logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...
  • Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska...

Dachser hodnotí rok 2020: Tonáž poklesla, rostl ale počet zásilek ve sběrné službě

2. prosince 2020
Doprava 0
1703
Dachser hodnotí rok 2020: Tonáž poklesla, rostl ale počet zásilek ve sběrné službě

Firma Dachser v rámci on-line tiskové konference prezentovala své předběžné hospodářské výsledky za rok 2020, také plány na rok 2021. Počet přepravených zásilek činil 1 126 600 kusů. Současně rostl počet exportních zásilek. Tonáž přepravených zásilek poklesla na přibližně 626 400 tun. „Je to způsobeno nižším množstvím přepravovaných charterových zásilek, rostl však počet zásilek ve sběrné službě,“ informoval obchodní ředitel společnosti Jan Polter. Obrat za letošní rok dosáhne zhruba 3,1 miliardy korun. Žádná z poboček letos během pandemie nebyla zastavena. Nezastavila se ani digitalizace. 

Očekáván obrat ve výši 3,1 miliardy

Dachser Czech Republic uzavírá rok s pozitivními hospodářskými výsledky. Předběžné ukazatele za rok 2020 jsou srovnatelné s předchozím obdobím i navzdory propadům v některých segmentech trhu ve druhém čtvrtletí. Společnost zaznamenala mírný nárůst počtu zásilek. Očekává obrat ve výši 3,1 miliardy korun. Společně s celou skupinou pak oslavila 90. let od vstupu značky Dachser na logistický trh.

Dachser začal psát svoji historii v roce 1930. Oslavy 90. výročí založení připadly na letošní rok, který je od prvního čtvrtletí výrazně ovlivněn globální pandemií koronaviru. Společnost jej díky své dlouhodobé strategii udržitelného růstu, která zahrnuje i diverzifikaci zákaznického portfolia a jiné stabilizační prvky, úspěšně překlenula.

„Také my jsme jako celá Evropa pocítili propady některých odvětví, a to především v dubnu,“ říká Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic. Dodává, „ale naše vyvážené portfolio zákazníků a rychle implementovaná preventivní opatření ve všech našich logistických provozech a pobočkách nám umožnily nepřetržitě poskytovat služby našim zákazníkům i v době nejpřísnějších restriktivních opatření v každé zemi našeho působení.“

Dachser má 393 poboček na celém světě. O plynulý chod dodavatelských řetězců pečují obchodní divize pozemních přeprav european logistics a divize leteckých a námořních přeprav Dachser air & sea logistics. Obě divize jsou zastoupené i v České republice.

Očekávání: mírný růst počtu zásilek

Počet zásilek Dachser Czech Republic se oproti loňskému roku přibližně o 1 procento zvýšil na 1 126 600 kusů. Společnost očekává mírné navýšení obratu na 3,1 miliardy korun.

Tonáž zásilek mírně poklesla (o cca 3 procenta) na celkových 626 400 tun. „Předběžné statistiky ukazují, že letošní rok zakončíme s mírným nárůstem v počtu zásilek i obratu, což je v kontextu celosvětové situace velmi dobrá zpráva,“ komentuje Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic.

Vysvětluje: „ukazuje to velkou stabilitu naší logistické sítě, na kterou se mohou spolehnout všichni zákazníci. Proto je naší primární snahou v době koronavirové pandemie udržet logistickou síť v chodu, a to se nám daří.“

Přijata preventivní opatření

Dachser hned v počátku první vlny pandemie zavedl striktní preventivní opatření pro zajištění bezpečného provozu svých poboček, provozoven a skladů. Společnost rozdělila směny a vytvořila oddělená pracoviště pro záložní týmy, umožnila a technicky zabezpečila práci na home office pro zaměstnance, kde to umožňoval charakter jejich práce a  v kancelářích instalovala ochranné dělicí příčky. Samozřejmostí se stalo nošení roušek, zvýšení frekvence úklidů, dodržování rozestupů a převedení komunikace na online platformy. Hustá logistická síť pozemních přeprav Dachseru tak není koronavirovou krizí omezena.

