logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Česmad Bohemia: Stane se nákladní silniční doprava luxusní službou? Pohled na rychle rostoucí...
  • Jindřich Kadeřávek: Softwarové řízení skladu je zásadní pro úspěch projektu automatizace Česká...
  • Shape Corp. spouští výrobu v průmyslové zóně Panattoni Park Pilsen West II v Nýřanech Dodavatel...

Nová úloha HR, menší kolektivy, chytré technologie i dokonalá hygiena. Aneb co změnil covid-19 na pracovištích

22. července 2020
Zpravodajství 0
904
Nová úloha HR, menší kolektivy, chytré technologie i dokonalá hygiena. Aneb co změnil covid-19 na pracovištích

Covid-19 zásadně změnil fungování naprosté většiny z nás, a to jak v soukromém, tak v pracovním životě. HR manažeři, ale i vrcholový management firem, musí nyní přistoupit k mnoha opatřením, která vrátí provoz co nejrychleji do zajetých kolejí a zajistí i připravenost na případné další komplikace a nepříjemné situace.

Menší kolektivy, menší prostory

Řada firem se již vrátila do téměř normálního provozu, což ale neznamená, že by zaměstnavatelé nerealizovali opatření, která minimalizují možnost nákazy. Jejich cílem je zvětšit vzdálenost mezi spolupracovníky a snížit množství těch, kteří se pravidelně setkávají. V některých firmách tak pracují ve střídavém režimu, takže se dvě nebo více skupin zaměstnanců na pracovišti míjí, aby případná nákaza neodstavila celou firmu. Firmy také přehodnocují uspořádání svých prostor, klasické open space kanceláře jsou v současných podmínkách problematické.

To potvrzují i výsledky průzkumu kancelářského a investičního trhu za první čtvrtletí roku 2020, který provedla společnost Knight Frank. Podle něj se sice názory na další vývoj liší, ale patrná je větší možnost využívat home office a omezování open space kanceláří. Covid uspíšil trendy, které byly zřejmé už dříve, a zvýšil ochotu ke změnám.

„Kanceláře zůstanou zachovány, ale bude v nich kladem větší důraz na oddělení prostor. Mnohé menší firmy mění způsob svého fungování a pronajímají jiné nebo menší prostory pro společné schůzky a větší část práce vykonávají z domova. Jinde ale z povahy podnikání vyplývá, že práci z domova vykonávat nelze, a firmy naopak hledají větší prostory, kde musejí přizpůsobit uspořádání pracoviště současné době,“ říká Radek Škrabal ze společnosti SSI Group.

Důkladný a pečlivý úklid

Pokud chce mít zaměstnavatel zdravé, ale spokojené zaměstnance, jednou z priorit je čistota pracovních prostor. Navíc jsou lidé v současné době na tento aspekt citliví ve zvýšené míře, protože bezinfekčnost podvědomě spojujeme s čistotou prostor. Je třeba dbát nejenom na pracovní plochy a prostory jako jsou podlahy, pracovní stoly, kuchyňky či sociální zařízení, ale i o další často dotýkané povrchy a místa – pravidelně čistit a desinfikovat kliky dveří, vypínače, opěrky židlí, tlačítka výtahů, klávesnice počítačů nebo společně využívaných spotřebičů. Někteří lidé mají obavy o šíření virů prostřednictvím klimatizace. Tento strach není opodstatněný, je ale nutné dbát na pravidelnou výměnu filtrů vzduchotechniky.

„Kvalita řešení úklidu pro mnoho firem získala nyní na důležitosti. Do období pandemie některé firmy na pečlivém úklidu a hygieně na pracovišti cíleně šetřily nebo jenom nevěnovaly tomuto problému dostatečnou pozornost a péči. To se nyní u mnoho firem zásadně změnilo,“ říká Radek Škrabal z SSI Group.

