logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kion Group, dodavatel intralogistického vybavení, pokračuje v expanzi v Panattoni...
  • V loňském roce se na moři ztratilo 576 kontejnerů. Jedná se o nárůst oproti 221 kontejnerům v...
  • Od července se novým generálním ředitelem společnosti Kienbaum pro Česko a Slovensko stal Jan...
  • Firma PST CLC Mitsui-Soko odstartovala projekt zaměřený na rozšíření řízení a sledování...

Martina Kholová: Logistika je soukolí, jednotlivá kolečka do sebe musí zapadnout v tu správnou chvíli

20. února 2020
Názory a analýzy 0
3815
Martina Kholová: Logistika je soukolí, jednotlivá kolečka do sebe musí zapadnout v tu správnou chvíli

Po více než 15 letech působení v logistice spojené s dovozy a vývozy automobilů Martina Kholová před dvěma lety nastoupila do společnosti ČD Cargo Logistics, která, jak již její název napovídá, se zabývá logistikou spojenou s železniční dopravou. Ve firmě působí jako ředitelka odboru Intermodal.

Přinášíme vám článek z časopisu Systémy Logistiky 185 / leden-únor 2020. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném vydání. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Pro uživatele logistických služeb je odběr časopisu zdarma.

Společnost ČD Cargo Logistics poskytuje svým zákazníkům a zákazníkům její mateřské společnosti (ČD Cargo) kompletní spediční servis. „Můj odbor má za úkol nabízet našim zákazníkům spediční služby spojené s vnitrostátní i mezinárodní přepravou, jak intermodální, tak i konvenční železniční. Železniční doprava má svá specifika. Jedno z hlavních je spojeno s infrastrukturou, která není ve 21. století jednotná, a to ani v Evropě. Nemám tím na mysli jen technické odlišnosti, ale i organizaci infrastruktury v jednotlivých zemích, to znamená, že na rozdíl od silniční dopravy musíte v každé zemi respektovat její specifika, hledat dopravce, terminály apod.,“ uvádí Martina Kholová. Úkolem jejího týmu je tedy najít optimální trasu, využití dopravních prostředků, vagonů nebo kontejnerů, počítat s návazností na další druhy dopravy, možnostmi překládky, to vše v ideálním čase, který požaduje zákazník.

K logistice ji přivedla náhoda

Martina Kholová se k práci v logistice dostala v podstatě náhodou. Po studiích na vysoké škole v ČR i ve Francii deset let pracovala na českých, nejprve ještě československých zastoupeních pro francouzské výrobce automobilů na pozicích spojených s financemi, ale i organizací logistiky dovozu nových automobilů z výrobních závodů většinou ze západní Evropy až k tuzemským prodejcům. Pak dostala nabídku od tehdejšího dodavatele logistických služeb, zda by nepřešla do managementu jejich společnosti. Tu přijala. „Práce v logistice je velmi různorodá. Každý den, někdy i každou hodinu, musíte něco rychle řešit. Musíte komunikovat s řadou lidí, kombinovat a znát i dost technických věcí. A to mě baví,“ říká.

„Musím popravdě říci, že dnes jsou mé pracovní dny již přece jen klidnější, než tomu bylo tak před pěti až sedmi lety, kdy jsem pracovala několik let v zahraničí a rodina byla zde, v Čechách. Tedy minimálně již tolik necestuji. Pracuji na řadě projektů pro naše zákazníky nebo zákazníky naší mateřské společnosti. Některé mohou být jednoduší, ale většinou se jedná o kombinaci a hledání různých řešení. Hodně komunikuji s našimi zahraničními i tuzemskými partnery nebo hledám nové možnosti spolupráce,“ popisuje Martina Kholová. Je hodně společenský člověk a ráda věci organizuje – a právě komunikace a kontakt s jinými lidmi různých národností i profesí ji nabíjí energií. „Logistika je soukolí, jednotlivá kolečka musí do sebe zapadnout v tu správnou chvíli. To je někdy ale docela komplikované a jsou věci, které nemůžete ovlivnit, a přece musíte zboží dodat včas. Je to někdy hodně stresující a musíte se naučit s tím pracovat,“ říká Martina Kholová.