Dálkové mezikontinentální přepravy zažívají turbulentní období

Dálkové mezikontinentální přepravy letos zažily a doposud zažívají turbulentní období. „Zejména nákladní letecké přepravy v letošním roce zaznamenaly extrémní propad v důsledku drastického snížení kapacit na trhu. „Více než kdy před tím jsme pro naše zákazníky v kritických logistických situacích hledali alternativní možnosti, neustále informovali o nenadálých změnách a přicházeli se záložními řešeními,“ říká Radek Duda, country manager air & sea logistics společnosti Dachser Czech Republic.

Dachser air & sea logistics velmi rychle zareagovala na nedostatek kapacit pro letecké cargo zásilky a již v únoru zavedla vlastní letecký charter, a to na trase Šanghaj–Frankfurt a zpět. Vzhledem k vysoké poptávce po leteckém spojení mezi kontinenty spustila v roce 2020 ještě další dva pravidelné chartery a jeden letecký most mezi USA, Latinskou Amerikou, Evropou a Čínou.

Vývoj v oblasti leteckých přeprav přímo ovlivnil námořní přepravy – trh zaznamenal náhlé snížení volných kapacit a raketový nárůst cen. Dachser air & sea logistics proto začal nabízet nový produkt rejdařů – „garantovaný“ námořní servis a z některých asijských destinací se výrazně více zboží přepravovalo do Evropy po železnici. Společnost také rozšířila nabídku služby na LCL linkách, které se letos těšily zvýšené poptávce.

Pokračovaly projekty v oblasti digitalizace

Navzdory mimořádné situaci pokračovaly letos ve společnosti Dachser klíčové projekty na prohloubení digitalizace. Investice ve výši šest milionů korun šla do první fáze projektu Short Distance 2.0. Jejím cílem byla optimalizace procesů na první a poslední míli, v rámci které byly zavedeny nové mobilní terminály pro řidiče na rozvozových linkách všech českých poboček pro pozemní přepravy.

Zaměstnanci Dachser Czech Republic také implementovali digitalizaci procesu leteckých zásilek v rámci statutu schváleného agenta, zavedli elektronický oběh faktur i digitální archiv a management dodavatelských dokumentů, digitalizovány byly i procesy v oblasti lidských zdrojů.

Nezastavily se ani certifikační procesy. Skupina Dachser například získala pro další pobočku certifikaci CEIV Pharma od organizace IATA .

Touto certifikací pro logistiku v oblasti life science & healthcare tak pokrývá již tři kontinenty a je připravena se ucházet  o distribuci vakcíny proti onemocnění covid-19, k níž se upírají zraky lidí celého světa.

Pozitivní energie stabilním článkem dodavatelských řetězců

Lidé ostatně stáli letos v centru pozornosti společnosti Dachser Czech Republic v mnoha rovinách. Do ochrany zaměstnanců před koronavirovou nákazou investovala společnost doposud 700 tisíc korun a pomáhala se zajištěním potřebných ochranných pomůcek a dezinfekce i seniorům a dětem, podpořila i veřejně-prospěšné projekty.

Divize leteckých a námořních přeprav pak organizovala z Asie přepravy roušek, respirátorů a dalšího zdravotnického materiálu, kterého byl na počátku pandemie nedostatek. „Letošní rok byl výjimečný solidaritou, kterou nový typ globální krize vyvolal, ať už to bylo mezi našimi zaměstnanci či v rámci obchodních vztahů s našimi zákazníky a partnery. Všichni jsme společně čelili nové situaci, podporovali se a povzbuzovali v kreativitě při hledání mimořádných řešení,“ komentuje Jan Pihar, a uzavírá „věřím, že tato pozitivní energie se stane stabilním článkem dodavatelských řetězců a že to bude jediné dědictví, které nám po sobě pandemie zanechá.“  

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required