logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Distribuce a logistika jednoduše s TBA Plastové obaly Potřebujete efektivní a praktické řešení...
  • Prochazka & Partners slaví 10 let na trhu komerčních realit. Za dobu své existence klientům...
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...

Krize a logistika: Jak pomáháte (III.)

19. dubna 2020
Doprava 0
1166
Krize a logistika: Jak pomáháte (III.)

V Systémech Logistiky 186/2020 jsme publikovali několik článků, které se týkají současné koronavirové krize a jejích dopadů na logistiku a ekonomiku. Zároveň jsme vyzvali firmy, aby informovaly, jak v průběhu epidemie pomáhaly, pomáhají nebo jak změnily přístup vůči svým zákazníkům, neziskovým organizacím či dobrovolníkům. Přinášíme třetí část speciálu o koronaviru.

VCHD Cargo

VCHD Cargo

Foto: VCHD Cargo

Společnost VCHD Cargo oznámila svoje opatření v souvislosti se šířením onemocnění covid-19. Téměř dva měsíce činí kroky pro ochranu zdraví svých zaměstnanců, zejména řidičů, proti nové koronavirové nákaze, a investovala do této oblasti více než 100 000 korun. „Myslím, že toto vypjaté období ukazuje, jak je logistika důležitá,“ říká Petr Kozel, předseda představenstva VCHD Cargo a vysvětluje: „Naši řidiči jsou hned za první linií, kterou, co se rizika nákazy infekčním onemocněním týče, bezesporu tvoří zdravotníci, záchranáři a obranné složky. Naši lidé každý den křižují celou Evropu a vyrážejí i do rizikových oblastí postižených nákazou. Starají se o to, aby byly zásobené prodejny, a i nyní tolik exponované e-shopy. Jsou vystaveni kontaktům s neznámými lidmi na cestách, při nakládce i vykládce. Tím, že je chráníme, chráníme vlastně i nás všechny.“

„Trápí nás však řada negativních vlivů na naši práci. Je to zejména pomalý, laxní přístup k ochraně zdraví v některých zemích, byť s postupující nákazou se situace v nošení roušek zlepšila. Přesto kuřácké koutky, kde stojí až patnáct lidí, jsou dokonce i v Německu velmi běžné,“ pokračuje Petr Kozel, a upozorňuje i na opačný extrém – totální izolaci, kterou si některé společnosti vysvětlily tak, že uzamkly zázemí pro řidiče – toalety, sprchy, kantýny. „Toto je pro naše řidiče, kteří jsou denně na cestách, také velice špatné zpráva a znepříjemňuje jim život.“

Společnost VCHD Cargo pořídila roušky, respirátory, jednorázové rukavice a dezinfekční prostředky pro osobní hygienu ve stovkách kusů. Investovala také do generátorů ozónu, které slouží k efektivnímu čištění a účinné likvidaci virů a bakterií pro celou flotilu nákladních vozidel. Kromě toho VCHD Cargo v únoru zavedla přísné interní směrnice pro dodržování hygienických doporučení a pravidel pro pohyb osob a dokumentů na pobočkách.

PKP Cargo International

Společnosti skupiny PKP Cargo International ihned po objevení nákazy v České republice zavedly přísná opatření pro budovy a areály, kde působí a provozují své služby, a především důkladná bezpečnostní a hygienická opatření pro všechny provozní i administrativní zaměstnance. Všechna tato opatření a bezpečnostní postupy koordinuje krizový štáb skupiny.

„V souvislosti s nákazou covid-19 v Evropě jsme ihned zavedli ve všech společnostech skupiny opatření pro všechny administrativní budovy, provozy a zaměstnance, abychom ochránili jejich zdraví, ale i zdraví jejich rodinných příslušníků,“ říká Maciej Walczyk, předseda představenstva.

PPL

Foto: PPL

Společnost PPL nabízí přepravu roušek zdarma soukromým osobám, které je chtějí zaslat neziskovým organizacím nebo zdravotnickým zařízením. Ta se stále potýkají s jejich nedostatkem, a to včetně Charity České republiky. Lidé tak mají možnost objednat si vyzvednutí roušek řidičem zdarma přímo u domovních dveří. Minimální počet k odeslání je 30 roušek. Zároveň však PPL nabádá všechny, aby si při předávání balíků zakrývali nos a ústa. Podle jejích statistik otevírá řidičům bez roušky stále 18 % lidí.

Novou službou chce PPL pomoct všem, kteří chtějí po domácku vyrobené roušky distribuovat do míst, kde stále chybí. Jen Charitě Česká republika schází v tuto chvíli tisíce roušek pro její pracovníky a ty, kterým pomáhají. Pro objednání svozu roušek stačí vyplnit jednoduchý webový formulář umístěný na webových (bit.ly/rouškyproPPL) a facebookových stránkách PPL. Roušky je třeba zabalit jako běžný balík do kartonové krabice.

