
S Davidem Strnadem, vedoucím logistiky značky společnosti Škoda Auto, jsme v následujícím rozhovoru mluvili nejen o vlivu koronaviru na automobilku Škoda Auto, ale také o tom, jak se stát úspěšným manažerem. Zajímali jsme se i o to, jaký je David Strnad šéf.
Začněme aktuální otázkou týkající se koronaviru. Jaký vliv měla krize jím způsobená na vaši automobilku?
Koronakrize je celosvětový problém a na naši značku měla poměrně velký vliv. Ze dne na den jsme zastavili výrobu. Byly to pro nás nové zkušenosti. Výroba byla zastavena na pět týdnů, čili dopad byl obrovský. A teď přichází druhá vlna, která má zásadní dopad v oblasti dodavatelského řetězce, začíná chybět personál. Je to téma, kterým se intenzivně zabýváme a určitě budeme zabývat i v budoucnosti. Uvidíme, co přinesou následující dny.
A jaký je váš recept na zvládnuté této krize? Je jím automatizace?
Když mluvím s dodavateli, potvrzují mi jejich každodenní boj o zaměstnance. Výroba v automotive jede na sto procent, denně řešíme problémy spojené s tím, kdy nám firmy ohlásí, že mají nedostatek personálu, že nestíhají. Řeší to prací o víkendech, mimořádnými směnami, ale to je také řešení jen na určitou dobu.
Ve společnosti Škoda Auto působíte od roku 2000, přitom na manažerských pozicích v oblasti výroby a logistiky od roku 2008. V roce 2010 jste byl v rámci rozvojového programu pro mladé manažery v provozu koncernové značky Audi v německém Neckarsulmu. Od roku 2014 jste vedl ve Škoda Auto plánování logistiky se zodpovědností za plánování ve všech závodech firmy v Česku i zahraničí. Poté jste dva roky vedl v ruské Kaluze logistiku Volkswagen Group. A teď jste na nové pozici…
Za celé ty roky jsem se hodně naučil zejména od Jiřího Cee, kterého jsem ve funkci vystřídal. Získané zkušenosti můžu využít právě v dnešní době, která není jednoduchá.
Jaký je váš recept na to, jak se stát úspěšným manažerem?
Chtít zrealizovat i to, co se v první vlně zdá nemožné. Realizovat to, co se v první fázi zdá, že udělat nejde, pakliže v tom člověk vidí význam a cíl. Základem je nevzdávat se a jít za svým cílem. Je potřeba se stále posouvat dál a dál.
A jak byste se charakterizoval jako šéf?
To by asi bylo lepší, kdyby mě charakterizovali mí kolegové. Snažím se být férový šéf. Ale určitě i přísný, protože si myslím, že to je v každodenním boji, kterým logistika je, potřeba.
Tento rozhovor vznikl na kongresu Eastlog 2020. Jak se vám letošní ročník líbil?
Na letošním Eastlogu jsem zavzpomínal na svou přednášku z roku 2014, kdy jsem se kongresu zúčastnil poprvé. Tyto akce se mi velice líbí. Kromě programové části je to skvělá možnost, jak se potkat i s dalšími partnery a probrat aktuální možnosti, aktuální situaci.