Skupina Packeta, která vlastní logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, překročila hranici 4000 výdejních míst. Ve srovnání se začátkem roku 2019 je to navýšení o 1858 míst, což je meziroční nárůst o 87 %. Nejvíce má Packeta k dnešnímu dni výdejních míst v České republice (2762) a na Slovensku (738), dále pak v Maďarsku (373), Rumunsku (144) a zbývající v Polsku (17).
V letošním roce plánuje Packeta navýšit celkový počet výdejních míst na 5000, Zásilkovna v České republice cílí na 3500 výdejních míst. Na výdejních místech Zásilkovny v České republice trvá vydání jedné zásilky v průměru 20 vteřin. 97 % zásilek je doručeno na výdejní místo do druhého dne. Naopak ihned druhý den si zásilku vyzvedne až 70 % zákazníků. Packeta přepravila v roce 2019 zboží v celkové hodnotě 28,5 miliardy korun, meziročně jde o 73% nárůst. Z celkového objemu české e-commerce v roce 2019 to bylo téměř 20 %.
„Výdejní místa jsou stále více oblíbeným způsobem, kde si lidé vyzvedávají své zásilky. Proto s nimi máme v letošním roce velké plány a nebude to jen o navyšování jejich počtu. Jsme přesvědčeni, že počet 3500 výdejních míst pro Českou republiku je ideální a stále ekonomický počet, budeme tak zákazníkovi ještě blíže. Letos se zaměříme i na menší obce nad 1500 obyvatel. Jde nám ale také o zvyšování celkového komfortu vyzvednutí zásilky pro zákazníka. Pracujeme na projektech, které jsou zaměřeny na posílení automatizace výdejních míst, na vybraných výdejních místech plánujeme otevřít převlékací kabinky a chceme také otevřít další automatické výdejní místo Z-BOT,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.
Skupina Packeta, kam spadá Zásilkovna a dalších 12 firem, měla v loňském roce obrat téměř 1,3 miliardy korun. V meziročním srovnání šlo o 60% nárůst. Počet přepravených zásilek byl 19 milionů. Ve srovnání s rokem 2018 jde o nárůst o 84 %. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 2 miliardy korun a 35 milionů přepravených zásilek.