„Svážením roušek přímo od lidí dokážeme jejich distribuci urychlit a doplnit tak zásoby tam, kde nyní chybí,“ vysvětluje Petr Horák, managing director společnosti PPL CZ. „Stačí nám sdělit, kde roušky vyzvednout, jaké organizaci je máme předat a kolik jich bude. Naši řidiči je v následujících dnech vyzvednou a doručí na dané místo. Může jít o místní polikliniku nebo třeba domov pro seniory,“ dodává Petr Horák.

Jednou z organizací, která žádá veřejnost o zaslání roušek, je Charita ČR, která se každoročně stará o 40 000 pacientů nejrizikovějších věkových skupin. Naprostou většinu z nich tvoří pacienti v domácí zdravotní péči, za kterými pravidelně docházejí zdravotní sestry. Ochranné pomůcky nyní chybí jak samotným sestrám, tak i pacientům a jejich rodinám. „Jsme moc vděční za to, že nám lidé nabízejí doma ušité roušky a že se k nám s pomocí PPL dostanou snáz. I díky tomu se roušky dostanou k těm, kteří nemají možnost si je ušít sami nebo to prostě nedokážou. Často se jedná o starší nebo nemocné pacienty, kteří jsou zranitelnější a naši pomoc potřebují,“ vysvětluje národní koordinátor pro mimořádné události Charity Česká republika Martin Zamazal.

První novinová společnost

První novinová společnost (PNS) zajišťuje distribuci 200 000 kusů respirátorů KN-95 třídy FFP2, které domovům seniorů a dalším sociálním zařízení věnoval Energetický a průmyslový holding. V první vlně ve dnech 6.–8. dubna PNS distribuovala 100 550 respirátorů do 294 domovů sociálních služeb, seniorů, na farní charity a do dalších sociálních zařízení. Distribuci zajistila PNS prostřednictvím své logistické sítě pro rozvoz denního tisku a v regionech za pomoci svých obchodních zástupců a lokálních vedoucích distribuční sítě.

„Využili jsme naši logistickou infrastrukturu pro rozvoz tisku. Zásilku respirátorů jsme přijali v našem pražském provozu, kde následně proběhlo roztřídění a příprava balíků pro osm regionálních závodů podle kusů respirátorů požadovaných v jednotlivých oblastech. Do nich odjely v noci spolu se zásilkou tisku a tam si je 7. a 8. dubna převzali naši obchodní zástupci a vedoucí distribuční sítě, kteří následně zajistili rozvoz do všech zařízení,“ vysvětluje provozní manažer PNS Marek Watier.

Regionální obchodní zástupci a vedoucí distribuční sítě si s jednotlivými sociálními zařízeními museli předem dohodnout bezpečný způsob předání zásilek, protože praxe je v mnoha domovech velmi odlišná. Při distribuci respirátorů najeli tito zástupci přes 9000 km. Nejvíce respirátorů směřovalo na Moravu a do hlavního města. Domovy seniorů a další sociální zařízení mohou požádat o respirátory na www.epholding.cz/covid. Další vlna distribuce respirátorů bude pokračovat okamžitě, jakmile se sejde dostatek poptávek ze strany těchto zařízení.

Timocom

Foto: Timocom

Provozovatel evropské burzy nákladů, IT firma Timocom, rozšiřuje v dobách krize možnosti přístupu ke svému logistickému systému. „Chceme přispět svým dílem k tomu, aby bylo zajištěno zásobování obyvatelstva a zachovány dodavatelské řetězce, a to i za současných výjimečných podmínek,“ říká Tim Thiermann, jednatel společnosti Timocom.

Zákazníci tak mohou po přenastavení své licence vázané na konkrétní IP adresu po kontrole řídit své obchody v dopravě a logistice z home office nezávisle na obvyklém místě výkonu. Timocom kromě toho otevírá svou síť čítající více než 43 000 firem všem, kterým aktuálně chybí stálá síť partnerů v dopravě a logistice, aby i nadále byli schopni zásobovat své zákazníky nezbytně nutným zbožím.

Kdo se nyní zaregistruje jako nový zákazník, bude systém od Timocomu používat po celé následující čtvrtletí zdarma a bez smluvního závazku. Právě v případě krátkodobých výpadků nebo problémů s dodáním a potřebě skladových ploch tak lze v již existující síti zákazníků rychle nalézt náhradu.

V systému Timocom je denně v rámci celé Evropy zveřejňováno a zpracováno až 750 000 nabídek přeprav a volných vozů. V burze skladových prostor je kromě toho k dispozici přes 7000 logistických a skladových ploch.

