logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Dokáže pracovat v uličkách širokých pouhých 85 centimetrů, dosáhne až do výšky osmi metrů a ve...
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...

Michal Menšík (DoDo): Pohotové značky nad koronou vyhrály, městští kurýři se v době lock-downu stali jejich ambasadory

21. července 2020
Názory a analýzy 0
1904
Michal Menšík (DoDo): Pohotové značky nad koronou vyhrály, městští kurýři se v době lock-downu stali jejich ambasadory

Koronavirová krize změnila vnímání celé řady věcí včetně pohledu na význam kurýrních služeb. V době, kdy řadu podniků a služeb nebylo možné navštěvovat osobně, plnili kurýři ve společnosti nesmírně důležitou funkci, zásobovali domácnosti a vyřizovali lidem neodkladné pochůzky. Ukazuje se ale, že kvalitní logistická služba rozhodně nemá využití jen v době krize a obchodníkům může výrazně pomoci i v „dobrých časech“.

Pokud bylo na koronavirové krizi něco pozitivního, je to bezesporu urychlení digitalizace, a to napříč všemi obory. Velmi viditelné je zrychlení digitalizace i v retailu. Lidé se v krizi naučili nakupovat online a ačkoli je k tomu již nyní nenutí zavřené obchody, Češi u nakupování na internetu ve větší míře zůstali, což platí i pro ty, kteří byli do té doby k nákupu online skeptičtí.

Nárůst online nákupů se projevil napříč obory a například pro online prodej módy či potravin byl koronavirus opravdu zásadní vzpruhou. V naší studii, která se zákazníků ptala mimo jiné na to, jaké zboží začali nakupovat online až v důsledku koronavirové pandemie, se ukázalo, že 29 % respondentů začalo online nakupovat oblečení a obuv, 28 % potraviny, 21 % léky či produkty pro zdraví a 19 % kosmetiku a drogerii. Nárůst ale zaznamenaly prakticky všechny segmenty. Kdo byl tedy schopen rychle zareagovat a zajistit online prodej a rozvoz svého zboží, v krizi se stal vítězem.

Krize posílila tradiční e-commerce hráče jako Alza, MALL, Rohlík či Košík, ale co je důležité, zároveň vytvořila příležitost pro retailové hráče, kteří dosud online neprodávali nebo zkrátka v daleko větší míře spoléhali na své kamenné prodejny. Pro moudré obchodníky (i třeba restauratéry) by totiž rozvoz neměl být jen nouzovým řešením pro přežití v době krize. Zajištění kvalitní logistiky může pomoci oslovit násobně širší okruh zákazníků, umožnit škálovat nabídku a dále posouvat byznys.

Takovou zkušenost již získalo mnoho prodejců, kteří zároveň vidí, že jen skutečně profesionální kurýři je dokáží před zákazníkem reprezentovat a být dokonalými ambasadory jejich podniku. Věnovat péči zajištění kvalitní logistiky má smysl a obchodníkům se to náležitě vyplácí. V rámci pilotní fáze spolupráce logistické služby DoDo s jedním z významných fashion hráčů se například ukázalo, že lidé, kteří využívají expresní doručení, se o 47 % častěji vrací pro další nákup a jejich objednávky mají o 65 % vyšší průměrnou hodnotu (AOV).

Obchodníci zkrátka přicházejí na to, že kvalitní řešení poslední míle, tedy oné poslední fáze přepravy zboží až do rukou zákazníka, je nejdůležitějším bodem kontaktu mezi nimi a zákazníkem a prvkem, který utváří zákaznickou zkušenost. Osobní a expresní doručení trénovaným kurýrem, který dokáže e-shop reprezentovat, dělá obchodníkovi skvělou službu a zvyšuje oblíbenost jeho podniku. Vyřešit poslední míli správně je tedy velká výzva i příležitost.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required