Bez opory v rodině by to nešlo

Vnímá, že být ženou v logistice už dnes není tak nezvyklé, jako když před 15 lety začínala a byla první ženou, která ve velké francouzské firmě měla na starost divizi logistiky, a ještě k tomu automobilů. „V některých chvílích musíte jako žena možná trochu více dokazovat okolí, že své profesi rozumíte, umíte organizovat apod., ale to platí i pro jiné obory. Práce v logistice je hodně náročná na čas, často musíte pracovat i mimo svou pravidelnou pracovní dobu. Pro ženu je tedy dost nutné koordinovat pracovní a rodinný život. Já měla štěstí a našla jsem velkou oporu ve svém manželovi a rodině,“ podotýká Martina Kholová. Řídí se krédem: Pracuj tak, aby ses vždy mohla ohlédnout a nemusela se stydět podívat se sama sobě do očí.

Myslí si, že žena v logistice má velké možnosti. „Jsme asi od přírody zvyklé dělat více věcí najednou. A to v logistice musíte skoro stále. Ženy mají většinou dobré organizační schopnosti, i když se občas od mužů dovídají o opaku. Logistika je rychle se rozvíjející oblast naší činnosti. Zboží je nutné přepravovat, a to na stále větší vzdálenosti. Na druhé straně je nutné využívat způsoby dopravy šetrné k přírodě, což by mělo nahrávat optimalizaci v logistice,“ konstatuje Martina Kholová.

Nepočítejte s unavující rutinou

Jaký je recept Martiny Kholové na úspěšné působení ženy v logistice? „Musíte být hodně houževnatá, mít představivost, nebát se navrhovat i nestandardní postupy a dobře kombinovat. Je také nutné mít dobré spolupracovníky, neboť je to obor poměrně široký a jeden člověk nemůže znát všechno dopodrobna. Potřebujete znát i řadu technických specifik. Měla byste umět se prosadit, ale i naslouchat. To však platí i pro jiné obory než jen logistiku.“ Dále dodává: „Není to nejlehčí obor lidské činnosti. Je to obor velmi dynamický, který vám dává možnost hledat a nacházet stále něco nového. Nepočítejte s unavující rutinou.“

Kapitánka se zájmem o aromaterapii

Vzhledem k tomu, že stále hodně pracuje, snaží se rozdělit svůj volný čas mezi rodinu, i tu širší, a své koníčky. Ráda cestuje autem i lodí (má kapitánské zkoušky), poznává nové kraje (a nemusí to být jen moc daleko). Chodí do přírody, ale i do divadel a na koncerty. Má moc ráda operu i jazz. Baví ji aromaterapie. V posledních letech se vrátila k tancování, což bere jako takový svůj sport.

 

„Martina Kholová v datech“

1992

Po studiích na VŠE a na vysoké škole ve Francii nastoupila na zastoupení francouzského výrobce automobilů, do společnosti Renault Česká republika a následně Citroen Česká republika.

2002

Začala pracovat v české pobočce rakouské logistické společnosti na pozici ředitele/prokuristy. Poprvé se přímo seznámila s logistickými procesy, dopravou, právními předpisy souvisejícími s tímto oborem apod.

2006

Jmenována ředitelkou divize Automotive české pobočky velké francouzské logistické společnosti se sídlem v Kolíně. Řídila více než 180 zaměstnanců různých profesí, řešila zajišťování logistiky nových vozidel včetně exportu automobilů vyráběných v tamní automobilce.

2013

Odchod do Francie na centrálu. Zřízení a vedení nového oddělení Inženýringu a optimalizace logistických toků pro vozy značek Citroën, Peugeot a Opel.

2018

Odchod z čistě automobilové logistiky, nástup na ČD Cargo Logistics, následně převzetí odboru Intermodal.

 

„Zajímavosti z praxe“

Rozjezd nového projektu a posílení exportu chemického zboží

V roce 2019 i přes obtíže spojené s nárůstem cen železniční dopravy a propadem výroby ocelářských výrobků v ČR, které jsou důležitou komoditou v železniční dopravě, se podařilo rozjet nový projekt a přepravit 176 700 tun agrárního zboží v ucelených vlacích do Německa. A posílit export chemického zboží: dva vlaky do zemí Beneluxu a dva vlaky do Itálie (každý po 1000 t) měsíčně.

 

Text: Petr Neckař
Foto: ČD Cargo Logistics

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required