bude otázkou, které to budou – dnes asi někdo těžko dokáže odhadnout, jaká bude spotřebitelská nálada pro nákup automobilů. Zakolísání v tomto oboru by mělo pro naše hospodářství zcela jistě negativní dopad. Na druhé straně, pokud se během prvního půlroku podaří ukončit pandemickou krizi a vše se vrátí k normálu, dojde k hospodářské obnově právě nejvíce postižených oborů, které zažijí největší nárůsty. V každém případě bude hledání optimálních řešení v oblasti interních logistických procesů, tzn. zjednodušení a zefektivnění materiálových toků, efektivní využívání skladových kapacit, minimalizace zásob a jejich efektivní řízení, maximální využití zdrojů lidských, technických i technologických, i nadále cílem každého podniku. Proto se do budoucnosti dívám s optimismem i přes všechna negativa, která nás zejména v první polovině roku 2021 ještě čekají.

Tomáš Hnízdil, obchodní ředitel, Still ČR

Věřím, že rok 2021 bude pro celou Českou republiku stabilizačním rokem. Předpokládám, že ještě minimálně první čtvrtletí bude vzhledem k situaci a omezením ve vztahu k pandemii velmi náročné. Doufám, že druhé pololetí již bude návratem k normálnímu fungování a že se to pozitivně promítne do celé ekonomiky. Proto na trhu s manipulační technikou neočekávám žádné zásadní změny, směrem nahoru, ani dolů. Už v přechozích letech bylo možné vidět zvýšený zájem firem o zefektivňovaní skladových prostor a automatizaci. I díky tomu, že stále nedošlo k narovnání pracovního trhu v České republice, počítám s tím, že firem, které budou mít zájem nějakým způsobem řešit automatizaci, bude i v roce 2021 přibývat ‒ jsme připraveni jim v tomto směru pomoci a nabídnout naše know-how. Také předpokládám, že díky trendu elektromobility automobilů se toto téma bude přenášet i do našeho oboru a firmy se budou ještě více zajímat o různé možnosti pohonů a využívání energie, jako je například nasazení Li-Ion baterií. Také STILL ČR v této oblasti výrazně investuje a má velmi širokou nabídku různých možností. Vzrůstající potenciál vidím jak u manipulační techniky, tak u regálových systémů a různých bezpečnostních prvků. Pandemie tyto potřeby trhu ještě zvýšila, ať už jde o systémy pro správu a řízení flotil manipulační techniky nebo o antikolizní systém apod. V roce 2021 budeme pracovat na zlepšení těchto systémů a služeb tak, abychom byli schopni co nejlépe pokrýt potřeby našich zákazníků.

Tom Bianculli, chief technology officer, Zebra Technologies

Spolehlivou vyhlídkou na rok 2021 je, že podniky se při svých úvahách o tom, jak nejlépe optimalizovat provoz a urychlit růst, už od jeho začátku potýkají s nepředvídanými okolnostmi. Pandemie koronaviru covid-19 dostala pod tlak nejrůznější odvětví průmyslu, a tak tomu bude i v letošním roce. Zároveň však byla katalyzátorem vývoje klíčových technologií, které mohou společnostem pomoci uspět v roce 2021 i dále v budoucnosti. Zásadní je, a i nadále bude, schopnost integrovat nová technologická řešení pro udržení provozu a ziskovosti a také optimalizaci pracovních toků s cílem zvládnout opakované špičky v poptávce a narušení dodavatelského řetězce. Pandemie urychlila sekulární trendy, které probíhaly již předtím, jako jsou elektronické obchodování, automatizace a optimalizace dodavatelského řetězce. Příklady toho jsou „nákup online s vyzvednutím v obchodě“ (buy online pick-up in-store, BOPIS), expedice z obchodu a mikrofulfillment. To, že jsme tyto příležitosti dokázali uchopit, je dáno technologickým pokrokem, který zahrnuje internet věcí (IoT), cloud computing a dynamické inteligentní plánování. Společnosti zvyšují své výdaje na inteligentní automatizaci, včetně robotiky a umělé inteligence (AI) ve spojení se strojovým učením (ML), a na řešení na bázi preskriptivní analýzy. Podniky, které chtějí posílit možnosti svých pracovníků v první linii pomocí poznatků pro rozhodování v reálném čase, budou muset tyto technologie v roce 2021 povýšit na svou prioritou.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku Na základě zkušeností týmu společnosti Georg Utz sp. z o.o. napovíme, jak vědomě vybírat opakovaně použitelné plastové boxy, které jsou používány v továrnách v logistických a přepravních procesech. Nejčastěji se s nimi setkáváme v automobilovém průmyslu, obchodu a e-commerce, a také v potravinářství […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required