Vzhledem k nutnosti zajištění maximální ochrany zdraví s minimálním dopadem na tok zboží společnost PST CLC oznámila, že bude preferovat a po nezbytně nutnou dobu prosazovat způsob celního řízení eliminující osobní kontakt mezi řidiči, celními deklaranty a pracovníky celní správy.
V případech exportů a importu zboží, u kterého nelze využít zjednodušených postupů (tedy případy, kdy zboží musí být fyzicky přítomno u celního úřadu) žádá PST CLC své zákazníky (tj. vývozce/dovozce) o zajištění komunikace s dopravcem. Podklady k celnímu řízení budou přijímány, pokud to bude možné, výhradně elektronicky na příslušném pracovišti celní deklarace PST CLC.
Postup bezpečného zajištění celního odbavení:
1. Zákazník zašle na PST CLC veškeré podklady pro celní řízení (fakturu, ložné a nákladní listy, kopie dokladů o původu zboží, tranzitní doklady, certifikáty apod.).
2. Zákazník informuje dopravce o nutnosti dodání zboží do celního prostoru.
3. Dopravce po příjezdu informuje zákazníka o dopravení zboží a zákazník informuje PST CLC.
4. PST CLC realizuje celní řízení a propouští zboží do navrženého režimu.
5. PST CLC kontaktuje zákazníka o propuštění zboží do celního režimu.
6. Zákazník informuje dopravce o dodání zboží na místo vykládky či zahájení vývozu.
V případech, kdy bude nezbytné k povaze zboží realizovat jeho fyzickou kontrolu, bude o tomto postupu zákazník neprodleně informován ze strany pracoviště celní deklarace PST CLC.
V nezbytných případech, kdy nebude možné využít výhradně elektronickou výměnu informací, je firma PST CLC připravena služby poskytovat standardním způsobem. V daném místě zajistíme maximálně bezpečný postup zabraňující potenciálnímu přenosu nemoci.
Společnost žádá všechny zákazníky, aby využívali elektronickou komunikaci a podklady k celnímu řízení posílali e-mailem. Detaily je možné domluvit se „svými“ konkrétními celními deklaranty či pobočkami PST CLC, případně s firmou komunikovat přes centrální dispečink na telefonu 595 693 728 či e-mailem na celni@pst-clc.cz.