VCHD Cargo vloni založila dceřinou společnost VCHD Cargo v německém Radeburgu. První testy se firmě osvědčily a do konce roku by v Německu chtěla provozovat až 15 kamionů. „Máme v Německu řadu zákazníků a kvůli nařízením pro kabotáž jsme nebyli schopni pokrývat jejich poptávku,“ řekl na dnešní tiskové konferenci předseda představenstva společnosti Petr Kozel.
Během roku firma získávala všechna potřebná povolení a od září spustila zkušební provoz. Nyní už v Německu jezdí pod značkou VCHD Cargo šest vozidel a společnost plánuje další expanzi. Pracovní místa přednostně nabízí svým osvědčeným zaměstnancům. Jedním z důvodů je i ta skutečnost, že struktura mezd řidičů v Německu je odlišná od té české. Seniorní řidiči jezdící například pět let v Německu pak mohou počítat s lepším starobním důchodem. Velkou část odměny řidičů v Česku tvoří diety, které se nezapočítávají do vyměřovacího základu pro starobní důchod.
Akciová společnost VCHD Cargo, kterou vlastní tři české rodiny, vloni posílila. Zaznamenala devítiprocentní nárůst obratu na přibližně 700 milionů korun a navýšila počet pravidelných přepravních exportních linek na 130. Investice ve výši více než 83 milionů korun šly do rozšíření vozového parku, informačních technologií a digitalizace. Za posledních pět let se firmě zvýšil obrat o téměř polovinu.
Vozový park VCHD Cargo zahrnuje 160 tažných vozidel a 170 přípojných zařízení. Investice do přepravní techniky činily jen v loňském roce 78,5 milionu korun, z toho 66 milionů do tažných zařízení a 12,5 milionu do zařízení přípojných. Průměrné stáří vozidel tak aktuálně činí 2,8 roku a celý vozový park splňuje emisní normu EUR 6. Všechna vozidla jsou vybavena pro přepravy nebezpečného zboží podle Dohody ADR. Podíl takových přeprav činí až 80 procent obratu.
Firma zaměstnává asi 260 řidičů. Každý řidič má k dispozici tablet, který je propojený s dispečinkem. Kromě jiného umožňuje například vystavení elektronického záznamu o provozu vozidla nebo automatický výpočet stravného. O řidiče se stará tým jazykově vybavených (pro VCHD jezdí i zahraniční šoféři) dispečerů, který využívá aplikaci s aktuálním stavem každé jednotlivé linky, každého vozidla na cestě, a predikcí reálného času vykládky.
Text: Stanislav D. Břeň
Foto: VCHD Cargo