Poskytovatel logistiky (cargo-partner) vypravil jménem mezinárodního výrobce vláken celý vlak z rakouského Lince do čínského Čching-tao. Ucelený vlak se skládá z celkem 46 čtyřicetistopých kontejnerů naložených vlákny vyrobenými z obnovitelné suroviny dřeva. Zásilka vyrazila na svou cestu po „Železné hedvábné stezce“ v pátek 9. října a do cílové stanice v čínském Si‑anu má dorazit za 16 dní.
Nákladově efektivní alternativa k letecké a námořní přepravě
Jak společnost Lenzing, tak společnost cargo-partner strategicky spoléhá na železniční dopravu po Nové hedvábné stezce coby ekologickou, rychlou a nákladově efektivní alternativu k letecké a námořní přepravě. Poté, co společnost Lenzing vyslala na konci srpna první vlak z Vídně do Šanghaje, je nyní společnost cargo-partner pověřena organizováním dopravy vlaku z Lince do města Čching-tao. Ucelený vlak se skládá z celkem 46 čtyřicetistopých kontejnerů naložených vlákny TENCEL, z nichž 28 bylo naloženo ve městě Lenzing a dalších 18 bylo naloženo v obci Heiligenkreuz. Po naložení bylo zboží přepraveno kamionem k nejbližšímu terminálu operátora železniční dopravy. Jakmile kontejnery dorazí do cílového terminálu v Si-anu, budou doručeny po silnici do města Čching-tao.
Slavnostního odjezdu vlaku z kontejnerového terminálu v Linci se zúčastnili významní představitelé státní správy, včetně Thomase Stelzera, zemského hejtmana Horního Rakouska, a Klause Lugera, starosty Lince, jakož i Josefiny Dieser, vedoucí divize spedice a logistiky Hornorakouské obchodní komory. Přítomni byli rovněž Marco Schlimpert, senior vice president pro Evropu & Ameriku společnosti Lenzing, a generální ředitel společnosti cargo-partner Stefan Krauter, aby se spolu se zástupci zúčastněných poskytovatelů železničních služeb a generálním ředitelem společnosti Linz, Erichem Haiderem, ujistili o profesionálním zvládnutí premiérové přepravy.
Na následné tiskové konferenci vyzdvihl Stefan Krauter, vlastník a generální ředitel společnosti cargo-partner, dobrou spolupráci s výrobcem vláken: „cargo-partner a Lenzing úspěšně spolupracují již více než 10 let, zejména v oblasti námořní přepravy. Když se na nás společnost Lenzing nedávno obrátila kvůli krátkodobému nárůstu poptávky z Číny a požádala o spolehlivou alternativní dopravu po Železné hedvábné stezce, náš zkušený tým se okamžitě pustil do organizování tohoto vlaku.“
Zboží se dostává k zákazníkům v Číně dvakrát rychleji než obvyklou námořní cestou
Marco Schlimpert (Lenzing) také zdůraznil úspěšnou spolupráci obou společností a vysvětlil motivaci, která za tím stojí: „Vzhledem k vysoké poptávce čínských značek a maloobchodníků po udržitelně vyráběných vláknech dodáváme po železnici značková vlákna Lyocell a Modal značky TENCEL přímo našim zákazníkům v Číně. To nám umožňuje přepravovat naše zboží způsobem šetrným k životnímu prostředí a navíc zajišťuje, že se zboží dostává k našim zákazníkům v Číně dvakrát rychleji než obvyklou námořní cestou.“
„Tento jedinečný projekt je důkazem nejen exportní síly Horního Rakouska, ale také a zejména environmentálního závazku a klimatických inovací místního průmyslu. Doufáme, že ochrana klimatu a označení „Vyrobeno v Horním Rakousku“ se v budoucnu stanou neoddělitelnými pojmy. Dnes jsme učinili významný krok tímto směrem,“ zdůraznil Thomas Stelzer, zemský hejtman Horního Rakouska.