Nově otevřené vývojové centrum železniční automatizace společnosti Siemens Mobility zaměstnává vysoce kvalifikované technické odborníky v oblasti software, hardware, validace a mechanického designu, kteří jsou dlouhodobě zapojováni do železničních projektů z celého světa. Centrum poskytuje vybavení pro přesná elektrická měření, zkoušky elektromagnetické kompatibility a klimatické zkoušky.
V ČR jsou tak realizovány kompletní vývojové projekty od úvodního definování požadavků ze strany zákazníka přes vývoj softwaru, hardwaru a mechaniky až po verifikaci, validaci a typové zkoušky včetně projektového řízení a řízení kvality. Jádrem činnosti centra je vývoj komponent digitálního systému zabezpečení trati – tzv. Trackguard Sinet, pomocí něhož Siemens Mobility realizuje přechod na moderní systémy řízení kolejové dopravy a zabezpečovacího zařízení typu ETCS po celém světě.
Dalším z projektů je například digitální přejezdové zabezpečovací zařízení, které je založeno na distribuované architektuře, kdy řídicí logika není umístěna centralizovaně v technologické budově, ale je přenesena přímo do jednotlivých komponent přejezdu. Pro zpracování a vyhodnocení diagnostických dat se používá cloudové řešení, díky čemuž je možné tuto službu poskytovat kdekoliv na světě.
„Jedním z významných projektů, na jejichž vývoji pracují kolegové z českého vývojového oddělení, je digitalizace norské železniční sítě Bane NOR, která zahrnuje kompletní zabezpečení a řízení norské železniční sítě podle standardu ETCS level 2 včetně zabezpečení.“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v ČR, a dodává: „Otevřením pražského testovacího centra dojde především k výraznému zrychlení celého procesu vývoje.“
Tuzemské centrum bude využíváno především k tzv. prototypovým testům, po jejichž úspěšném absolvování budou zařízení odesílána na finální typové zkoušky na německou centrálu. Vzhledem k tomu, že k zajištění požadované kvality je nutné provádět dílčí testy s každým prototypem produktu, je velmi výhodné mít špičkové testovací centrum přímo v budově vývojového centra.
Hlavní vybavení vývojového centra:
EMC laboratoř
Je určena pro zkoušky elektromagnetické kompatibility a umožňuje provádění pěti typů standardizovaných zkoušek.
- odolnost vůči rušivým vlivům
- odolnost vůči vysokoenergetickým širokopásmovým impulzům
- odolnost vůči nízkoenergetickým širokopásmovým impulzům
- odolnost vůči elektrostatickým výbojům
- odolnost vůči vysokofrekvenčním elektromagnetickým polím
Klimatická komora
Umožňuje simulaci těch nejnáročnějších klimatických podmínek, a to v teplotním rozmezí -72°C až +190 ˚C a řízené vlhkosti 10% až 98%.
Foto: Siemens Mobility