„Častými chybami některých firem byl nejenom cíl na čistotě a hygieně šetřit, ale také neznalost této problematiky. Známe případy, kdy na úklidu prvoplánově nešetřili, ale volili nevhodné pracovní postupy, technologie či neprofesionální úklidové firmy,“ dodává Lukáš Rom ze společnosti Kärcher a dodává: „Pandemie některým otevřela oči a začali se více zajímat, proč některé mnoho let setrvačně používané formy úklidu nefungují a objevují nové formy čištění prostor jako je například čištění horkou párou, které odstraní průmyslové nečistoty a spolehlivě zabije většinu běžných bakterií a obalených virů. Stejně tak zjišťují, že vše nevyřeší jenom desinfekční prostředky, desinfekce bez předchozího vyčištění povrchů není účinná ani z poloviny.“

Sdílená elektronika jako zdroj infekce?

Můžete se pohybovat v perfektně uklizeném a desinfikovaném prostředí, a přesto být v kontaktu se semeništěm virů, které uniká pozornosti. Uvědomujete si, čeho se během dne nejčastěji dotýkáte? Jsou to různé elektronické přístroje a jejich ovladače – zdrojem nákazy tak mohou být klávesnice a myši sdílených pracovních počítačů, ale i jejich podložky, ovladače různých zařízení a kabely pro zapojení techniky v zasedacích místnostech.

„Po návratu zaměstnanců z home office do společných prostor firmy řeší, jak zajistit nejen potřebný sociální distanc, ale také minimalizovat pravděpodobnost případného přenosu nákazy. Jednou z možností, jak vytvořit bezpečné prostředí v prostorách, které jsou z principu společné, tedy v zasedacích místnostech, je vybavit je zařízením pro bezdrátové sdílení technologií, které jsou již nyní běžně dostupné. Například se zařízeními typu Modena Hub je možné nasdílet na obrazovky zúčastněných prezentace nebo jiná data, připojit se k videokonferenčnímu systému v dané místnosti či využívat další zařízení jako kameru nebo mikrofon. A to vše bez nutnosti připojovat jakékoli kabely a dotýkat se čehokoli jiného než vlastního přístroje,“ vysvětluje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

Covid mění způsoby práce i podpory zaměstnanců

Letošní léto bude v mnoha ohledech jiné – nebude klidnou okurkovou sezónou, naopak dobou výrazných změn. Firmy řeší nejen ekonomické dopady krize, přehodnocují i systém práce, běžného fungování jejich zaměstnanců a snaží se vyjít vstříc jejich požadavkům. Mnozí zjistili, že pokud zaměstnancům poskytnou podmínky, které jim ulehčí řešení soukromých problémů, jednoznačně na tom vydělají. Takže momentálně například nabízejí hlídání dětí, prázdninové aktivity, ale také rozvolňují klasickou pracovní dobu.

Co vše se mění? Nutnost pracovat z domova nás poučila v tom, jak lze fungovat v distribuovaných týmech a co vše lze vyřešit okamžitě a bez cestování. Jak vyplývá z prognóz společnosti Lifesize, trend rostoucího využívání videokonferencí a platforem pro spolupráci přetrvá i v budoucnosti, stanou se zcela běžným nástrojem spolupráce. Covidová pandemie tento vývoj „pouze“ urychlila.

V dlouhodobějším horizontu budou firmy pod vlivem nových zkušeností velmi pravděpodobně měnit i svou vnitřní strukturu – bude plošší, lidé budou spolupracovat v rámci menších kolektivů, jejichž složení se bude podle účelu měnit.

„Covid nás v mnoha věcech vyškolil – změny bylo třeba dělat rychle a účelně. Ekonomické tlaky i potřeba začít rychle fungovat přiměla zaměstnavatele měnit zažité zvyklosti – většina firem se teď primárně snaží udržet kmenové zaměstnance a firmy budou více zvažovat, koho opravdu potřebují. Situace také ukázala skutečnou hodnotu lidských zdrojů, proto se rýsuje i nová úloha HR. Je potřeba chopit se příležitosti a při definování nových strategií a struktur firem se prosadit jako důležitá součást, která se zásadně podílí na budování jejich pozice a odolnosti,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku Na základě zkušeností týmu společnosti Georg Utz sp. z o.o. napovíme, jak vědomě vybírat opakovaně použitelné plastové boxy, které jsou používány v továrnách v logistických a přepravních procesech. Nejčastěji se s nimi setkáváme v automobilovém průmyslu, obchodu a e-commerce, a také v potravinářství […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required