
Jungheinrich automatizuje celosvětové logistické operace Liebherru
Podívejte se na zajímavé řešení automatizace skladování. Společnost Liebherr-Werke Ehingen, ve spolupráci s firmou Jungheinrich, buduje nový centrální sklad náhradních dílů ve svém sídle v Ehingenu v Bádensku-Württembersku. Liebherr chce od června 2023 zajišťovat celosvětovou distribuci náhradních dílů vlastními silami.
Samotným srdcem logistického řešení, jehož je Jungheinrich jediným dodavatelem, je automatický výškový sklad. Má šest uliček pro palety s 18 tis. skladovacími místy – se samonosnou konstrukcí včetně střešních a stěnových panelů. S délkou 80 metrů, šířkou 75 metrů a výškou 30 metrů dosahuje sklad působivých rozměrů. Jeho součástí je navíc automatický sklad pro drobné díly se dvěma uličkami a trojnásobnou hloubkou zakládání pro celkem 40 tis. přepravek.
Maximální využití prostoru pro distribuci náhradních dílů
Tyto dva typy skladů zajistí maximální využití prostoru pro distribuci náhradních dílů společnosti Liebherr a současně zvýší manipulační výkon. Uvedením skladu do provozu chce společnost definovat nové standardy v oblasti kvality, funkčnosti a bezpečnosti. Zároveň chce zajistit konzistentně vysokou provozuschopnost svých strojů po celém světě.
Výškový sklad, sklad pro drobné díly, dopravníky pro přepravky a palety…
Kromě výškového skladu, skladů pro drobné zboží a dopravníkových systémů pro přepravky a palety, včetně řídicích jednotek a vizualizace, zahrnuje celkové řešení systému, které společnost Jungheinrich jako generální dodavatel vyvinula pro závod společnosti Liebherr v Ehingenu, také šest zakladačů palet. Tyto zakladače vyrábí pobočka společnosti Jungheinrich, společnost Mias. Každý z nich je vybaven zdvojeným manipulačním zařízením. Tato zařízení zajišťují rychlé tempo ukládání palet a vychystávání náhradních dílů společnosti Liebherr v kompletně automatizovaných procesech a plynulý nepřetržitý provoz.
Systém řízení skladu: Jungheinrich WMS
Systém řízení skladu Jungheinrich WMS (warehouse management system), ve spolupráci s ERP systémem společnosti Liebherr, převezme kontrolu nejenom nad automatizovaným závodem, ale i nad všemi ostatními procesy v okolí skladu, které vyžadují ruční manipulaci. Celý systém je vytvořen přesně podle požadavků společnosti Liebherr. V rámci procesu vychystávání objednávek z palet sem mimo jiné patří i příprava přepravek v režimu vícenásobných objednávek s vychystáváním/uskladňováním pomocí světelných kontrolek. Je také prováděno dodatečné vychystávání a balení objednávek do přepravních krabic. K tomu dochází na stejném místě jako příprava přepravek a také na následném pracovišti, na kterém probíhá vychystávání objednávek z palet i přepravek do přepravních krabic. Cílem je zajistit dosažení té nejvyšší efektivity a maximální transparentnosti všech intralogistických úkonů centrální distribuce náhradních dílů ve výrobním závodu společnosti Liebherr v Ehingenu.
„Logistické řešení, které jsme vyvinuli pro Liebherr, vyniká hlavně svou vysokou flexibilitou. Lze ho lehce rozšířit a je tak připraveno pro budoucí rozvoj operací s náhradními díly. Jungheinrich je zde výhradním zdrojem pro plánování, návrh projektu a samotnou realizaci,“ říká Robert Schad, projektový manažer společnosti Jungheinrich.