Leasingové společnosti podpoří elektromobily. Arval jich chce v roce 2025 provozovat půl milionu
Počet prodaných elektromobilů se meziročně zdvojnásobil. Přesto v září činily jejich prodeje jen procento z nových registrací, jak uvádí Svaz dovozců automobilů. Zájem o elektromobily ovlivňuje vysoká pořizovací cena, například Škoda Enyaq stojí v základu více než milion korun. Zájem o hybridy a elektromobily je pro automobilky zásadní kvůli limitům emisí, pomoci s prodejem mohou i leasingové společnosti. Arval plánuje v Česku každoročně zdvojnásobit počet smluv na tyto vozy a globálně plánuje do roku 2025 provozovat půl milionu elektrifikovaných automobilů. Chce tak snížit o třetinu emise CO2 ve své flotile.
Zájem by mohli zvýšit poskytovatelé operativního leasingu
Zájem o elektromobily a plug-in hybridní vozidla by mohli zvýšit poskytovatelé operativního leasingu. Poskytovatel této služby Arval chce do roku 2025 navýšit počet těchto vozů ve své flotile na půl milionu. S navýšením aut na elektřinu počítá i česká pobočka.
„V současnosti provozujeme 15 elektromobilů a vyšší desítky plug-in hybridů. Rozšiřující se počet modelů a zvolna stoupající popularita těchto vozů nám do budoucna umožní každoročně jejich počet zdvojnásobit. Celkově plánujeme každoroční růst našeho fleetu o 9 %,“ upřesňuje konzultant Arvalu Tomáš Kadeřábek.
Rozvoj elektromobility závisí na infrastruktuře
Vedle vysoké pořizovací ceny brání podle odborníků rozvoji elektromobility v Česku také nedostatečná síť veřejných dobíjecích stanic. K dobíjení jsou také potřeba karty nebo čipy, které mají různé poskytovatele a nemusí tak být vzájemně kompatibilní.
„Rozvoji elektromobility by v tuzemsku pomohla další zvýhodnění, například nižší, či po vzoru jiných zemí, nulové zdanění užívání služebního elektromobilu pro soukromé účely. Spolu s vozem by pak leasingové společnosti měly dodávat i wallboxy pro dobíjení doma či v práci a v budoucnu i jednotný čip pro dobíjení na veřejných dobíjecích stanicích,“ říká Tomáš Kadeřábek.
Leasingové společnosti chtějí snížit emise pronájmem elektrokol nebo carsharingem
Kromě podpory prodejů elektromobilů plánují leasingové společnosti také další řešení, která povedou ke snížení uhlíkové stopy a větší ekologii v dopravě. „V České republice chystáme v nejbližším období zavedení sdíleného provozu firemních vozů, včetně mobilní aplikace pro odemykání a startování těchto aut, a také operativní leasing elektrokol, kterými budou moci firmy vhodně doplnit své flotily vozů,“ přibližuje Tomáš Kadeřábek.