PST CLC

Česká republika a ostatní evropské země se aktuálně potýkají s nedostatkem vhodných ochranných pomůcek, především respirátorů a roušek, zabraňujících šíření nebezpečné nemoci covid-19. Celní deklarace PST CLC má zkušenosti s celním odbavením roušek a respirátorů. Celní specialisté sledují aktuální informace z Celní správy ČR i od Evropské komise a pomáhají dovozcům s vyřízením formalit celního odbavení.

Oddělení námořních a leteckých přeprav PST CLC zajišťuje několik přeprav roušek a respirátorů z Číny. Současně s poklesem počtu volných letů firma pozoruje významný nárůst ceny za leteckou přepravu, která je aktuálně asi na čtyřnásobku běžných sazeb leteckých přeprav. PST CLC chce podpořit ty, kteří chtějí roušky či respirátory dovést a rozdělit zdarma potřebným osobám – těm nabízí celní služby zcela zdarma. Služba se vztahuje na příjemce, jako jsou: neziskové organizace, nemocnice a zdravotnická zařízení, Integrovaný záchranný systém, domovy seniorů, sociální služby, dětské domovy apod.

Celní specialisté PST CLC pomohou a poradí s optimálním způsobem proclení zásilek v importu či exportu v rámci celé České republiky bez ohledu na dopravní prostředek, včetně kurýrních služeb. Komunikovat lze přes centrální dispečink na telefonu 595 693 728 či emailem na celni@pst-clc.cz.

Zásilkovna

Foto: Zásilkovna

Zásilkovna rozšířila své stávající služby o další možnost, jak zajistit plynulou přepravu zboží z e-shopů zákazníkům a spustila na svém depu výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta. Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla. Pracovník výdejního místa je vybaven ochrannými prostředky a samotné výdejní místo je několikrát denně dezinfikováno. Zásilkovna Drive je nyní umístěno na depu Zásilkovny v Praze Ruzyni.

„Naším cílem je zachovat základní chod ekonomiky a umožnit lidem, aby se dostali ke zboží, které potřebují. Zároveň chceme v maximální možné míře chránit jejich bezpečnost. Zásilkovna Drive funguje za stejných podmínek, včetně finančních, jako jakékoliv jiné podací a výdejní místo,” říká CEO Zásilkovny Simona Kijonková. „Snažíme se reagovat okamžitě, zde se ukazuje velká výhoda digitálního nastavení naší firmy. Procesy máme nastaveny velmi flexibilně a digitálně, i proto se nám nový typ výdejního místa včetně jeho zapojení do našich systémů podařilo otevřít během několika málo dnů. Předpokládáme, že na jednom výdejním místě Zásilkovna Drive denně odbavíme 150 zásilek.“

Axigon

Během prvního dne nouzového stavu přesunula nákupní aliance Axigon celý klientský servis (přes 30 lidí) na home office, a tak zajistila zachování 100% zákaznické podpory. Klienty firma upozornila na možnost platby bez kontaktu prostřednictvím mobilního telefonu přímo u stojanu čerpací stanice. „Byli jsme také osloveni ze strany Ministerstva obrany s dotazem, zda bychom během několika málo dní byli schopni dodat tankovací karty pro mobilní jednotky armády, které v rámci takzvané chytré karantény budou provádět testování na covid-19. Standardně výroba a dodání karet trvá minimálně týden, ale v této výjimečné situaci jsme je zajistili a předali do 24 hodin,“ uvedl Damir Durakovič, generální ředitel Axigonu.

Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Edward Jenner, Pexels; firmy

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Distribuce a logistika jednoduše s TBA Plastové obaly

Distribuce a logistika jednoduše s TBA Plastové obaly Potřebujete efektivní a praktické řešení pro přepravu a skladování vašich produktů? Naše skládací děrované přepravky jsou ideální volbou pro vaše potřeby. Tyto inovativní přepravky vám poskytují bezpečný a efektivní způsob, jak přepravit a uskladnit vaše zboží. TBA skládací děrované přepravky jsou vyrobeny z vysoce kvalitního a odolného […]

Prochazka & Partners slaví 10 let na trhu komerčních realit. Za dobu své existence klientům ušetřila přes 8 miliard Kč na investičních a provozních nákladech

Prochazka & Partners slaví 10 let na trhu komerčních realit. Za dobu své existence klientům ušetřila přes 8 miliard Kč na investičních a provozních nákladech Před 10 lety se začala psát historie společnosti Prochazka & Partners. Společnost založil Radek Procházka jako výhradně se orientující na zastupování nájemců komerčních realit. V průběhu desetileté historie se služby z kancelářského […]

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required